itse en ole tuohon vuoden aikaan Italiassa ollut, mutta uskoisin että saat varautua siihen että saattaa sataa ja olla aika viileääkin. Olen aina ollut Italiassa joko myöhäiskeväällä tai kesällä.
Itse myös lensimme viimeksi Milanoon ja siitä sitten reissasimme junalla mm Veronaan ja Venetsiaan. Milanossa lentokentiltä pääsee bussilla kaupunkiin. venetsiassa emme tosin yöpyneet, vaikka se vaihtoehto toki kiehtoi. Netistä varailimme majoitukset ja kun sinä olet kahdestaan miehesi kanssa lähdössä varmaan vaihtoehtoja on paljon enemmän kuin meillä lapsiperheellä.
Venetsia on ihana paikka vaikka joku sanoikin että siellä on kurjaa jos vettä on sekä taivaalla että kanaaleissa. Mutta ei kai se haittaa niin kauan kuin ei St Marcon aukiolle asti tulvi! Venetsiassa niin kuin Italiassa yleensä on gallerioita, kirkkoja, vanhoja ihania rakennuksia freskoineen ym. Kävele, katsele, nauti ja nauti myös niistä kahviloista ja leivoksista ja pienistä ravintoloista.
Milanossa sitten voikin shoppailla vaikka me ei sitä harrastettu vaan katseltiin vaan niitä vaateliikkeitä muotikaduilla ikkuinoiden takaa. Ostoskeskuksia on (nimiä en muista), mutta jotkut kaupunkiopaskirjatkin jo antaa vinkkejä. Jos aikaa on ja miehesi jaksaa niin sitten vaan vaate- ja kenkäostoksille.
Äläkä unohda Veronaa Milanon ja Venetsian välillä ja sitä kuuluisaa Julian parveketta mutta toki muutakin nähtävää on.
Päiväseltään varmaan reissaa nuo junamatkat edestakaisin jos haluaa yhteen paikkaan majoittua, mutta me yövyttiin sekä Veronassa että Milanossa.
Noiden kaupunkien lisäksi PohjoisItaliassa on usieta viehättäviä vanhoja pikkukaupunkeja. Hae kirjastosta kirja tai surffaile netissä.
Hauskaa ja antoisaa matkaa!