Millä ihmeellä mä saan iskottua perseeni penkistä ja alotettua siivouksen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
Masentaa. Vituttaa. Ei jaksa mitään.

Lattiat paskaset, ikkunat paskaset, eteinen täynnä kenkiä ja hiekkaa ja romua, olohuone täynnä leluja ja romuja ja pölyä, keittiö kaaoksessa, matot paskasena, vessa pesemättä, vaatteita siellä täällä, pyykkivuori tulee jo ulos kylppäristä :( Ja mä vaan istun patalaiskana koneella ku en saa persettä ylös. VITUTTAA VITUTTAA ja vituttaa. Ei kiinnosta mikään. En saa alotettua mitään. "huomenna alotan" just joo. huominen on ollut nyt jo vuoden :( Ruokaaki tarvis tehä. Voi helvetti.

Mä en ala!!!

Ihan kuin minä!!! Ainoa homma, mistä pidän, on pyykin pesu. Siis pyykin valikoiminen (meillä onkin varaa mistä valita! ;) ) ja koneeseen laitto. Kuivumaan ripustaminen sitten sellaista pakkopullaa ja kuivia vaatteita en saa millään kaappin asti, vaan ovat röykkiöinä joka paikassa....

Haluan muuttua, mutta vaikeaaaaaaaa...aaapuaaaaa....

Tsemppiä ap:lle!!!!!!!!!!

[QUOTE="Toinen";24451276]Ihan kuin minä!!! Ainoa homma, mistä pidän, on pyykin pesu. Siis pyykin valikoiminen (meillä onkin varaa mistä valita! ;) ) ja koneeseen laitto. Kuivumaan ripustaminen sitten sellaista pakkopullaa ja kuivia vaatteita en saa millään kaappin asti, vaan ovat röykkiöinä joka paikassa....

Haluan muuttua, mutta vaikeaaaaaaaa...aaapuaaaaa....

Tsemppiä ap:lle!!!!!!!!!![/QUOTE]

Kiitos. Mä haluisin et mun koti olis siisti ja nätti. En vaan osaa pitää siistinä ja vihaan siivoomista. Enkä saa alotettua sitä. :(

Tsemppiä sullekin!!

Aloita yhdestä huoneesta.Siivoat sen kunnolla ja kun se on valmis jatkat sen ylläpitosiivousta niin että joka aamu katsot että se tulee pidettyä siinä kunnossa kun se siivottuasi oli.Se vie aikaa päivästä sen jälkeen maksimissaan kymmenen minuuttia.Joka päivä yksi huone perusteellisesti ja siivottujen ylläpitosiivous.Riippuen kodin huonelukumäärästä,aikaa menee maksimissaan viikko kun koko koti on kunnossa.
Sen jälkeen jokapäiväinen siivous ei vie kauaa ja aina on koti kunnossa.
Mä olen toiminut noin jo vuosikausia ja hyvin toimii.
Mikään ei masenna niin paljoa kun se että on jatkuva kaaos joka paikassa ja kämppä on kuin pommin jäljiltä.Se ei motivoi yhtään mihinkään.
Kun sen yhden huoneen raivaat tänään,huomaat heti kuinka paljon siitä piristyt että se on kunnossa.Se innostaa jatkamaan.
Kaikki ylimääräinen romu pois huushollista.
Lasten lelumäärä pieneksi ja loput jätesäkkiin ja varastoon,siis ne millä ei ikinä leikitä mutta jotka aina levitetään pitkin kämppää.
Tiskit heti huuhtelemisen jälkeen koneeseen jos kone on tai pesuallas täyteen kuumaa vettä,tiskiaine sinne ja astiat perään.Ne on siitä hetken päästä helppo sutaista puhtaaksi.
Nyt kun keskityt siivoukseen,teet jonkun helpon ruuan,vaikka persunasipulisekoitusta,pilkot sekaan nakkeja,mausteet ja ruokakermaa ja uuniin.Ruoka tulee siinä sivussa eikä tarvi sekoitella.Jää aikaa enempi siivoukselle.
Pyykkikone pyörimään,sillä välin saa tehtyä vaikka mitä kun pyykit on koneessa.

Tiedän tunteen, mulla sama ongelma. Olen yksinhuoltaja ja aloittanut työt, voimat ei vaan riitä kodin siistinä pitämiseen.. välillä onnistuu, mutta jos johonkin iskee kaaos niin sitten se leviää koko kämpän läpi, ja uuvuttaa niin ettei saa kotia kuosiin..

Olisiko kellään vinkkejä mistä aloittaa? Mä pidän miniminä sitä että on puhtaita vaatteita ja astioita, jos en jaksa viikoittain imuroida niin sitten en.. huutiksessa olen myynyt paljon ylimääräistä, mutta vielä olisi paljon kaupattavaa, että koti olisi helpompi pitää järjestyksessä.. Mulle ongelma on järjestyksen ylläpito, jos se onnistuisi, niin tykkäisin siivoilla, imurointi ja lattioiden pesu ei olisi mikään ongelma, jos ensin ei pitäisi raivata montaa päivää..

