Miksiköhän se ketuttaa joitakin että poltan salassa lapsiltani?

DevilishDream

Aktiivinen jäsen
10.10.2007
1 114
0
36
Siis en polta heidän nähtensä koskaan ja pidän tupakat piilossa. Onnistuu salatupakointi hyvin, koska tupakoin niin vähän kuitenkin, vain muutaman päivässä ja nekin yleensä koulussa tai illalla kun lapset nukkuu.. Yksi äiti sanoi mulle, että olen tekopyhä ja että salassa polttamalla annan huonon mallin lapsilleni. Itse tämä äiti siis tupakoi astmaattisen poikansa vieressä eikä koe siitä tunnontuskia. Myös eräs toinen lastensa edessä tupakoiva äiti oli pudottaa silmät päästään kun en polttanutkaan siinä lasten edessä vaan odotin että lapset olivat leikkipihalla ja vedin sitten nopsaan tupakan omalla etupihalla(josta siis kurkkisin mitä lapset tekevät leikkipaikalla) Onko tämä todellakin tekopyhää sitten? en tajua miksi pitäisi altistaa lapset tupakansavulle.Ja en ole näille muille äideille koskaan huomauttanut siitä, että mun mielestä ei ole oikein tupakoida lasten vierellä. :|

Samaa mieltä siitä, että lasten vierellä ei tarvitse tupakoida. Voi mennä ihan reilusti sivummalle. Mutta tulee päivä, jolloin "narahdat" lapsillesi tupakoinnista. Miksi siis nyt salailla?

Joo kyllä tulee varmasti päivä jolloin narahdan, mutta yritän kovasti lopettaa kokonaan. Nyt pystyy kuitenkin helpolla polttaan salaa kun niin vähän menee tupakkia. Ainoa ongelma lopettamisessa on, etten voi käyttää rytmihäiriöiden takia nikotiinikorvaushoitoa. :| Raskausajat meni ilman tupakkaa hyvin, pitäisi varmaan hankkiutua raskaaksi. :whistle:

itse muistan kun äitini poltti "salaa". että niin hyvin se onnistui. hyvä silti, ettet polta lasten lähellä, mutta toisaalta minustakin tyhmää piilotella asiaa. vaikea sanoa, ja toisaalta riippuu myös lasten iästä.

Niin lapset siis ovat nyt 4 ja 6. Eli ei varmaan vielä hoksaa niinkään tupakointia. Kyllähän haju jää, se on totta. Mutta jotenkin mun mielestä on vaan niin hiton tyhmää polttaa että häpeän sitä itsekin. Ja tuntuisi jotenkin epäkunnioittavalta lapsia kohtaan tupakoida heidän nähtensä..emmä tiiä. :ashamed: Mun isä tupakoi meilä sisällä koko sen ajan kun asuin himassa, eli 18v. Tiiä sitten juontaako juurensa tuosta tää salassa polttelu. En meinaan haluaisi että omat lapset olisi missään tekemisissä tupakan kanssa mun takiani. On se niin perseestä tää polttaminen etä itteänikin harmittaa. Miten sais lopetettua? Vinkkejä?Kun nyt ei ole sitä luontaista lopettamiseen motivoivaa tekijää eli vauvaa mahassa. :D Ja nikotiinikorvaustuotteita en voi käyttää.

vähän vaikea sanoa, että tekeekö tommonen salailu siitä esim jotenkin houkuttelevampaa sitten lapsen silmissä. muistan kyllä myös osaltani sen ajan, kun äitini poltti ihan avoimesti. en voinut käsittää sitä, ja koska joka paikassa puhuttiin tupakan vaaroista, tuntui kauhealta, että äiti koski sellaiseen myrkkyyn. oli muistaakseni lapsen näkökulmasta aika ahdistavaakin.
noi lopetusvinkit kun tietäiskin.. itsekin käytännössä kaksi vuotta ollut polttamatta, mutta ne pari kertaa kun lapsi ollut hoidossa tms, niin heti tekee mieli kaivaa röökit esiin :(

Yhteistyössä