Millä mä saan tän päivän loppuun saakka...

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Itellä ja muksuilla lääkkeistä huolimatta allergiaoireita, pakko pitää taas pari sisäpäivää ettei kuopuksen hengenahdistus pahene. Molemmilla pojilla silmätulehdukset päällä. Esikoisella menossa jo pois, mutta kuopuksella tosi karseena (silmänympäryskin punoittaa, silmäturvoksis ja rähmii tajuttomasti). Allergia väsyttää kumpaakin ipanaa, mutta päikkäreille heitä ei saa (trust me, yritetty on...).

Seurauksena jatkuva riitely, itku, huuto, raivo ja toinen toistensa satuttaminen ja ärsyttäminen :/

Legot tai muut rakennuspalikat ei kelpaa, telkkaa eivät jaksa tuijottaa, eivät halua pelata, mun ääni ei kestä lukemista (kun allergiaa ja flunssaa) eikä satukasetit kelpaa. Ei käy piirtäminen, muovailu eikä askartelu tai leipominen. Ei pikkuautot eikä itseasiassa nyt just oikein mikään. Eikä meille kukaan tuu kyläänkään ku silmätulehdus tarttuu niin helposti.

Ollapa nyt sellainen on-off-nappi noissa ipanoissa niin voitais nukkua tän päivän yli...

Aloita siitä että rauhoitut ite. Teillä on nyt siellä kurjaa, mutta sen kurjuuden kanssa tulee toimeen. Lapset hakee sulta turvaa kurjaan oloonsa, ja sun pitää osoittaa, että vaikka on kurja olo, niin kaikki on silti ihan ok. Keksi joku ihan uusi leikki, menkää vaikka maalaamaan vesiväreillä kylppäriin ilman vaatteita, ei haittaa vaikka tulee sotkua. Jotain ihan extremeä lapsien mielestä. Tai alkakaa leipomaan. Jotain erilaista ja uutta.
Mutta tärkeintä on, että näytät mallia siitä, että kivaakin voi olla, ja rauhallinen voi olla, vaikka fiilis on kurja.

Muoks: sori, en huomannu leipomista. Siis älkää leipoko =) <br><br>

:hug:

voimia...allergian kanssa kärvistely on kyllä tosi kamalaa... Onko siellä päin satanut? Täällä ainakin sade helpotti aikalailla siitepölytilannetta. Täytyy yrittää puhaltaa nuo mustat pilvet sinne päin..

Ensi vuonna sitte koko poppoolle allergialääkket säännölliseen käyttöön ajoissa. Itse aloin käyttää jo pari kuukautta sitten ja oon nyt sästynyt oireilta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:00 Mya kirjoitti:
:hug:

voimia...allergian kanssa kärvistely on kyllä tosi kamalaa... Onko siellä päin satanut? Täällä ainakin sade helpotti aikalailla siitepölytilannetta. Täytyy yrittää puhaltaa nuo mustat pilvet sinne päin..

Ensi vuonna sitte koko poppoolle allergialääkket säännölliseen käyttöön ajoissa. Itse aloin käyttää jo pari kuukautta sitten ja oon nyt sästynyt oireilta.
Kyllä täällä vähän ripeskeli vettä, mutta pakko on ainakin tää päivä olla sisällä, sais tuon kuopuksen hengenahdistuksen aisoihin. Lääkkeet aloitettiin olevinaan ajoissa, mutta niin tuo vaan menee pahemmaks ennenku loppuu. Ja tää samanaikainen flunssa ei ainakaan helpota tilannetta ja oloa.

Yhteistyössä