Siivous on järkyttävää, kun on joka paikka rempallaan. Se motivoi pitämään ylläpitosiivousta, kun se sujuu itsekseen ja ei tarvi käyttää kuin 15 minuuttia päivittäin. Tosin meillä on aika rankalla kädellä nakattu tavaraa pois. Aika askeettinen sisustus.

[QUOTE="akka";24451351]Aloita yhdestä huoneesta.Siivoat sen kunnolla ja kun se on valmis jatkat sen ylläpitosiivousta niin että joka aamu katsot että se tulee pidettyä siinä kunnossa kun se siivottuasi oli.Se vie aikaa päivästä sen jälkeen maksimissaan kymmenen minuuttia.Joka päivä yksi huone perusteellisesti ja siivottujen ylläpitosiivous.Riippuen kodin huonelukumäärästä,aikaa menee maksimissaan viikko kun koko koti on kunnossa.
Sen jälkeen jokapäiväinen siivous ei vie kauaa ja aina on koti kunnossa.
Mä olen toiminut noin jo vuosikausia ja hyvin toimii.
Mikään ei masenna niin paljoa kun se että on jatkuva kaaos joka paikassa ja kämppä on kuin pommin jäljiltä.Se ei motivoi yhtään mihinkään.
Kun sen yhden huoneen raivaat tänään,huomaat heti kuinka paljon siitä piristyt että se on kunnossa.Se innostaa jatkamaan.
Kaikki ylimääräinen romu pois huushollista.
Lasten lelumäärä pieneksi ja loput jätesäkkiin ja varastoon,siis ne millä ei ikinä leikitä mutta jotka aina levitetään pitkin kämppää.
Tiskit heti huuhtelemisen jälkeen koneeseen jos kone on tai pesuallas täyteen kuumaa vettä,tiskiaine sinne ja astiat perään.Ne on siitä hetken päästä helppo sutaista puhtaaksi.
Nyt kun keskityt siivoukseen,teet jonkun helpon ruuan,vaikka persunasipulisekoitusta,pilkot sekaan nakkeja,mausteet ja ruokakermaa ja uuniin.Ruoka tulee siinä sivussa eikä tarvi sekoitella.Jää aikaa enempi siivoukselle.
Pyykkikone pyörimään,sillä välin saa tehtyä vaikka mitä kun pyykit on koneessa.[/QUOTE]

Kiitos sanoistasi. Kuulostaa niin helpolta. Mutta mistä se kaikki energia aloittamiseen :( Tekis vaan mieli kaivautua sänkyyn peiton alle ja unohtaa ympärillä oleva kaaos.

Minä sain aamulla omituisen energiapiikin ja viskasin miehen sekä 4 leikki-ikäistä ulos. Lähetin metsään poimimaan materiaaleja maljakontäytteisiin.
Sillä aikaa hyrskynmyrskäsin teinineidin ja tämän ystävän kanssa -Tönön lattiasta kattoon vajaassa kahdessa tunnissa. Nyt paikat kiiltää ja kaikkialla tuoksuu synteettinen mänty.
Mukava jättää huusholli lapsenvahdin käsiin.

Saisi tuollaisi outoja puuskia tulla useamminkin...
:)

Minä sain aamulla omituisen energiapiikin ja viskasin miehen sekä 4 leikki-ikäistä ulos. Lähetin metsään poimimaan materiaaleja maljakontäytteisiin.
Sillä aikaa hyrskynmyrskäsin teinineidin ja tämän ystävän kanssa -Tönön lattiasta kattoon vajaassa kahdessa tunnissa. Nyt paikat kiiltää ja kaikkialla tuoksuu synteettinen mänty.

Eihän tässä olis mitään hätää jos olis tollasia avuliaita teinejä lähellä. Mutta yksin tän kaiken alottaminen on yhtä helvettiä.

Kerrohan mulle miten saat vieraan lapsen siivoamaan teillä? Maksamalla niille jotain? Minä en saa edes omiani siivoamaan yhtään mitään... :(

Mä siivoan parhaiten aamulla, heti herättyäni. EN syö edes aamupalaa ennen kuin tiskit on tiskattu, pyykit koneessa ja lattiat imuroitu. Siivouksen jälkeen on ihana istahtaa alas teekupin kanssa. En koskaan jaksa työpäivän jälkeen siivota. Ja jäljet on korjattava heti, muuten repsahtaa nopeasti ja sikolätti on valmis. Kun kaikki on omalla paikallaan, tulee helpommin myös siivottua pikaisesti, mutta jos joka puolella on sekaista, mä ainakin vaan luovutan ja jatkan sottaisuutta.

Sun tilanteessa jakaisin hommat eri päiville. Tänään peset pyykit, huomenaamulla imuroit, seuraavana tiskaat tai sellaista. Ei tunnu niin ylivoimaiselta.

Hei sain mä tehtyä jo ruuan ja heti ku ruoka on hiukan laskenu meen tyhjentään astianpesukoneen ja laitan noi astiat sinne.

Mutta muuta en saa aikaseks. mietin et jos 5min keräis vauhdilla tavaroita paikalleen. Vaan 5min. Illemmalla toisen 5min. Mutta sen alottamiseenki on menny nyt jo 6h.

