Millä raskausviikolla olette ruvenneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostoslista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostoslista

Vieras
käymään edellisten lasten vaatteita läpi sillä ajatuksella että mitkä otetaan vielä käyttöön?
Entä pessyt vaatteet? Ostanut uusia mitä puuttuu?
Kasannut hoitopöydän ja lipaston ja laittanut sinne vaatteita valmiiksi? :)

Minulla menossa 23. raskausviikko ja vaikka kolmas lapsi tulossa niin listasta tuli aika pitkä mitä tarvitsee vielä ostaa.
Koska puuttuu vaunutkin niin ajattelin että onkohan ihan kamalan "huonoa onnea tuovaa" jos jo nyt ostaisin pienimpiä juttuja valmiiksi?
Esim. yhden vaippapaketin, vauvan tarvitseman haalarin, yösiteitä itselle jne.?
Jos ostaisi nyt jo pienen jutun esim. joka kauppareissulla niin ei sitten lähempänä synnytystä menisi ihan hirveästi rahaa kun on kuitenkin vaunut ja muut hommattava vielä silloin :)

Mutta olenkohan vain liian hätäinen? ;)

mä ekassa raskaudessa ostelin jo rv:lla 10 kaikkea, vaunutkin. :D mutta onneksi olin ajoissa, vauva syntyi 29+5. tokalle laitoin n.rv:lla 20 valmiiksi kaiken ja kolmannelle joskus rv:lla 25.

Miä en oo tehny vielä mitään muuta kun käyny varaamassa vaunut, jotka siis odottaa liikkeessä siihen asti kun ne haen ja vaihtanu kuopuksen isoon sänkyyn pinnasängystä, et on vauvalle sit sänky... Vaatteita pitäis kai alkaa esille kaivamaan, huomenna alkais rv 36. ja tosiaan, kolmas tulossa.

Eli voisin ihan hyvin tehdä vanupuikko ja liivinsuoja ostoksia jo etukäteen :D
Tuntuu että aika ja samalla raskausviikot kuluu ihan huomaamatta. Puoliväli meni jo vaikka vasta tein +testin :o :)

Oon alkanu laittaan kyllä heti ku tiesin oottavani ;) Kaikki oli hankittuna ja valmiina kun jäin äippälomalle. Sitte rupesin peseen vaatteita lipaston laatikkoon valmiiks. Laitoin kassin valmiiksi laitokselle jne.

vaunut olen hommannu ja äpakkaus tullu, pari vaatekpltta ilmaantunu
ja rv 30.. juuri olen mietiskelly että alkais jotaki hamuamaan, mutta jotenki en tiiä mistä
"aloittaa".. ensimmäinen siis kysessä.

No meillä siis valmiina jonkun verran tavaraa. Vaatteet ollut anopin luona säilytyksessä ja niitä voisin ruveta käymään läpi että mitä otetaan talvivauvan vaatteista nyt sitten kevät/kesävauvan käyttöön jne. kunhan saisin vaatteet tänne kotiin :D
Sitten saisin kirjoittaakin listaa puuttuvista vaatteista ja hommata niitäkin etukäteen.

Pinnasänky meillä on kunhan saan kuopuksen vierotettua siitä ;) Turvakaukalokin on. Mutta sitteri, vaunut, patja sänkyyn jne. pitää sitten tietysti vielä ostaa.

Pikkujuttuja voisin ostaa jo nyt niin ei mene koko tili vauvahankintoihin sitten huhtikuussa :D
Äitiyspakkausta en ota.

Vaunut varasin ajoissa, mutta hain 3 viikkoa synnytyksen jälkeen. Vaatteet pesin rv 40+, samoin silloin laitoin sängyn. Sairaalakassin pakkasin 41+3. Hyvin ehti...

raskausviikkoja takana 23...en laita enkä hanki mitään valmiiksi. Viimeksi ostelin kaikkia vaatteita ym rv.16 ja lapsi syntyi rv 22.Täällä ei siis uskalleta hankkia enää mitään.....eikä viikata vauvan kaappiin valmiiksi.

Yhteistyössä