Millä ihmeellä tuon taaperon saa juomaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi vesi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi vesi

Vieras
Vesimyki näkyvillä ja tarjoan sitä säännöllisesti. Tänäänkin kyllä piti mukia kädessä tai sylissä lähes koko kauppareissun ajan mutta eipä siitä paljoa pinta huvennut :( Tuttipullosta piti vieroittaa ja ei ole nyt saanutkaan siitä enää muuta kuin unimaidot mutta kerran hailakka maito tuttipullosta on ainut mikä menee niin juokoon sitten sitä useamman kerran päivässä ainakin nyt lämpiminä päivinä.

Vai olenko vain syyttä huolissani? Olen tänään kiinnittänyt tarkkaan huomiota mitä nestepitoista on syönyt ja juonut maidon lisäksi niin saldona on:
-60 ml vettä
-3 kpl 90g smoothie pusseja
-4 pensasmustikkaa
(Kaikki mansikanpalat taisivat tulla ulos suusta irvistyksen kera)
-Noin 1 dl luonnonjogurttia luumupiltillä maustettuna.
-1/3 purkkia isommasta pilttipurkillisesta jogurttia.

Olen siis koittanut tarjota sellaista nestepitoista mistä yleensä tykkää.

Pillillä. Se on hauskaa :)
Eikä se haittaa vaikka siitä tuttipullosta nyt maitoa joisi. Kunhan vaan juo.

Vesimeloonia, viinirypäleitä ja kurkkua kannattaa myös koittaa tarjota.

Anna vaikka mehua! Esikoinen? Kyllä se lapsi juo kun on jano, oikeesti, ei tässä viikon helteessä kukaan nestehukkaan vielä kuole :) kunhan sulla on useampi lapsi, niin opit tilaamaan :)

Juu esikoisen äiti olen tietenkin :D

Täytyisi varmaan ostaa sellaisella paksulla monikäyttöisellä pillillä oleva muki kun niitä ohuita pillejä on kiva vain pureskella littanaksi ja koittaa purra poikki.

Vesimelonia olisikin tänään ostanut mutta kaupassa oli vain kokonaisia ja en sitten jaksanut ruveta miettimään jaksanko kantaa senkin kun pakollisia ostoksia oli jo kori kulkurallaan ja rattaiden alakori täynnä muita ostoksia. On vain noiden hedelmien kanssa vähän kohelo niin olen aika arka niitä(kin) antamaan. Tunkee suuntäyteen ja sitten kakoo kun palat ovat kiinni hengitysteissä.

Maitoa on siis juonut noiden lisäksi tänään varmaan melkein puoli litraa. Mutta tuollaisella juoma määrällä mennään jos en tyrkytä maitoa tuttipullosta moneen kertaan päivässä.

Viera.s: kiitos vinkistä!!! Miksi en ole itse tajunnut :/ Katselin kyllä noin viikko sitten kivan näköisiä mehujäämuotteja kaupassa ja harmittelin kun en kehtaa ostaa kummitytölle tuliaisiksi kun olin juuri vienyt hänelle vaatteita "muuten vaan" :)

Hei vaan: no kun muutenkin tuntuu, että tulee ostettua hänelle kaikenlaista kivaa mihin törmään vähän turhan herkästi. Ostan kyllä vaatteita yms. Yleensä tarpeellista enkä mitään krääsää tai leluja mutta silti hävettää välillä kun turhan usein löytyy kaupasta tai kirpparilta jotain mitä en malta olla ostamatta :) niin täytyy pitää jotain rajaa.

Ystävälläni on camelbak, ja heidän taaperonsa halusi aina juoda samasta pullosta kun äitikin juo, joten ostivat lapselle oman ( niitä saa ainakin stokkalta erikseen lapsille kuvioituna). Olen huomannut, että juo pullosta oma-aloitteisesti kun näkee äitinsäkin juovan.

Mutta puoli litraa maitoa, vajaa 3dl smoothieita, n.1,3dl jugurttia, vettä.
Plus ruuat päälle? -niin joo kyllä tossa mun mielestä alkaa olee jo aika tarpeeksi, jos nesteistä puhutaan, mitä noin +/-vuoden ikäiselle?

Jos se vesi tässä nyt on sulle se "juttu", nii ihan yksinkertaisesti annat pari päivää pelkkää vettä maidon sijaan, nii kyllä se aika varmasti juo.

Nyt tupperilla tarjouksessa pillimukit.
Muki jossa kansi pillireiällä.

Nämä meillä huippujuttu.

Mutta jos ei innostu näistä niin kesäksi tuttipullo takasin.
Parempi sekin kuin jatkuva juomisen kyttääminen.

Yhteistyössä