Millä saa koiran lopettamaan vieraille ärhenteleminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Reilun vuoden ikäinen newfoundlandinkoira.
- kun taloon tulee vieras, haukkuu tosi vihaisena ja saa vieraat pelkäämään.
On ollut pakko pitää pannasta kun meinaa näykkiä, ja sen takia tilanne vain
pahenee.
Pelkään itsekin jo vieraiden tuloa, ja koira viedään silloin piiloon.

Millä opettaa että se ei karju ja uhkaile vieraita eikä varsinkaan pure niitä.

Joskus jossain ohjelmassa oli, että opettivat koiran olemaan äksyilemättä vieraille niin, että kun ovikello soi ja vieras tuli sisään niin vieras antoi koiralle jonkun makupalan/lelun.
Ensiksi tehtiin mukavaksi se vieraiden tuleminen ja osoitettiin koiralle, että vieraat ovat hyviä.

Ota pois minuutin-parin kuluttua. Jos käyttäytyy huonosti, niin uudestaan jäähylle jne. Meillä ainakin toimi. Ja sano vieraille, ettei tervehdi koiraa, vaikka tulisi luokse, niin kauan kun on arvaamaton.

Hmm... hankala homma. Mä kokeilisin niin, että kun ovikello soi, niin koira viedään pois, jonnekin oven taakse, ja kun koira on hiljaa ja rauhassa, ja vieraat asettuneet esim. sohvalle, niin koira tuodaan muiden luo. Jos vielä ärhentelee, niin takaisin jäähylle. Sitten kun tämä onnistuu, niin vieraat vois heittää koiralle jotain lempiherkkua, mutta olla muuten huomioimatta koiraa.

Meillä on pakko toimia koiran todella suojelevan luonteen vuoksi niin että me otamme vieraat vastaan ja koira on muualla tai taustalla. Kun vieraat on rauhoittuneet ja istuttu alas niin koira saa tulla tervehtimään keitä haluaa. Yleensä nuuskii väen läpi ja menee sitten taakseni maate. Meidän koira on täysin lauhkea jos se saa itse omaan tahtiinsa tutustua ja katsoa miten me itse reagoimme.

Pihaan tuskin päästäisi jos antaisimme sen ekana ottaa vieraat vastaan.