Millä puhua miehelle järkeä? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jääräpäisen miehen vaimo :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jääräpäisen miehen vaimo :D

Vieras
Mies haluais toisen koiran, jonka joskus "lupasin" hänelle.
Tilanne on kuitenki se että asutaan vuokralla paritalossa. Ennestään on jo yks aikunen koira, lapsi ja toinen tulossa syksyllä jos kaikki menee hyvin...
Mies tekee keikkahommia, poissa kotoa 2-8vko kun keikkoja on, jollon olen yksin kotona. Joskus saattaa olla että puolessa välissä keikkaa on muutama vapaapäivä jollon voi tulla käymään kotona...

Nyt vaan inttää että haluaa sen toisen koiran jonka olen luvannut!
Ei ymmärrä järkipuhetta... Mulla on muutenki kädet täynnä yhden koiran ja lapsen kanssa kun se on keikkahommissa. Että miten sitten ku kotona on kaks koiraa ja kaks lasta...

Nytkään sillä ei aina jaksaminen ja aika riitä ulkoiluun lapsen ja koiran kanssa...
Niin miten muka sitten toiselle koiralle riittäs aikaa kun toinenki lapsi on tulossa?

Muuten meillä menee hyvin, tää koira-asia vain hiertää... :D Että jos aiot sanoa "Jätä se sika" niin ole hyvä ja jätä kommentoimatta :D

Tuo ei onnistu... Koska ne hommat on semmosia että ovat työmaalla aina vähintään sen 12tuntia... Joskus venyy tuplatenkin... Olis eläinrääkkäystä pitää koiraa kohtaa... Tuo ei siis meillä onnistu...

Sanot että jos HÄN haluaa koiran saa HÄN myös sen hoitaa ja piste. Ja jos ei voi kerran ottaa koiraa mukaansa töihin niin koiraa ei sitten teidän taloon tule. Tai hommatkoon sille koiralle hoitajan siksi aikaa kun on reissussa.... siis sellaisen hoitajan johon koira menee työreissujen ajaksi, ei sellaista joka käy vain kusettamassa sen.

Sinulla on varmasti ihan tarpeeksi hommaa lapsissa ja kodissa.

Sanot että lupaus on lupaus, mutta NYT EI OLE SEN AIKA. Sitten joskus.......

Ei sun tarvitse sille mitään nätisti lässyttää ja puhua, kun jos sä et halua itelle yhtä hunkkia vaivoiksi lisää niin se on niin ja piste. ei mitään mutkuja.

[QUOTE="Pomm";23108980]Sanot että jos HÄN haluaa koiran saa HÄN myös sen hoitaa ja piste. Ja jos ei voi kerran ottaa koiraa mukaansa töihin niin koiraa ei sitten teidän taloon tule. Tai hommatkoon sille koiralle hoitajan siksi aikaa kun on reissussa.... siis sellaisen hoitajan johon koira menee työreissujen ajaksi, ei sellaista joka käy vain kusettamassa sen.

Sinulla on varmasti ihan tarpeeksi hommaa lapsissa ja kodissa.

Sanot että lupaus on lupaus, mutta NYT EI OLE SEN AIKA. Sitten joskus.......[/QUOTE]

Just näin. Luulis nyt aikuisen ihmisen ymmärtävän, että nyt ei todellakaan ole hyvä aika koiran hankinnalle. Ihan mielenkiinnosta kysyn, et minkärotuista koiraa mies haluaa?harrastaako koiran kans jotain?

Joku kerta kun miehellä on useamman päivän vapaa, lähde johonkin reissuun ja jätä se yksinään hoitamaan lapsi, koira ja koti ja sen jälkeen pyydä miettimään siihen lisäksi vielä vauva ja toinen koira. Ja ehdota, että otatte toisen koiran sitten joskus jos mies lopettaa keikkahommat, että pystytte yhdessä hoitamaan noi kaikki.

Kiitti :) Pitää vaan sitten sanoa että no ota mut mä en sitä hoida. Mies opiskelee ja keikkatöiden loppumisesta ei ole tietoa... Jos ei valmistumisen jälkeen töitä saa niin ne jatkuu...

