Millä ohjeella teette suklaamuffinit? Ja joku kuorrute...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
Ystävä tilasi suklaamuffineita, joissa päällä joku päälinen, pursotus, kuorrutus, tms. Ei kuitenkaan pelkkää suklaata. Sisälle aijon laittaa suklaasydämen. Mutta nyt kaipaisin hyviä muffinsiohjeita, ja niitä päälisten ohjeita.
Jotenkin en ole onnistunut löytämään ohjetta, mikä ihan oikeasti kohoaisi reilusti, pinta tulisi vähän rapeammaksi, ja sisältä pehmeää, suussa sulavaa... Ja pursotuksen voisi tehdä ihan vaikka tuorejuustosta, mutta jotenkin se tuntuu kovin tylsän tavalliselle. Näistä kun olisi nyt tarkoitus tulla ihan superhyviä :)

Ihan paras ohje:

3,5 dl vehnäjauhoja
2 tl vaniljasokeria
2 tl leivinjauhetta
2 dl sokeria
50 g leivontamargariinia
1 dl maitoa tai appelsiinimehua
1 dl kiehuvaa vettä

Tällä reseptillä nousee. Teen yleensä vielä amerikanmuffinssivuokiin, niin tulee jättimuffinsseja.

Eli sekoita kuivat aineet keskenään, margariinin sulatan ja lisään joukkoon. Lopuksi maito ja kiehuva vesi. Sekoita mahdollisimman vähän. Möykkyisestä taikinasta tulee parhaat muffinssit. Lopuksi laitan sekaan veitsellä rouhittua tummaa suklaata.

Tällä ei tule tule liian suklaisia, kun taikina ei ole suklaasta, mutta joukossa on sulaneita suklaapaloja.

Tosi hyvää päällistä en ole vielä löytänyt. Moni laittaa ihan kermavaahtoakin (jonka voi senkin maustaa). Niistä tulee näyttävimmät. Tämä resepti on tosi hyvä, kun sopii muna-allergisille. Teen tän aina kauramaidolla, niin sopii maidottomillekin.

Ai, niin... Mä laitan paperivuoat aina muffinssivuokalevyyn, niin muffinssit kasvaa ylöspäin eikä leviä. Mä oon vääntänyt vaikka millä reseptillä, mutta tää on ihan paras.

Yhteistyössä