Millä saan koiran haavateipin irti..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Koiramme oli viime viikolla isossa leikkauksessa. Leikkaushaava ylettyy rintakehästä alapäähän asti. Koira on ollut kivuliaan oloinen, eikä se suostu pissaamaankaan kuin kerran päivässä.

Nyt on ongelmana tikkien päällä olevan haavateipin poisto. Leikkausalue on ilmeisesti tosi kipeä, koska koira ulvoo kuin syötävä kun sinne koskee. Teippi pitäisi saada pois ettei siihen kuivuneeseen vereen pääse pesiytymään mitään pöpöjä. Olen laittanut teippiin öljyä, mutta se vaan pysyy tiukasti kiinni. Sain jo puremahaavan käteen, kun koira paniikissa iski siihen hampaansa kun varovaisesti irrottelin teippiä. Millä ihmeellä voisin saada sen irti? Pitäiskö koittaa suihkutella aluetta?

Olen ihan loppu ja ahdistunut koko tilanteesta, en uskonut että toipuminen on näin raskasta. Öisin ei saa nukuttua ja päivät menee murehtiessa :( Koira saa jo opiaattipohjaista kipulääkettä mutta tuntuu että se on silti tosi kipeä..

Mars eläinlääkäriin.. :-/ meidän narttukoira steriloitiin toissa päivänä, haava on hyvin siisti ja lappua olen liotellut irti suihkussa.. kun vaan joku keksis pitää tuon villikon rauhallisena, haluais leikkiä ja kaulurin kanssa törmäilee joka paikkaan..

Laitoin koiran seisomaan ammeeseen, jossa oli vettä. Maksamakkaran avustuksella sain kun sainkin teipin hivutettua irti!

Soitan nyt tuonne ell-päivystykseen ja kysyn voinko nostaa kipulääkitystä. Onneksi koira syö ja juo hyvin, mutta tuo liikkuminen on vaivalloista. Koiralta poistettiin kokonaan toisen puolen nännilohko, joten tikit ainakin kiristää. Niin surku toisen puolesta :(

Koiramme oli viime viikolla isossa leikkauksessa. Leikkaushaava ylettyy rintakehästä alapäähän asti. Koira on ollut kivuliaan oloinen, eikä se suostu pissaamaankaan kuin kerran päivässä.

Nyt on ongelmana tikkien päällä olevan haavateipin poisto. Leikkausalue on ilmeisesti tosi kipeä, koska koira ulvoo kuin syötävä kun sinne koskee. Teippi pitäisi saada pois ettei siihen kuivuneeseen vereen pääse pesiytymään mitään pöpöjä. Olen laittanut teippiin öljyä, mutta se vaan pysyy tiukasti kiinni. Sain jo puremahaavan käteen, kun koira paniikissa iski siihen hampaansa kun varovaisesti irrottelin teippiä. Millä ihmeellä voisin saada sen irti? Pitäiskö koittaa suihkutella aluetta?

Olen ihan loppu ja ahdistunut koko tilanteesta, en uskonut että toipuminen on näin raskasta. Öisin ei saa nukuttua ja päivät menee murehtiessa Koira saa jo opiaattipohjaista kipulääkettä mutta tuntuu että se on silti tosi kipeä..

Sama ongelma. Lääkärin laittama Sorbact teippilaastari oli kyllä erittäin hyvä, suojasi hyvin haavaa likaantumiselta ja tulehdukselta, mutta irrottaminen erittäin vaikeaa. Kysyin apteekista apua ja sieltä päädyin ostamaan Remove◇ (Smith&nephew) nimisiä lappuja joilla pehmentämällä teippiosa lähti suht helposti pikkuhiljaa pois. Remove◇ pehmensi muovisen teipin.

Yhteistyössä