Millä mustikkatahrat pois vaatteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mekko pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mekko pilalla

Vieras
Lapsella oli ihan uusi meandin mekko synttäreillä ja tietysti heitti mustikka kakut päälleen. Hinkkasin sappisaippualla(ei vaikutusta) ja laitoin koneeseen. Kotona ei ole soodaa eikä mitään tahranpoisto ainetta paitsi tota sappisaippuaa.. Mietin et olisko pitänyt ottaa mekko kuitenkin pois koneesta ja jättää likoamaan vai saako sitä enää millään pelastettua?

Mä en tiedä tahranpoistosta mitään, mutta eikös se ole pesemisen jälkeen vaikeampi poistaa? En tiedä.. Toiovttavasti saat irti. :/ Oletko googlettanut aiheesta?

siis miten on mahdollista ettei sappisaippua vaikuttanut? se on kyllä tooodella erikoista. itse olen saanut aina mustikan sillä pois. Se väri muutttuu heti ja kun on ollut sen 10 min niin sen jälkeen lähtee huuhtomalla. ja nykyisillä pesuaineillakin pelkästään, esim nestemäisellä omolla on lähtenyt hyvin.

Kiitos vastauksista.. Otin mekon pois koneesta ja hinkkasin vielä uudelleen sappisaippualla ja laitoin likoamaan.. Ei kyllä ollut tosiaan mitään vaikutusta tuolla s.saippualla ainakaan vielä. Tahrat kerkesi olla mekossa 5-6h.. :| JOs annan liota yön ja huomenna käyn ostamassa jotain ihan tahranpoisto ainetta.. Missä vaiheessa toi kiehuva vesi pitäis kaataa päälle?

Yhteistyössä