Millä rakennan uuden elämän? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätoivo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätoivo"

Vieras
Erosimme mieheni kanssa, kun hän jäi kiinni pettämisestä. Tällä hetkellä asumme vielä kaikki yhdessä. Meillä siis on pieni lapsi.
Kaikki huonekalut on ex mieheni, myös tv,läppäri yms.

Itselläni ei ole luottotietoja joten mistään en saa osamaksulla ostettua mitään.
Miten saan rakennettua elämän itselleni ja lapselleni kun saamme asunnon? Mistä saan kaiken tavaran? Ahdistaa hirveästi :( Olen tällähetkellä vielä kotiäitinä ja töitä ei ole.

Onpas paskamainen tilanne :( Jotenkin näen kauhukuvissani itseni samassa tilanteessa muutaman vuoden päästä. Seurustelen itseäni huomattavasti vanhemman miehen kanssa, joka kyllä haluaisi perustaa perheen, mutta todennäköisesti haluaa mua vain nuoruuteni ja kauneuteni takia. Häntä selkeästi hävettää, jos menisin amikseen, mutta korkeakoulupaikkaakaan ei ole auennut. Voin hyvin kuvitella, että hän jossain vaiheessa tulee järkiinsä, tapaa jonkun fiksun, koulutetun ja töissä käyvän uranaisen ja jättää mut. Sitten mulle ei jäisi mitään, koska olen muuttanut tähän kotoa.

Ei tavaroiden takia kannata jäädä. Sossusta saa apua ja ostaa huonekaluja yms pikkuhiljaa. Ei kaikkea tarvi heti olla, alkuun voi nukkua patjoilla lattialla. Oikeesti :)

Sun pitää pyytää ilmaista oikeusapua (en nyt muista mistä), joka auttaa jakamaan omaisuuden eron jälkeen. Jos te olette olleet naimisissa ja vaikka teillä olisi ollut avioehto, niin se ei tarkoita, että joutuisit eron jälkeen nukkumaan lapsen kanssa patjoilla.

[QUOTE="Epätoivo";30091863]
Itselläni ei ole luottotietoja joten mistään en saa osamaksulla ostettua mitään.
[/QUOTE]

Sinäänsä kuulostaa aika hyvältä ettei ole luottotietoja, koska se osamaksukierre kuitenkin johtaisi siihen...

Oikeasti et tarvitse noita tavaroita. Kunhan lapsella (ja sinulla) on katto pään päällä, syötävää ja edes jonkinlainen nukkumapaikka, niin voisin uskoa että kaikki on ihan OK.
Siitä sitten pieni hiekanjyvä kerrallaan alat sitä elämää hankkimaan.

Ja jos netti ja tietskari nyt on niiiiin pirun tärkeä juttu, niin aivan varmasti joltain tutulta tai sitten netistä löytynee joku vanha mutta toimiva kone jossain nurkassa lojumassa, minkä sisit ihan pilkkahintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;30091899:
Ei tavaroiden takia kannata jäädä. Sossusta saa apua ja ostaa huonekaluja yms pikkuhiljaa. Ei kaikkea tarvi heti olla, alkuun voi nukkua patjoilla lattialla. Oikeesti :)

Samaa mieltä! Ei ne tavarat sitä elämää tee. Ja luulen että apua kyllä tuut saamaan. Sossusta ja ystäviltä. Pikku hiljaa alat kerätä tavaroita. Kierrätyskeskuksista sekä kirppareilta saa halvalla kaikkee.

Itsekin vähävaraisena ostelen halvalla mistä löydän. Ja voin sanoo ettei sitä sisustuksesta huomaa. Etin ja kattelen halpaa ja hyvää. Ja paljon näin löytänyt eikä ole edes omaisuutta menny.

Aivan älyttömän tärkeää on se, että hankkiudut toimeentulotuen asiakkaaksi ja hankit apua sosiaalityöntekijöiltä. Sieltä voit saada apua ihan konkreettisesti muuttoon, lapsenhoitoon ja kotiapua jatkossa arjessa selviämiseen ja alkuun varsinkin. Hanki se apu ihmeessä, muuten voit joutoa pulaan. Siellä varmasti neuvotaan myös asunnon hankinnassa ja voivat hankkia asunnon sinulle, koska sinulla on pieni lapsi. Lastenvalvojan kanssa kannattaa sopia huoltajuusasiat ja lapsen tapaamisoikeudet kun ero on varmaa. Muutoin riittää kyllä isän kanssa yhdessä sovitut jutut, mutta tärkeää on saada huoltajuus sovittua.

Jos asiat tekee kunnolla alusta asti, niin varmasti saat apua ja asiat toimimaan. Jos lähdet yksin tuosta säätämään ilman apua niin voi olla ongelmia edessä.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="epätoivoinen";30091881]Itse olen miettinyt eroa koska en pysty luottamaan enkä koe rakkautta enään.
Tuntuisi helpommalta lähteä, mutta toteutus on helvetin haastava[/QUOTE]

Huonekaluja sun muita liikkuu aika paljon esimerkiksi facebookin ryhmien kautta,ellei ole tärkeää että olisivat jotain tiettyä sarjaa tms. Sitä kautta voisi siis löytyä ainakin osa, lisäksi tori.fi näyttää olevan hyvin edukkaasti myös huonekaluja. Asuntoa kysymään kaupungilta tai seurakunnalta? Yhdenmukaista sisustustahan tuolla keinoin ei saa, mutta toimivan kuitenkin.

Yhteistyössä