Se on haaveillu monta vuotta saksanpaimenkoirasta tai valkosesta paimenkoirasta.
Puhuu että alkas harrastamaan muka koiran kanssa sitten tokoa ja kaikkee mut jos siellä ei nytkään aika ja jaksaminen riitä niin ei se riitä sillonkaan... :whistle:
Ja todellakin tuo on sellanen rotu jonka kanssa pitää tehdä töitä ja harrastaa... Ja mies sen kyllä tietää...

Hoitopaikka tuolle meidän jo olemassa olevalle koiralle nyt järjestyy anopin luota jos tiukka paikka on mut mä en mieluiten tuota koiraa sinne halua antaa hoitoon ku anoppi ei tajua koirista mitään... Ei osaa kuljettaa edes hihnassa koiraa... Suoraan sanottuna se pilaa tuon koiran...

Ja tosiaan anoppi on sanonu ettei ota mitään paimenkoiraa sinne hoitoon, ei se pärjää semmoselle...
Ja musta se ei ole oikein että "vanha" koira joutuu väistymään uuden tieltä. Kyllä koira on perheenjäsen eikä sitä kohdella niin

no kokemuksesta voin sanoa että lenkillä se menee 2 koiraa siinä missä yksikin. jos taloudessa on jo koira, ei toisen tulo muuta rutiineja tmv mihinkään. toki pentuaika on eri juttu, mutta jos puhutaan jo aikuisesta koirasta...

Jo pelkästään turkin hoitaminen ja ekstrasiivoaminen on liikaa, jos valkoista paimenkoiraa haluaa. Pienten lasten mahdollisten puhkeavien allergioidenkin takia on hyvä, että on ainoastaan yksi koira, josta sitten joutuu luopumaan.

no kokemuksesta voin sanoa että lenkillä se menee 2 koiraa siinä missä yksikin. jos taloudessa on jo koira, ei toisen tulo muuta rutiineja tmv mihinkään. toki pentuaika on eri juttu, mutta jos puhutaan jo aikuisesta koirasta...

No niin mutta ku se mies ei lenkitä edes tuota jo olemassa olevaa... Että toinen koira ei onnistu... Eikä meille sovi toista koiraa... Kolmiossa asutaan.

Ja mä en kyllä siihen rumbaan ala että taistelen vaunujen ja kahen koiran kanssa... Tuo meidän koira on anoppilassa olon jälkeen aina jonkun aikaa ku joku idiootti ku koittaa vaunujen kanssa kulkea sen kanssa... Anoppi ku antaa sen juossa hihnassa miten haluaa

Kyllähän tää on ihan yksinkertaisesti vaan niin, että jos mies sen koiran haluaa, niin voi sen ottaa, mutta silloin myös itse siitä huolehtii. Ja jos ei aina näin voi olla, niin sitten ei sitä voi tällä haavaa ottaa! Ja täytyyhän tässä huomioida myös se, että pitäähän miehelläsi olla aikaa myös lapsille... Ja ehkä kannattaisi nyt ensin näyttää, että on aikaa/jaksamista nykyisen koiran kanssa touhuamiseen ja jos ei ole, niin miten sitä yht'äkkiä olisi toisenkaan koiran kanssa?! Ja missään tapauksessa 2 koiraa ei mene siinä missä yksikin!

[QUOTE="vieras";23109617]Jo pelkästään turkin hoitaminen ja ekstrasiivoaminen on liikaa, jos valkoista paimenkoiraa haluaa. Pienten lasten mahdollisten puhkeavien allergioidenkin takia on hyvä, että on ainoastaan yksi koira, josta sitten joutuu luopumaan.[/QUOTE]

Nimenomaan. Tuosta yhestäkin koirasta lähtee jo ihan tarpeeks karvoja joita mies ei nytkään ole riittävän usein vapaaehtonen siivoamaan... "Kyllä se vähempikin siivoaminen riittää"
Lisäks antaa tuon koiran nukkua meidän sängyssä mitä en vois sietää... Anoppi tekee kans samaa vaikka olen kieltänyt...

