Millä saa miehen lopettamaan hölmöilyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmö kumppani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö kumppani:
Kiitti Lisamarie linkeistä. Voiko 26v olla jo alkoholisti vakavasti? Mun mielestä se mitä mun mies tekee on vaan se elämäntapa, jonka se on kotoa saanut, voiko siis lapsi oppia elämäntavaksi alkoholismin? Itse olin siinä mukana siis nuorempana ja hölmöilin myös.

Voi olla :|
Ja lapsi voi oppia helpostikkin sen elämäntavan :whistle:

Eli siä oot aikuistunut, mut mies ei..

Valehtelee, juo jatkuvasti tai esim joka viikko paljon (ei päivittäin) mutta paljon esim 12 pulloo kerralla. Alkoi juuri selvänäkin polttamaan, mutta tekee sen salaa. Tosin kun käy jatkuvasti tupakalla, se ei enää ole salassa pysynyt. Valehtelu ja kännääminen on sietämätöntä, miehessä joka sanoi tutustuessamme olevan täysin raitis, niinkuin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä vastaava mies ja kuusi lasta:
Valehtelee, juo jatkuvasti tai esim joka viikko paljon (ei päivittäin) mutta paljon esim 12 pulloo kerralla. Alkoi juuri selvänäkin polttamaan, mutta tekee sen salaa. Tosin kun käy jatkuvasti tupakalla, se ei enää ole salassa pysynyt. Valehtelu ja kännääminen on sietämätöntä, miehessä joka sanoi tutustuessamme olevan täysin raitis, niinkuin minäkin.

Joo ja mun taas oli, mutta nuoruudenhuumassa sen valitsin, kun itsekin hain jännitystä ja kokemuksia elämään ja nyt ollaan nalkissa kihloissa kun mies ei teiniajasta ole muuttunut mihinkään ja itse haluaisi jo aikuistua ja perustaa perhettä tms..

Niin meilläkin on vielä tuo valehtelu. miehen mielestä kertomatta jättäminen ei ole valehtelua, tai sitten se saattaa kaunistella ihan arkipäiväisiäkin asioita. Miksi, olen sanonut sille, että jos tiedän totuuden heti, en suutu niin paljoa kun taas suutun kun kuulen totuuden myöhemmin jostain muualta??!!

Siis jos teillä ei ees oo yhteisiä lapsia nii miks ihmeessä annat itteäs kohdella noin?? Aika narsistiselta persoonlta kuulostaa ja kohtelee sua noin hamaan loppuun saakka jos itse annat hänen tehdä niin :/

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kiitti Lisamarie linkeistä. Voiko 26v olla jo alkoholisti vakavasti? Mun mielestä se mitä mun mies tekee on vaan se elämäntapa, jonka se on kotoa saanut, voiko siis lapsi oppia elämäntavaksi alkoholismin? Itse olin siinä mukana siis nuorempana ja hölmöilin myös.

Voi olla :|
Ja lapsi voi oppia helpostikkin sen elämäntavan :whistle:

Eli siä oot aikuistunut, mut mies ei..

Kaikista ei tule alkoholisteja. Mä olin 15 kun aloin seurusteleman mieheni kanssa, mies oli 21. Mies oli tienny olevansa alkoholisti oikeastaan aina. Silloin jo hän sanoi olevansa alkoholisti.
Ensimmäiset vuodet juotiin yhdessä, pikkuhiljaa mä lopetin juomisen, miehellä tahti kiihty. Alkoholismin puhkeaminen tarvii geenin olemassaolon, juomalla ei tule alkoholisitksi mutta jos se geeni on, jo pieni altistus riittää. Ja geenithän taas on...hyppi sukupolvien yli, jättää jotkut väliin, ei niistä tiedä.
Mies kävi tuon Minnesot-hoidon ja nuoin, joka hänen siellä ollesaan laitoksessa oli 20 vuotias :o . Kyllä mä todella aikas monttu auki siellä niitä nuorimpia katoin, että ajoissa ovat itsensä "kuntoon" saneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä vastaava mies ja kuusi lasta:

Huh huh. :hug:
En keksi edes mitään sanomista. Mies olisi saatava hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Et mitenkään, hänen itsensä on se tehtävä, jos siihen pystyy.

