Millä korvata likööri kakkuohjeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se siihen ennen paistoa laitetaan, niin kaikki alkoholi kyllä häviää paiston aikana. Jos kostutukseen, niin sitten tilalle vaikkapa mehua, makuahan se on siellä antamassa. Jos taas kerman maustamiseen, niin voi jättää kokonaan pois.

jos laitetaan ennen uuniin menoa niin kyllä siitä se alkoholi haistuu uunissa pois eli lapsetkin kyllä syö (samoin kuin merimiespataa johon olen lorauttanut olutta).
sittenhän on niitä aromijuttuja, mitä ne nyt onkaan, pieniä pulloja mitä saa ihan ruokakaupasta. rommiaromia olen ostanut ja sillä runebergin torttuja kostutellut. muistaakseni siihen vähän vettä jatkeeksi jos isompi määrä ohjeessa aitoa likööriä mainitaan

jos laitetaan ennen uuniin menoa niin kyllä siitä se alkoholi haistuu uunissa pois eli lapsetkin kyllä syö (samoin kuin merimiespataa johon olen lorauttanut olutta).
sittenhän on niitä aromijuttuja, mitä ne nyt onkaan, pieniä pulloja mitä saa ihan ruokakaupasta. rommiaromia olen ostanut ja sillä runebergin torttuja kostutellut. muistaakseni siihen vähän vettä jatkeeksi jos isompi määrä ohjeessa aitoa likööriä mainitaan

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraampi:
Siihen tulis likööriä 0,5 dl ja se on liivatteen kans tehtävä hyydykejutska

Jos ohjeessa luki et kahvilikööriä, niin ton vois korvata 0,5 dl:lla tavallista kahvia. Antaa makua, mut se alkoholi jää pois.

Yhteistyössä