[QUOTE="eukko";23109669]Kyllähän tää on ihan yksinkertaisesti vaan niin, että jos mies sen koiran haluaa, niin voi sen ottaa, mutta silloin myös itse siitä huolehtii. Ja jos ei aina näin voi olla, niin sitten ei sitä voi tällä haavaa ottaa! Ja täytyyhän tässä huomioida myös se, että pitäähän miehelläsi olla aikaa myös lapsille... Ja ehkä kannattaisi nyt ensin näyttää, että on aikaa/jaksamista nykyisen koiran kanssa touhuamiseen ja jos ei ole, niin miten sitä yht'äkkiä olisi toisenkaan koiran kanssa?! Ja missään tapauksessa 2 koiraa ei mene siinä missä yksikin![/QUOTE]

Nytki saan kuunnella tekosyitä miks ei voi lähtee pojan kanssa ulos tai koiran kanssa lenkille... Ku ei jaksa, kerkee tms. Mulla on nyt viimesen viikon olo ollu aivan kauhee, ei jaksa tehä yhtään mitään... Toki nyt on ollu kovat pakkaset mut näinä leudoimpina päivinä olen pyytäny miestä lähtemään ulos pojan kanssa... Ja ei... Hävettää siis myöntää että poika ei ole miltei viikkoon päässy ulos vaikka parina päivänä kelit olis sen sallinu...

Mä luulen, että miehesi ei tarvitse enää yhtään järkipuhetta vaan ehtoja, esim. lapset tarpeeksi vanhoja, opiskelut valmiina, ei enää keikkatöitä, ulkoiluttaa nykyistä koiraa...

Silloin kun molemmat eivät ole koiran hankinnan takana sitä ei pidä hankkia. Ja tuossa tilanteessa pentu toisi sinulle liikaa työtaakkaa. Pentu vaatii oman kasvatuksen, ei sen voi ensin antaa kasvaa siinä arjen sivussa ja alkaa kouluttaa sitten joskus kun aikaa on. Ongelmissa olisitte.

Kysy mieheltä, mitä hän luulisi kokeneen ja hyvän kasvattajan sanovan, jos pentua katsellessanne kertoisitte (rehellisesti) perhetilanteenne ja sen miten ja kuka sille koiralle tulee aikaa antamaan. Uskoisiko mies, kasvattajan suosittelevan teille nyt pennun ottamista? Jos mies on fiksu ymmärtää. Hyvä kasvattajalta ei anna koiraa mihin perheeseen vain, kasvattajalla on oikeus valita ostajat. Ja miellellään he valitsevat sellaiset joillaon aikaa ja tarmoa kasvattaa ja olla koiran kansa. Uskoisiko mies, että kasvattaja miellellään antaisi koiran teille?

Vielä muutama, jokunen, useampi vuosi, ehkä sitten elämän tilanne on sellainen, että voitte sen koiran ottaa :)

Joo, ei missään nimessä. Edes koiraa ei pidä hankkia olettaen että kyllä muut hoitaa. Se ei ole reilua sinua kohtaan eikä tuossa tilanteessa myöskään lapsia, nykyistä koiraa ja teoreettista uutta tulokasta ajatellen, jotka joutuisivat väistämättä kilpailemaan huomiosta. Ei ole enää kyse vain siitä, että "kyllä ne kaksi koiraa kulkee vaunujen vieressä siinä missä yksikin", vaan jo pennun kouluttaminen ja koirien totuttaminen toisiinsa on huono idea tilanteessa, jossa on juuri synnyttänyt vauvan mihin esikoislapsen sopeuttamisessa on tämän iästä riippuen oma hommansa. Ja sokerina pohjalla lasten totuttaminen uuteen koiraan ja päinvastoin... Jos mitään koiraa on edes tulossa, se otetaan sitten kun mies ei tee enää reissutyötä, hoitaa edellisenkin asianmukaisesti, lapset isompia ja elämä muutenkin niin vakaata kuin emosta vastavieroitettu pentu tarvitsee. Tämän pitäisi olla aikuiselle miehelle itsestäänselvyys.

Yhteistyössä