Millä helpottaa loppuraskauden JATKUVAA pahoinvointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Tuttua on tämä, kuopuksestakin voin huonoiten viimeiset 2kk, mutta kun tämä on KAMALAA! Aamulla olo ok n.10min. ja sitten se alkaa, yömyöhään kestävä jatkuva oksetus, kuvotus ja keinutus päässä. Mitään ei tee mieli syödä ja sekin mitä pakottaa kurkusta alas, saa käydä yökkimässä pönttöön suoraan nielaisun jälkeen. Jopa hammasharja suussa oksettaa ja kauhea maku nousee suuhun koko ajan :snotty:
Valivalivali, mutta voiko tälle tehdä kotikonstein mitään, olo on ihan raihnainen ja heikko :snotty:

Mulla on ollu loppuraskaudesta niin kauhea väsymys että selkeesti se aiheutti tuota huonoa oloa. Mulla siis autto nukkuminen, nukkuminen ja sitte raittiissa ilmassa hissukseen köpöttely ja sen päälle nukkuminen (tai no tuosta nukkumisesta näin vaan päiväunta kun lapsi on useempi ) siis ekoissa raskauksissa ei ole ollu noin pahana kuin mulla oli viimeisessä raskaudessa.
Alas meni parhaiten kaikki kylmä, raikas ja hapan Burlgarian jugurtti, vihreähköt sitruunat jääkaappi kylmänä, greippimehu =) voimia ja jaksamista.

Voit kokeilla sea band-rannekkeita.
Suomessa pahoinvointilääkkeitä määrätään suht nikeästi, vaikka niitä kyllä voi usein käyttää turvallisesti. Eli voisit toki harkita niitäkin lääkärin kanssa mikäli olo todella huono, eikä helpota.

Närästystä mulla oli tossa rv.25-29 kun sai syötyäkin mitä vaan vielä, eikä tämä sellaista ole. Eikä mahassa olekaan mitään mikä nousisi närästämään :(
Tota ranneketta oon kyllä katsellut, vois sitä tietty kokeilla :|

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Närästystä mulla oli tossa rv.25-29 kun sai syötyäkin mitä vaan vielä, eikä tämä sellaista ole. Eikä mahassa olekaan mitään mikä nousisi närästämään :(

JOspa sulla on pahaoli siksi että et oo syöny? Vois auttaa syödä ihan pikkusen pitkin päivää, vaikka keksi ja tuoremehua huikka.

Ja joku tossa totes että juotko riittävästi?

on siellä ne mahanesteet vaikka et olisi syönytkään mitään.
siis se että sulle tulee kamala maku suuhun kokoajan on todennäköisimmin just sitä että vauva painaa mahalaukkua ja sen takia se vatsan sisältö nousee ruokatorveen ja suuhun ilman mitään varsinaista polttelua tai röyhtäilyäkin, eli siis niin että tyypilliset närästysoireet puuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

JOspa sulla on pahaoli siksi että et oo syöny? Vois auttaa syödä ihan pikkusen pitkin päivää, vaikka keksi ja tuoremehua huikka.

Ja joku tossa totes että juotko riittävästi?

No mä en tee kait mitään riittävästi, kun ei vaan mene alas mikään :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

on siellä ne mahanesteet vaikka et olisi syönytkään mitään.
siis se että sulle tulee kamala maku suuhun kokoajan on todennäköisimmin just sitä että vauva painaa mahalaukkua ja sen takia se vatsan sisältö nousee ruokatorveen ja suuhun ilman mitään varsinaista polttelua tai röyhtäilyäkin, eli siis niin että tyypilliset närästysoireet puuttuu.

Elikäs kokeilen tota Rennietä nyt hätäensiapuna. Enpä tuota noin perusteellisesti ajatellutkaan :/

Sulla on todennäköisesti huono olo siks että sokerit on alhaalla sekä muukin neste- ja kievennäisainetasapaino. Kokeile vaikka vissyvettä tai appelsiini tai greippituoremehua oiken kylmänä jospa helpottais oloa. Mulla ainaki maistu vaan kylmät ruuat ja hedelmät kun oli tosi etova olo koko raskausajan. Ajattelin vaan että tuskin mikään ranneke hirveesti apua tuo jos sulla on elimistö epätasapainossa syömättömyyden ja juomattomuuden vuoksi.

Yhteistyössä