MILENA-hormonikierukka?

Kokemuksia kaipaisin! Pelottaa ja jännittää vaikka sovittiinkin että laitetaan vasta kesän jälkeen....

Löytyykö tyytyväisiä käyttäjiä?

Kirjoitin näköjään Milena vaikka piti olla MIRENA...Sen kävin korjaas...

 
Mulle laitettiin se maaliskuussa ja nyt on ollut jo 3 viikkoa vuotoa, en tiedä onko normaalia. Pitänee soittaa eneuvolaan ja kysyä.. Kyllä se laittanut gynekologi sanoi, että ekat menkat voi olla normaalia runsaammat. Ei mulla kipua ole ollut tms. vaivaa. Hölmö kävin yksityisellä laitattamassa, hirveän kallis, vaikka olisivat tk:ssa laittaneet ilmaiseksi, en tajunnut !!! :ashamed: Laittaminen koski vähän, ei paljoa. Tutki ennen ja jälkeen ultraäänellä kohtua sisältä päin ja teki sisätutkimuksen, että kaikki pitäisi olla ok.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 12:26 Mamma kirjoitti:
Mulle laitettiin se maaliskuussa ja nyt on ollut jo 3 viikkoa vuotoa, en tiedä onko normaalia. Pitänee soittaa eneuvolaan ja kysyä.. Kyllä se laittanut gynekologi sanoi, että ekat menkat voi olla normaalia runsaammat. Ei mulla kipua ole ollut tms. vaivaa. Hölmö kävin yksityisellä laitattamassa, hirveän kallis, vaikka olisivat tk:ssa laittaneet ilmaiseksi, en tajunnut !!! :ashamed: Laittaminen koski vähän, ei paljoa. Tutki ennen ja jälkeen ultraäänellä kohtua sisältä päin ja teki sisätutkimuksen, että kaikki pitäisi olla ok.
Kiitos vastauksesta! Kiva kuulla ettei koskenut hirveästi....Eilen ottivat jo papakokeen tätä kierukan laittoa varten ja se sattui. Ikinä ennen ei ole sattunut, osuikohan vaan hiukan kokematon ottaja....Verta vuosi hiukan sen jälkeen joten alkas pelottamaan että kuin kierukan laitto sattuu...

E-neuvolas tämä terveydenhoitaja ehdotti että jo seuraavien kuukautisten aikana laitettaisiin mutta onneksi itse sit sanoi että tiputtelua voi olla jopa muutama kuukausi. En sit kesää vasten halunnut kun kerran tampoonia ei saa käyttää, kuinka sit kävis lasten kans uimarannalla oleilut jos sidettä tai pikkuhousunsuojaa joutuis käyttämään koko ajan..Terveyskeskuksessa mulle laitetaan niin ei mene kuin kierukan hinta.

Toivottavasti tulee mulle hyvä kokemus! =)
 
Minulla ollut kahteenkin otteeseen hormoni kierukka.
Ja ekan laitto koski aivan sairaasti...puoleen tuntiin ei jalat kantaneet ja jouduin makailemaan avaruuspeiton alla.
Toisella kerralla ei juuri sattunut mutta otinkin ennakkoon kaksi buranaa.
Eli ota särkylääkettä reippaasti ennen menoa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 20:36 Taru kirjoitti:
Minulla ollut kahteenkin otteeseen hormoni kierukka.
Ja ekan laitto koski aivan sairaasti...puoleen tuntiin ei jalat kantaneet ja jouduin makailemaan avaruuspeiton alla.
Toisella kerralla ei juuri sattunut mutta otinkin ennakkoon kaksi buranaa.
Eli ota särkylääkettä reippaasti ennen menoa!!
Tulipahan nyt sit sellanen mieleen et joutuuko olemaan sairaslomalla päivän sen laiton jälkeen...Mulla onneksi arkivapaita niin täytyy sellasille se sit elokuussa tähdätä...Mulla kyl sellanen olo et tulee muhunkin sattumaan, sen verran inhoan alapäätutkimuksia yms. No, kaksi lasta synnyttäny niin eiköhän tästäkin selvitä....Toivottavasti! :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 22:34 -Wilma- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 20:36 Taru kirjoitti:
Minulla ollut kahteenkin otteeseen hormoni kierukka.
Ja ekan laitto koski aivan sairaasti...puoleen tuntiin ei jalat kantaneet ja jouduin makailemaan avaruuspeiton alla.
Toisella kerralla ei juuri sattunut mutta otinkin ennakkoon kaksi buranaa.
Eli ota särkylääkettä reippaasti ennen menoa!!
Tulipahan nyt sit sellanen mieleen et joutuuko olemaan sairaslomalla päivän sen laiton jälkeen...Mulla onneksi arkivapaita niin täytyy sellasille se sit elokuussa tähdätä...Mulla kyl sellanen olo et tulee muhunkin sattumaan, sen verran inhoan alapäätutkimuksia yms. No, kaksi lasta synnyttäny niin eiköhän tästäkin selvitä....Toivottavasti! :(
Ei ne ainakaan minulle sairaslomaa tarjonneet.
Sano mennessäsi että sinua pelottaa laittaminen.Minä sanoin tuolla toisella kerralla ja lääkäri sitt vissiin ihan oikeasti koitti olla hirmuisen varovainenkin.
Pari päivää laiton jälkeen on molemmilla kerroilla ollut alaselkä särkyä mutta helpottaa särkylääkkeillä.
Ja näinhän se on että kun ollaan lapsetkin saatu synnytettyä niin eiköhän kierukan laittokin kestetä :D
 
kite-kat harmaana
Hei!

Minulle laitettiin kyseinen kierukka reilut 3viikkoa sitten.. Minulle kerrottiin että tiputtelua voi olla pitkäänkin ja menkat voivat olla pari eka kertaa runsaat..ja sitten vähitellen vähenevät ja voivat jopa hävitä kokonaan..

