Millä eroon maa-ampiaisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marza1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marza1970

Aktiivinen jäsen
22.04.2005
1 196
2
38
Koria
Onko kellään hyvää kikkaa millä ihmeellä nuista pääsee eroon meillä on etupihalla sellainen pieni mäki ja kuhisee vihaisia ampiaisia ja tuo vajaa 2v tyttö aina ampaisee tonne rinteeseen.Jotenkin ovat aika sitkeitäkin kun iskeytyvät kiinni vaatteisiin niin ei meinaa millään otetta irroittaa.
Pitääkö tonne mäkeen suihkutella jotain myrkkyä kun se mäki on ihan täynnä niiden kulkureikiä?

Joo, noi maa-ampiaiset on tosi ärhäköitä, ne takertuu tiukasti kiinni just vaatteisiin (ja hiuksiin, iik).

Meillä autto kaivinkone (kun oltiin siis tekemässä taloa siihen kohtaan), mutta lienee normaaliin pihapiiriin turhan järeä keino. Jos noita reikiä ois vaan yks, niin sitten sinne bensaan kostutettu riepu ja tulta perään ;-)

Meillä on myös etupihalla rinne mihin viime perjantaina ilmestyi maa-mehiläisiä ihan älytön määrä. Yritettiin itse illalla raidilla niitä pesiä suihkutella kun mehiläiset olivat nukkumassa. Lauantaina kun aurinko alkoi lämmittää niin kuhina taas alkoi, kuolleita/pökerryksissä olevia oli pihalla jonkin verran.
Mä soitin ötökkönkarkottajan paikalle. Se sanoi ettei ole vastaavaan ilmiöön törmännyt 20vuoden kokemuksella.
Mehiläisemme ovat hohtomaamehiläisiä, erakkoja, eli jokainen on tehnyt oman pesän rinteeseen. Rinne on ihan kuin ammuttu.
Ötökkämies suihkutti myrkkyään koko alueelle ja sit vielä jotain muuta suoraan lenteleviin yksilöihin.

Sunnuntaina kuhina jatkui, vähäisempänä, mutta liian paljon niitä silti oli. Me ostimme muurahaiskarkotejauhetta ja laitoimme sitä, se yksi purkki ei riittänyt kuin pienelle alalle mutta se tuntui tehoavan, sillä kohtaa niitä ei enää ole. Olemme myös kuumaa vettä laittaneet suoraan pesiin, ötökkämies sanoi että 60asteinen riittää ja meillä hanavesi on ihan kuumalle käännettynä 67astetta. En tiedä onko se auttanut, mutta kyllä ne on alkanut vähenee. Olen edelleen sitä raidia suihkutellut päivällä kun ne lentelee.

Mutta jos niitä vielä viikonloppuna tossa on niin soitan karkottajan uudestaan paikalle. Niitä kuolleita/pökerryksissä olevia löytyy aina kun pihalle menee ja talsin vähän liikkuvat kuolleiksi.
Mutta iso ongelma tästä tuli vaikkei noi ampiaisia olekkaan. Meillä toinen lapsi allerginen niille pistoille niin pakko niistä on päästävä. Se mikä mua surettaa on että kuolleita kovakuoriaisia on pihalla myös... :(

Auttaiskohan jos levittäis jonkin pressun tms. ja tiivistää reunat esim. hiekkakasoilla.

Kuoliskohan ne lämpöön tai hapenpuutteeseen? Sinne alle olis hyvä suihkuttaa sitä myrkkyä niin ei pääsis karkuun...

joo jotain pitää mun kanssa nyt kehitellä kun tuo tyttö meinaa aina väen vängällä ängetä sinne ja eipä oikeen itsekkään pahemmin tuolla etupihalla tule oltua kun nuita ampiaisia siis aivan huja määrä

Yhteistyössä