millä saada auktoriteetti lapsiin takasin????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saana

Vieras
lapset 2.5v ja 4.5v ja se on jotenkin jossain vaiheessa kadonnut, nykyään saa joka asiasta huutaa vaikka ensinpyydän/käsken nätisti/asiallisesti, niin ei mitään tehoa, sitten korotan ääntä, huudan ja sit joap karjun, mut ei mitään tehoa, vanhempi pahimmassa tapauksessa vaan nauraa päin naamaa :(

Tiedän huudan nykyään liian paljon ja ihan koko ajan, mutta kun ei tavan puhe tehoa (eikä se raivoominen), sitten on pitänyt jopa ääritapauksessa korvasta ottaa kiinni, ennen kun uskotaan :( :(

Olen kovasti yrittänyt lopettaa huutamista, mutta kun ei mua muuten muksut kuuntele, mun auktoriteetti lapsia kohtaan on täysin mennyttä, millä sen saa takasin? Mä inhoon tätä ainaista ja monen monta kertaa päivässä huutamista, vai olenko vaan niin huono äiti??

Ennen muksut kyllä totteli, mut sanotaan et nyt reilun puolen vuoden aikana tilanne on mennyt tähän... itkettää jo tää tilanne....

Oisko kellään neuvoja?

mulla on sama ongelma tai no nuorempi(2v) uskoo kyllä jos hälle sanon mut vanhempi(4v) ei usko sanomalla eikä huutamalla mitään. huudan kans niin paljon nykyään että ittekki välillä sitä alkaa miettii et kui taas huusin mutta kun ei uskota. sit vanhempi menee niinku ei edes kuulis mitä sanon ja saaton nuoremmanki välillä mukaan tohon touhuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Jos uhkaa rangaistuksella, pitää se myös toteuttaa.

näin on meillä tehty joka ikinen kerta, tiedän et katteettomat uhkaukset ei tehoa, mutta ei tehoa myöskään toteutetutkaan :/

ja kuten MIU sanoi, myös meillä toi isompi saa ton pienemmän joskus mukaan tohon kuuro ja päin naamaa nauramiseen :(

Ja oon katellu noit lapsityranneja ja mikähän se toinen on ton tapanen sarja ??? Mut ei niistä mitään apua meille oo, kun ei enää tehoa jäähyt sun muut palkitsemiset.

Haluisin vaan mun auktoriteetin lapsia kohtaan takas ;-(

Voisinpa olla avuksi, mutta pelkään että meillä on hieman samanlainen ongelma.
Meillä uskotaan sentään isää, mutta heti kun isä on töissä niin johan alkaa show :/
Vanhempi alkanut sentään ymmärtämään että tottelemalla kaikilla on paljon kivempaa,
toisinkuin tuo 5-vuotias joka pitää omaa showtaan eikä tottele millään :/

Ihan sama vaikka veisi rakkaimmat lelut ja joutuisi istua kotona arestissa,
ei niillä ole mitään vaikutusta seuraavana päivänä taas samat kujeet.

Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Ihan sama vaikka veisi rakkaimmat lelut ja joutuisi istua kotona arestissa,
ei niillä ole mitään vaikutusta seuraavana päivänä taas samat kujeet.

ihan kuin meillä, tolla rakkaimpien lelujen pois viennillä ei oo enää mitään merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Itse huudan kun olen liian väsynyt. Siksi kysynkin, nukutko tarpeeksi ja onko sinulla omia juttuja/omaa aikaa?

omasta mielestä nukun tarpeeksi, meen nukkuu 22-23 ja herään 7.00-8.00 kun vauva herää syömään ja vauvakin nukkuu koko yön heräämättä ja käyn 5 kertaa viikossa kaverin kaa lenkillä

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Suoraan sanoen, luulenpa, että jos sen menettää kerran, niin on todella vaikea saada takaisin. Mutta johdonmukaisuus ja päätöksissä pysyminen, reilu peli ja jokaiselle samat säännöt.

voih! en vaan jaksais enkä ees haluis huutaa koko aikaa muksuille ja kun ennen ollaan toteltu nätisti puhumista ja pyytämistä...

Yhteistyössä