Minulle kierukka laitatettiin ihan terveysasemalla.. Laitto sattui kyllä..minulle ne tuntuivat kuin supistelut... Mutta kun otti buranaa niin helpotti..kipuja voi olla parikin päivää..

Minulla on nyt tiputellut koko ajan enemmän ja vähemmän..

 
Hölmö kävin yksityisellä laitattamassa, hirveän kallis, vaikka olisivat tk:ssa laittaneet ilmaiseksi, en tajunnut !!! :ashamed:


niin eka kierukkakin on ilmainen ja laitto tosiaan samoin. mulle vaan lekuri ei sitä siellä saanut paikalleen ja jouduin naistentaudeille kun ei rähmäkäpälälääkäri tk:ssa saanut. olin tk:ssa puolen tuntii jalat leväälläni ja se ämmä yritti laittaa sitä mut ei saanu. tuo sattu kyl kun se koko ajan avas kohdunsuuta ja laitto kii yms :'(

mutta sit naistentaudeil se laitettii kertalaakista paikalleen! toki tk joutui antamaan mul uuden kierukan kun mun ostamani laitettii roskiin ku ei saatu paikallee. mä jouduin laiton jälkee oleen makuullani tovin aikaa koska meinasin pyörtyä ja lääkäri sanoikin, että hormonikierukkaa kun laitetaan niin se on normaalia ja kuparikierukkassa taas niin ei ole. ´hormonikierukka kun laitetaan syvemmälle ja kohdunsuuta avataan ns väkisin yms.

mutta suosittelen tuota mirenaa juuri! mulla on se ja nyt on menkat tosi minimaaliset - joka toinen kerta tulee tippa yhtenä päivänä ja sit joka toisena kertana vuotoa 3-4 päivää kun taas kuparikierukan aikana mulla menkat kesti kolme pitkää viikkoa ja vuodotonta aikaa oli viikko mutta nyt tosiaan elo hymyilee :saint:
 
Moi!

Mulle hormonikierukka laitettiin maaliskuun alus eli ollu kohta pari kuukautta.Yksityisellä kävin.Laittaminen ei kyl sattunu yhtää.Mutta pari vuorokautta sen jälkeen oli selkä erittäin kipee ja tosi huonoolo.Lisäks turvotusta tuntu olevan viikon verran.Ja sillon mietinki,että ku pitiki tällänen ottaa..
Tiputtelu vuotoo oli reilu kuukausi kokoajan,nyt ei enää ollenkaa ja muutenki tosi tyytyväinen kierukkaan.
Vuotaa tosiaan voi laitosta kolme ekaa kuukautta ja on ihan normaalia!
Takkusen alun jälkeen kyllä todellakin kannatti!!
 
teijuli
mulla on ollut mirena 3,5kk. laitto ei sattunut yhtään , mutta se mittaaminen vähän nipisti. tiputtelua ja kipuja kesti n.2,5kk ja buranaa kului.... nyt on jo ollut ok. =)
 
Kuksa
Itselleni laitettiin sama kierukka viime kesäkuussa (-04) TK:ssa, olen ollut tyytyväinen. Alussa vuotoa joka muuttui pian tiputtelu vuodoksi n. 2kk. Nykyään harvoin pientä vaalean punaista vuotoa (Pärjää pelkillä pikkuhousun suojilla).
Laittaminen tuntui epämiellyttävältä, ei sattunut kauheasti. Kuin olisi supistellut.

Suosittelen!!
 
Nainen
Mulle laitettiin Mirena viime elokuussa (04) enkä ole ollut tyytyväinen. Se laitettiin yksityisellä ja lääkäri oli tosi hyvä ja laittoi varovasti. Laittaminen ei sattunut, mutta puolen tunnin päästä alkoi kohtu supistella ja yritti työntää vehjettä ulos. Olin ottanut vahvan Buranan jo ennen laittoa, joten selvisin joten kuten ekasta päivästä, tosin vatsaa kouristi koko ajan. Kouristuksia jatkui pari päivää.
Vuoto sitten jatkuikin seuraavat neljä kuukautta lähes tauotta. Vuoto oli välillä runsaampaa, välillä niukempaa. Kaksi kertaa tuona aikana oli viikon pitunen tauko. Tammikuussa tuli vihdoinki melkein normaalin pituinen tauko. Helmikuussa sitten menin lääkäriin ja se sanoi, että mulla saattaa olla tulehdus. Lääkäri ei silmämääräisesti nähnyt, että siellä olisi tulehdusta eikä papassakaan ollut mitään. Sain kahdet antibiootit. Nyt on vuotoa ollut vain kuukautisten aikaan ja vuoto on ollut niukempaa kuin ennen kierukkaa. Mutta menkkojen pituus on 8 päivää, ilman kierukkaa oli 4-5 päivää. Kierron pituuskin on lyhentynyt noin 24 päivään.
Ovulaation aikaan tuntuu aina kouristuksia ja tulee pientä vuotoa. Paino nousi viiden ensimmäisen viikon aikana 8 kg. Nyt se on pysynyt kurissa, kun vahdin koko ajan mitä syön ja liikun. Mutta ei se laskekaan vaikka vuosia paino pysyi samassa ilman vaikeuksia.
Vielä yritän jatkaa Mirenan kanssa, mutta aika vaikeaa tämä on. :(
 
Aika lailla erilaisia on näköjään kokemuksia. Täytyy vissiin itte vaan kokeilla että sopiiko vai ei. Hui jos paino nousee kamalasti kun muutenkin pitäis laihduttaa.

Kiitos kaikille kokemuksista! :flower:
 

Yhteistyössä