Näin on.
Tiedoksesi, että ystäväni juuri erosi listasi kaltaisesta ( ja vielä pahemmasta) 39-vuotiaasta "miehestä" pari viikkoa sitten. Pitkään voit siis joutua odottelemaan. Haluatko sitä todella?

Niin ennen en edes kertonut kenellekään näistä jutuista, vaan kärsin vaan hiljaa. mies kysyikin usein oletko kertonut vanhemmillesi mitä tein. En kertonut koska hävetti niin. Enää en salaile asioitamme muilta. Miksi salailisin, vanhemmat tietää ja auttaa minua minkä voivat. Olin myös opiskelemassa noin neljä vuotta suhteemme aikana toisella paikkakunnalla. Tämän ajan mies hölmöili yksin kotipaikkakunnallamme, ei vastannut puheluihin, juopotteli, toisia naisia jne, minä kävin psykologilla juttelemassa kun oli niin paha olla...Mutta kun esim. toisista naisista ei ole ikinä jäänyt suoraan kiinni, kaikki on vain epäilystä, kaiki on selitetty minulle niin hyvin ja aina kaikkeen on se selitys valmiina. Perkele missä suossa olen!!

Niin ennen en edes kertonut kenellekään näistä jutuista, vaan kärsin vaan hiljaa. mies kysyikin usein oletko kertonut vanhemmillesi mitä tein. En kertonut koska hävetti niin. Enää en salaile asioitamme muilta. Miksi salailisin, vanhemmat tietää ja auttaa minua minkä voivat. Olin myös opiskelemassa noin neljä vuotta suhteemme aikana toisella paikkakunnalla. Tämän ajan mies hölmöili yksin kotipaikkakunnallamme, ei vastannut puheluihin, juopotteli, toisia naisia jne, minä kävin psykologilla juttelemassa kun oli niin paha olla...Mutta kun esim. toisista naisista ei ole ikinä jäänyt suoraan kiinni, kaikki on vain epäilystä, kaiki on selitetty minulle niin hyvin ja aina kaikkeen on se selitys valmiina. Perkele missä suossa olen!!

Älä tosiaan salaile. Silloin miehesi ei joudu koskaan muille vastuuseen tekemisistään.

Ei ole totta! Sinä kestät kaiken tämän!?

Ota asumusero ja katso ja mieti asiaa hieman kauempaa. Ehkä puolisosi myös herää tilanteeseen ja muuttuu... tai sitten ei. Olet nuori ja ehdit perustaa perheen paljon paremman ja vastuuntuntoisemman miehen kanssa jos muutosta ei tule.

Nuo tummennetun kohdat on arkipäivää jokaisessa alkoholisti-perheessä. Se että salailu loppuu on ensimmäinen askel toipumiseen, seuraa siitä mitä tahansa. Jotkut opettelevat elämään asian kanssa, harvat menevät hoitoon ja suurin osa eroaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Mie en tätä pahalla sano, mutta ap: siun on lopetettava hölmöily, ei ns. miehesi. Miks sie kattelet tuommoista?

Näin on. Toista ei voi muuttaa, itseään voi. Jos voi itse huonosti, on mietittävä mitä asialle voi itse tehdä, ei tosian voi alkaa miettiä, miten muutaa toista :hug:

Tohon otsiko kysymykseen sen verran, et toista ei voi muuttaa ainoastaa itseään pystyy muuttamaan. Siis jos miehelläsi on kaikki ok saa ryypiskellä, naiskennella mennä ja tulla niinkuin itse tahtoo niin miksi hän edes haluaisi muuttua?
Ota pitkät kun teillä ei vielä oo lapsia, jos haluaa muuttua niin tekee sen tai sitten ei.

Yhteistyössä