millä perusteella saa yksinhuoltajuuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
meillon ihan hirvee tilanne päällä. lapsi on puhunut että ex mieheni isä lyö häntä. lapsi on pieni vasta 4vuotias. toki tiedän että tuon ikäinen voi selittää mitä sylkisuuhun tuo,mutta olisinko hyvä äiti jos sivuuttaisin lapsen puheet. varsinkin kun ei ole kerta puhe vaan jo pidempään jatkunut.
nyt olen saanut vastaani luultavasti koko ex miehen suvun. koska siis heidän isähän ei lyö tms. tosin ex mieheni on saanut siltä selkään kun oli pienempi.
kaikki varmaan luulevat että mä oon keksinyt kaiken. miksi olisin kun musta on ollut hienoa että lapseni on pitänyt yhteyttä sukuunsa ja eron jälkeen se olin minä joka piti huolen ettei välit katkee.
exä siis ei usko ja haluaisi että asian puiminen loppuisi heti. minä taas olen jo saamassa aikaa lastensuojeluviranomaisen puheille. lastakin varmasti kuullaan jossain vaiheessa.
nyt ex on myös ruvennut syyllistään ettei saa tavata lasta. sitä en ole kieltänyt missään vaiheessa,vain sanonut ettie lasta saa viedä sinne mummulaan tän asian takia. mutta olen pyytänyt että ex voisi ajella tänne ja viettää lapsenkanssa aikaa vaikka tuossa puistossa.ei ole käynyt.
tiedän ettei yksinhuoltajuus estä exää näkemästä lastansa,enkä sitä edes halua. musta vain tuntuisi että ohjat olisi paremmin mun käsissä ja voisin päättää itse asioista ilman että aina joutuisin keskustelemaan exänkanssa. niin passi asioissa kun lapsen tilin avaamisessa.

tää on vain yksi juttu,muitakin on. kai ex nyt lasta rakastaa,mutta tuntuu kummalta kun puolustaa ennemmin sukuaan kun omaa lastaan. vaikka toisin väittää.

Ota yhteyttä sos. viranomaisille jos lapsi sanoo, että häntä lyödään. Tilanne on tarkistettava ehdottomasti. Toki exä voi näytellä ettei mitään ole tapahtunutkaan.

Yksinhuoltajuus vaikea saada ja vaaditaan yleensä oikeudessa käyntiä, mutta aloita viranomaisista jos tuollaisia lyömisjuttuja tulee.

No mieti nyt itse, miltä tuntus jos saisit tavata omaa lastas jossain puistossa! Sen ymmärrän, ettet hyväksy lapsen menemistä ex-apen luo, jos on perää noissa lyömisepäilyissä, mutta isältä et voi lasta viedä tämän takia, etkä varsinkaan lapselta isää!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
No mieti nyt itse, miltä tuntus jos saisit tavata omaa lastas jossain puistossa! Sen ymmärrän, ettet hyväksy lapsen menemistä ex-apen luo, jos on perää noissa lyömisepäilyissä, mutta isältä et voi lasta viedä tämän takia, etkä varsinkaan lapselta isää!

aa...älä nyt viitsi!
2,5 vuoden aikana poikkeuksetta mies jätää lapsen vanhemmilleen kun lähtee itse juomaan tai vaikka sit vaan nukkuun kotionsa. lapsi ei ole ikinä ollut yötä isällään. jos ex olisi asiassa puolellani voisi viedä lapsen kotiinsa mutta on selvästi sanonut ettei usko ko. väitteisiin ollenkaan joten en voi olla varma ettei lapsi sinne joutuisi. ja sosiaalityöntekijä sanoi että valvon sitten tapaamisia. enkai mä nyt oo lapsenlta viemässä isää? koitan vain tehdä oikein,on vaan vaikeeta ajaa yksin tälläistä asiaa.

ja olen ottanut yhteyttä lastensuojeluun,odottelen sieltä parhaillaan aikaa. perheneuvolassa olen jo käynytkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Muistelen, että oot tehny tän aloituksen aiemminkin. Lastenvalvojalla ota asia puheeksi. Yksinhuoltajuus ei välttämättä oo paras ratkaisu tuohon, jos vaikka lähestymiskielto

ei exää vastaan tarvitse lähestymiskieltoa mutta senpitäis ymmärtää ettei lasta voi nyt viedä sinne sen vanhemmille. mua se ei usko ollenkaan. eikä suostu tuleen tänne tapaan lastaan jostain syystä. haluaa sitten että mä ajan sitä tuomaan niinkun olen tehnyt jo yli kaksvuotta. nyt en kuitenkaan enää lähde,saa tehdä jotain lapsensa eteen. ja tuo puisto olikin vain yksi ehdotus,onhan niitä muitakin paikkoja missä voi olla. ja niinkun sosiaalityöntekijä sanoi,vaikka sitten perheneuvolassa tapaamiset jos muu ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muistelen, että oot tehny tän aloituksen aiemminkin. Lastenvalvojalla ota asia puheeksi. Yksinhuoltajuus ei välttämättä oo paras ratkaisu tuohon, jos vaikka lähestymiskielto