Hei sain mä tehtyä jo ruuan ja heti ku ruoka on hiukan laskenu meen tyhjentään astianpesukoneen ja laitan noi astiat sinne.

Mutta muuta en saa aikaseks. mietin et jos 5min keräis vauhdilla tavaroita paikalleen. Vaan 5min. Illemmalla toisen 5min. Mutta sen alottamiseenki on menny nyt jo 6h.

Tee kuten neuvoin.Aloita yhdestä huoneesta.Jos sä pikaseen hutaiset jossain viis minsaa,se ei näy missään ja susta tuntuu taas siltä ettet oo tehny mitään.

[QUOTE="akka";24452241]Tee kuten neuvoin.Aloita yhdestä huoneesta.Jos sä pikaseen hutaiset jossain viis minsaa,se ei näy missään ja susta tuntuu taas siltä ettet oo tehny mitään.[/QUOTE]

Totta. Eteinen vai olohuone : / Ne on samaa tilaa, ne erottaa toisistaan vaan portaikko ja pieni aula.

Palkkaa siivooja, edes yhden kerran siivoamaan, siitä on helppo sitten jatkaa...

Meillä ei ikinä ole kyllä kaaos eikä likaista mutta silti meillä käy nykyään säännöllisesti siivooja.

[QUOTE="vieras";24452320]Mikä saa sun vireystason noin alas? Syötkö tai nukutko kenties huonosti, onko mahdollisesti muita huolia?[/QUOTE]

Tai voiko ap olla masentunut..

[QUOTE="vieras";24452320]Mikä saa sun vireystason noin alas? Syötkö tai nukutko kenties huonosti, onko mahdollisesti muita huolia?[/QUOTE]

Työttömyys, sairastelu, yksinhuoltajuus, en juuri missään enää käy kun ei huvita, kavereille en jaksa soitella kun ei nekään soittele. Vieraita en voi pyytää ku tää kämppä on kun pommin jäljiltä. Nukun kyllä, nukahtamislääkkeillä.

[QUOTE="vieras";24452409]Tai voiko ap olla masentunut..[/QUOTE]

Varmaan olenkin. Mulle koitettiin joskus masennuslääkkeitä mutta lopetin ne viikon jälkeen koska oli TODELLA huono olo niistä ja en muuta pystynyt kun makaan liikkumatta sängyssä. Melkein kaikissa niissä on se 2-3 viikon tottumisaika, ja en pysty yksin pitään tätä palettia kasassa jos tekee vaan pahaa.

Masentaa. Vituttaa. Ei jaksa mitään.

Lattiat paskaset, ikkunat paskaset, eteinen täynnä kenkiä ja hiekkaa ja romua, olohuone täynnä leluja ja romuja ja pölyä, keittiö kaaoksessa, matot paskasena, vessa pesemättä, vaatteita siellä täällä, pyykkivuori tulee jo ulos kylppäristä :( Ja mä vaan istun patalaiskana koneella ku en saa persettä ylös. VITUTTAA VITUTTAA ja vituttaa. Ei kiinnosta mikään. En saa alotettua mitään. "huomenna alotan" just joo. huominen on ollut nyt jo vuoden :( Ruokaaki tarvis tehä. Voi helvetti.

Mä en ala!!!

Ilmoittau itsellesi tärkeisiin kesäopintoihin ja hommaa pari deadlinea viikon päähän. Alkaa siivoaminen kummasti sujumaan, kun vältelee tenttiin lukua ja esseen kirjoitusta... :whistle:

Mä inhoan siivoamista. Mutta vain oman kotini siivoamista. Muiden kodeissa voisin siivota ihan vaikka miten järkyttävän kaaoksen, mutta omassa kodissani siivous ottaa aina koville. En ymmärrä, miksi näin on. Ruuanlaittoa mä taas rakastan, voisin tehdä aamusta iltaan vaan ruokaa :D Joskus olen miettinyt, että onkohan olemassa mitään järjestöä tai yhdistystä, jonka kautta voisi ruveta vaikka yksinhuoltajille avuksi käymällä silloin tällöin laittamassa ruokaa ja siivoamassa. Siis ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24452591:
Mä inhoan siivoamista. Mutta vain oman kotini siivoamista. Muiden kodeissa voisin siivota ihan vaikka miten järkyttävän kaaoksen, mutta omassa kodissani siivous ottaa aina koville. En ymmärrä, miksi näin on. Ruuanlaittoa mä taas rakastan, voisin tehdä aamusta iltaan vaan ruokaa :D Joskus olen miettinyt, että onkohan olemassa mitään järjestöä tai yhdistystä, jonka kautta voisi ruveta vaikka yksinhuoltajille avuksi käymällä silloin tällöin laittamassa ruokaa ja siivoamassa. Siis ilmaiseksi.

Voi tuu tänne! 200km on lyhyt matka ;) Tarjoan urakan kunniaksi maaseutumatkailun :D

Ihan kohta käyn eteisen kimppuun : /

Yhteistyössä