MILLÄ KORVAKIERRE POIKKI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annitaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annitaavi

Vieras
Hei
Onko joku käyttänyt tai käyttääkö lapselleen hopeopaattisia rakeita,lääkkeitä korvakierteeseen??
Meidän yksi vuotiaalla pojalla korvakierre paha ja nyt mietin tässä alanko kokeilla jotain rakeita vai ei??
Onko kokemuksia jostain??
Entä vyöhyketerapia?
Kaikki kokemukset kierteen katkeamiseen otetaan kiitollisesti vastaan.
Maitohappokapseleita syödään ja antibioottia koko ajan.
T.äippä ja taavi

Millaisessa hoidossa poikasi on tällä hetkellä? Meillä auttoi aikoinaan se, että poika siirrettiin päiväkodista perhepäivähoitoon. Meillä oli myös jatkuvia korvatulehduksia noin puolen vuoden ajan, kunnes vasta lääkärin kirjoittaman paperin avulla saimme pojalle pph-paikan. Tätä edelsi muutaman päivän hoitojakso sairaalan infektio-osastolla, kun antibioottia piti antaa jo suoneen, kun normaali lääkitys ei enää tehonnut. En osaa noista homeopaattisista lääkkeistä sanoa mitään, mutta olisimme ehkä itsekin turvautuneet niihin viimeisenä oljenkortena, jos kierrettä ei olisi saatu poikki. Nyt olen nuoremman, kesällä 2 vuotta täyttävän poikamme kanssa kotona, ja hän on sairastanut tähän mennessä ainoastaan kaksi korvatulehdusta.

hei meneppä yksityiselle korvalääkärille ja vaadi putkitusta lapsesi korviin.toimenpide kivuton ja apua siitä saa. maksaa kyllä jotain 500 euroa mutta mitäpä ei lapsen eteen tekisi

Meillä poika söi 8 antibioottikuuria kunnes lääkäri suositteli korvien putkitusta ja kitarisan poistoa. Nyt on kulunut 2kk ilman tulehdusta. Ihanaa! Onneksi meillä on lapsivakuutus, kun toimenpide maksoi yksityisellä n. 800?.

Itse olen kuullut että maidon juonti lisää riskiä korvatulehduksiin, varsinkin silloin kun on vilustunut ja on muutenkin vastustuskyky heikko. Maito kuitenkin kulkeutuu helposti korvakäytäviin, ja kaikkihan tietävät miten hyvä kasvualusta bakteereille yms tuo maito on.
Itse olen reilun 1v pojan kanssa noudattanut sitä että kun on vähänkään merkkiä nuhaisuudesta ja flunssasta, meillä lakkaa maidonjuonti.
Liekö siitä johtuvaa vai pelkästään tuuria, ei meillä ole korvatulehduksia ollut. Äitinsä on ollut korvatulehduskierteessä penskana, eli geenit on kyllä hyvät moiselle riesalle.

Tämä vain minun mielipide, joten toivottavasti "kaikkien lapsien on juotava hirveästi maitoa päivässä" -mielipiteen omaavat ei vedä hernettä. Tilapäisesti muutaman päivän ajan ei tee heikkoa olla antamatta maitoa juotavaksi.

Meillä "loppui" korvatulehdukset (5 kuukautta nyt mennyt ilman tulehduksia) kun luovuimme tuttipullosta.. en tiedä onko sattumaa mutta kyllähän sekin on yksi korvatulehdusten aiheuttaja.

hei
ja kiitos vastauksista,tuttipullo ei ainakaan ole syy korvakierteeseen meillä,emme edes omista tuttipulloa. ja eipä täällä niin hirveästi maitoakaan juoda,tissillä vielä ollaan.

Meillä kesti alle vuoden ikäisenä 5 kk korvatulehduskierre.. Loppu tammikuussa, eikä ole sen jälkeen ollut edes flunssaa.. Sanoinki lääkärille, että odotetaan siihen vuoteen saakka, enenku tuubitetaan..tammikuussa sitten sai kolmen päivän antibiootti kuurin, joka oli kuulemma tehokkain mitä oli..vain se sitten katkaisi kierteen.

Niissäkin on kuitenki se vaara, ettei niistä ole hyötyä..maitoallergiaanki kuuluu jatkuvat korvatulehdukset, mutta sitä tuskin teillä on, kun kerran maitoa juodaan..

Olen itse käynyt synnytyksen jälkeen hoidattamassa alaselkääni osteopaatilla, ja kun kerroin hänelle että pojalla on jatkuva korvatulehdus, nin käski käymään. Menin sinne pojan kanssa niin että poika nukkui, jotta toimenpide olisi helpompi. Sitten osteopaatti vain hellästi "veti" korvista kolmeen eri suuntaan (sivulle, alas ja eteen - kun lapsi makasi selällään) noin 30s. ajan. Käski tehdä joka ilta kotona saman, ja teetti liikket vielä yhdesti minulla, jotta varmistui siitä että teen ne oikein. Sitten vain "vääntelin" korvia ehkä noin 2 viikkoa ja seuraavassa korvakontrollissa: ei tietoakaan tulehduksesta. Olen kokeillut samaa omaankin korvaan joka meinaa välillä lukkoontua, ja menee ehkä pari minuuttia, ja korva taas aukeaa. Teho perustuu kuulemma siihen että korvalehtiä vetämällä saadaan korvien kanavien luonnollinen "virtaus" tms takaisin raiteilleen, ja bakteerit häädettyä. Ohjataan siis luonnollisesti normaaliin elimen toimintaan, eikä lääkkeillä poisteta vaivaa. Kuulosti minustakin aluksi kummitusjutulta, mutta niinpä vain toimi ainakin meille. Ja osteopaateissakin on eroja, jotkut kun suosivat hoitomuodoissaan kiropraktisia menetelmiä (jotka ei auta asiaa yhtään) mutta esim. tämä jolla käyn, perustaa hoitonsa ns. kraniaaliseen (?) osteopatiaan, kehon "kuunteluun" enemmän kuin johonkin pelkkään rusautteluun. Ja toimii, oikeasti! Tsemppiä!

Vie ehdottomasti homeopaatikolle, säästyt putkitukselta! Itse olen kotihoitanut ja ennnalta ehkäissyt. Vaatii tietämystä itse hoitaa. Ja olen kuullut monta onnellista tarinaa, että saatu kierre katkemaan.

Meillä vuoden ikäinen poika ja syksy laukattiin monet kerrat terveyskeskuksessa missä vaan sanottiin, että terve poika ja aivan tyhjää oon äitinä huolissaan. Lopulta menin yksityiselle ja korvat oli tosi huonossakunnossa. Sai melkein heti putket korviin! Onneksi oli vakuutus, maksoi melkein 900 euroa. Putkitus auttoi heti. Yöt parantuivat, niin että alettiin nukkumaan kokonaisia öitä. Kymmenen kuukautta yöt oli yhtä pyörimistä ja itkua...Kannattaa mennä yksityiselle korvalääkärille jos ette oo vielä käyneet.

Kiitos jo monista vastauksista.
Olen nyt kerran käyttänyt poikaani vyöhyketerapeutilla,vakuutti että tulehduskiérre katkeaa. Saa nähdä,meinaan kymmenen kertaa käyttää nyt,ensi viikolla mennään taas.
Meinaan vielä ostaa homeopaattisia rakeita.
Jospa kierteestä pääsisi.
Meillä ei valitettavasti vakuutusta.

Yhteistyössä