ei exää vastaan tarvitse lähestymiskieltoa mutta senpitäis ymmärtää ettei lasta voi nyt viedä sinne sen vanhemmille. mua se ei usko ollenkaan. eikä suostu tuleen tänne tapaan lastaan jostain syystä. haluaa sitten että mä ajan sitä tuomaan niinkun olen tehnyt jo yli kaksvuotta. nyt en kuitenkaan enää lähde,saa tehdä jotain lapsensa eteen. ja tuo puisto olikin vain yksi ehdotus,onhan niitä muitakin paikkoja missä voi olla. ja niinkun sosiaalityöntekijä sanoi,vaikka sitten perheneuvolassa tapaamiset jos muu ei onnistu.

En mie exää vastaan ajatellutkaan, vaan sitä ex appiukkoa

Ei exälle lähestymiskieltoa vaan sille ex-appiukolle tietysti!

entiä miten asia ratkee,kestää vissiin aika kauan ja varsinkin kun ex sukuineen laittaa vastaan. asiahan tutkitaan ensin ennenkun mitään kieltoja lätkitään ja siihen asti se olen minä joka pitää huolen ettei tyttö sinne joudu. jos exä lapsen sinne hakee se on lähes 100? varmaa että jättää lapsen vanhemmilleen. ennenkin näin on käynyt.
kauankohan sitä aikaa taas saa odottaa että pääsee keskusteleen oikein ammattilaisenkanssa..? perheneuvolaan odotin aikaa kaksviikkoo.

jos tää oliskin niin yksinkertaista kun te kuvittelette. käy voimille kun joutuu miettiin kokoajan miten toimia. mä haluan lapseni parasta,tunnun olevani ainoo.

Oikeudesta se yksinhuoltajuuskin pitää hakea (koska päätellen siitä, mitä ap kirjottaa lapsen isä ei luovu huoltajuudestaan suosiolla), ei sitäkään voi joku lastenvalvoja tuosta vaan päättää... Että jos vaikka sit samalla reissulla. Sanopa ap onko ex yrittänyt estää hankkimasta lapselle passia tai avaamasta tiliä? Tai jotenkin muuten osottanut olevansa pahaksi lapselleen?

Alkuperäinen kirjoittaja polliisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Polliisi:
Ei lähestymiskieltoja ihan tuosta vaan jaella tai saada!!!Ne saa vain oikeuden päätöksellä...

No tuohan nyt ei ollutkaan kenenkään tiedossa :whistle:

No etpä tuntunut tietävän kun lähestymiskieltoja jakelet

Minähän en niitä pysty jakelemaan, arvon polliisi :D

entiä miten asia ratkee,kestää vissiin aika kauan ja varsinkin kun ex sukuineen laittaa vastaan. asiahan tutkitaan ensin ennenkun mitään kieltoja lätkitään ja siihen asti se olen minä joka pitää huolen ettei tyttö sinne joudu. jos exä lapsen sinne hakee se on lähes 100? varmaa että jättää lapsen vanhemmilleen. ennenkin näin on käynyt.
kauankohan sitä aikaa taas saa odottaa että pääsee keskusteleen oikein ammattilaisenkanssa..? perheneuvolaan odotin aikaa kaksviikkoo.

jos tää oliskin niin yksinkertaista kun te kuvittelette. käy voimille kun joutuu miettiin kokoajan miten toimia. mä haluan lapseni parasta,tunnun olevani ainoo.

Ei se yksinhuoltajuuskaan ole mikään läpihuutojuttu, kyllä siinäkin kuule selvitellään perusteellisesti asioita, vai meinaatko, että se on vaan sun sana exän sanaa vastaan ja koska oot ainoo, joka ajattelee lapsen parasta, niin se on sit sillä selvä? Näin siis sillon, jos ex ei suosiolla luovu huoltajuudesta, niin ku ilmeisesti ei.

Oikeudesta se yksinhuoltajuuskin pitää hakea (koska päätellen siitä, mitä ap kirjottaa lapsen isä ei luovu huoltajuudestaan suosiolla), ei sitäkään voi joku lastenvalvoja tuosta vaan päättää... Että jos vaikka sit samalla reissulla. Sanopa ap onko ex yrittänyt estää hankkimasta lapselle passia tai avaamasta tiliä? Tai jotenkin muuten osottanut olevansa pahaksi lapselleen?

passiin lupaa sain odottaa niinkauan ettei matkalle sitten enää tarvinnut lähtee. kun kuulemma kirjallinen lupa siihen tarvittiin tai paikanpäälle käymään. matkaa tänne meille on 30km joka on ilmeisesti liikaa.
raha-asioissa en pysty luottaan siihen ollenkaan. se on kupannut multa rahaa ennenkin,sekä vanhemmiltaan. en siis voi avata lapselle tiliä koska sillon käyttöoikeus siihen. pitäis mennä pankkiin neuvotteleen asioista ja mahdollisuuksista jolloin kukaan ei pääse käsiks tiliin. ilmeisesti joku sellainen joka aukee vasta kun lapsi on täysikäinen tms. varmasti kuulostaa naurettavalta,itsekin nauraisin jos ei olis tullu huomattua satoja kertoja ettei oo rahaa ei.
jossain vaiheessa oli antamassa huoltajuutta sitävastaan että ei tarvitse maksaa enää elatusmaksuja,mutta ei silti suostunut tulemaan lastenvalvojalle ikinä.
lastenvalvojalle oon koittanut sitä saada muutenkin että olsi voitu sopia tapaamisista ja keskustella muutenkin lapsen tarpeista ja säännöistä mitä pitää noudattaa,mutta ei. tuntuu turhauttavalta puida enää tätä asiaa tääläkään kun saa kokoajan itseään puolustaa. mä ilmeisesti teen vaan väärin kun koitan selvittää onko lapsen puheissa selvää. åpitäis vissiin antaa vaan olla.

Ei se yksinhuoltajuuskaan ole mikään läpihuutojuttu, kyllä siinäkin kuule selvitellään perusteellisesti asioita, vai meinaatko, että se on vaan sun sana exän sanaa vastaan ja koska oot ainoo, joka ajattelee lapsen parasta, niin se on sit sillä selvä? Näin siis sillon, jos ex ei suosiolla luovu huoltajuudesta, niin ku ilmeisesti ei.

no en kuule kuvittele. kun nyt vittu vaan ruvettais tutkiin eikä vaan odoteltais ja pompotettais paikasta toiseen. mä en ole mitenkään naiivi joka luulee saavansa yksinhuoltajuuden pelkästään hieman itkemällä. hyvä se olisikin nyt selvittää kaikii asiat kerralla. kunhan se nyt vaan tapahtuis.

Et tee väärin, mutta ilmeisesti et huomaa omaa asennettas. Et koita selvittää mitään, oot jo tuominnut exän ja koko hänen sukunsa siinä sivussa. Ja mietit nyt vaan, miten saat heidät ulos lapses elämästä. Onnea yritykseen!

Kyl mie ap ymmärrän hyvin tunteesi. Mun ex tapaa lastaan 1xkk ja silloinkin yl. sen nykyinen vaimo on lapsen kanssa enemmän kuin exäni. Minä olen jo yh, mutta tapaamiset on silti sovittu ja niin joudut sinäkin tekemään, jos yksinhultajuuden saat. Se ei merkkaa sitä, että isä ois kokonaan pois elämästänne.

Kyllä passin saa nykyään haettua lapselle,vaikka toinen vanhemmista ei suostu allekirjoittamaan hakemusta.Pitää toki ilmoittaa se passia hakiessa.Ennen ei ole tainnut saada.Se onkin ollut väärin että joku on voinut ilkeyttään tai mistä lie syystä torpedoida lomamatkan.tarvitaanhan nykyäänkin EU-alueella vähintään virallinen henkilötodistus.Siis lähinnä passi on kuitenkin kätevämpi.

Et tee väärin, mutta ilmeisesti et huomaa omaa asennettas. Et koita selvittää mitään, oot jo tuominnut exän ja koko hänen sukunsa siinä sivussa. Ja mietit nyt vaan, miten saat heidät ulos lapses elämästä. Onnea yritykseen!

mulla ei oo tapana tuomita. enkä koita saada ketään ulos lapsen elämästä,mähän se oon kokoajan ollut joka on pitäny yhteyttä niihin että lapsi tapaa niitä. eikä ollut sekään helppoa kun uhattiin kantaa lapsi metsään jos se ilmestyy sinne. se nyt oli eronjälkeistä uhoa,mutta ex ei todellakaan halunnut n. vuoteen lasta tavata. miksi mä nyt yhtäkkiäö kääntäisin kelkan ja rupeisin savustaan niitä ulos lapsen elämästä?!?
lapseni sais tavata muuta sukuaan ihan mitenpaljon lystää,mutta kukaan ei ole koskaan opttanut yhteyttä muhun,ovi muuhun sukuun on aina kulkenut mummulan kautta,myös isäänsä tavannut sitäkautta. nyt on tilanne tuo enkä voi sitä sinne päästää,varmasti edes sen ymmärrät miksi en? lapsi kaipaa mummuaan,ei pappaansa. ja exää todellakin olen monesti pyytänyt ajaan tänne olemaan lapsensa kanssa. ei se muutenkaan ole ollut senkanssa kun 4 tuntia vaikka olisi lapsi viikonlopun ollut mummulassa,joten senajan voisi ihan hyvin olla täälä meilläpäin.
ehkä mun ulosanti on jotenkin huonoa jos oot ymmärtänyt että koitan saada niitä ulos lapsen elämästä. johan mä kirjoitin ekaan viestiin että tiedän ettei yksinhuolto tarkoita sitä ettei saisi tavata lasta,enkä edes sitä halua. vaikken mä pidäkään exästä mun lapsi pitää,ja kun sen parasta haluan siihen kuuluu se että tapaa isäänsä säännöllisesti.

Yhteistyössä