Miksiköhän mieheni on aina tyly puhuessani kanssani puhelimessa muiden kuullen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ymmärtäisin kyllä jos olisi normaalin asiallinen, en odotakaan että muiden kuullen lepertelisi hellyyden sanoja. Mutta kun hän on suorastaan tyly.

Mies on juuri isäni kanssa mökkiä remontoimassa, ja soitti juuri, ja oli taas tosi töykeän oloinen. Ja sama oli kuukausi sitten kun olivat siellä yhdessä, isänikin sitä oikein ihmetteli, kysyi että kohteleeko hän minua hyvin, kun puhuu niin tylysti.

Voisi luulla että mies haluaisi näyttää isälleni olevansa hyvä ja lempeä mies minulle, ( jota kyllä on ) mutta ei, päinvastoin. En kyllä yhtään ymmärrä miehen logiikkaa. Pelkääkö hän menettävänsä kasvonsa, jos on isäni kuullen minulle ihan oma, ihana itsensä? :-/

Jos se ei vaan itse tajua sitä. Puhelinkäyttäytyminen on aika monesti myös opittua, ootko huomannut hänen perheessään samanmoista? Miten hänen isänsä puhuu puhelimeen? Vuolaasti, paljon tekstiä vai vähän ja asiaa?

Mun mies on puhelimessa aivan tyly, siis töksäyttelee asiansa eikä pahemmin asian vierestä puhu mitään. Alkuun meni aikaa ennen kuin tajusin että sehän tekee just samoin kuin äitinsä.

Ehkä hän ei tykkää puhelimessa puhumisesta. Mulla on ainakin sellainen ongelma. Jotenkin kyllästyttää puhua puhelimessa ja mun on vaikea saada itseni kuulostamaan pirteältä. Mieluiten sanoisin asiat mitä piti sanoa ja lopettaisin puhelut nopeasti. Muuten kyllä tykkään puhella kasvotusten.

hetken luulin, että olin kirjoittanut tämän....
mä saan tylyyttä puhelimessa, mutta niin saa kuulemma muutkin.....
joo, mutta en oo kaikki muut tai kuka tahansa

On pistänyt puhelimen äänettömälle ku kaikki koko ajan kuulemma soittelee ja se vituttaa..
joo, mä soitan kuulumisia max kerran kolmeen päivään. En tiiä viittinö enää sitäkään, kun tulee vaan paha mieli.
Mies on siis mökillä ja minä kotona, kun ei oo töistä lomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

On pistänyt puhelimen äänettömälle ku kaikki koko ajan kuulemma soittelee ja se vituttaa..
joo, mä soitan kuulumisia max kerran kolmeen päivään. En tiiä viittinö enää sitäkään, kun tulee vaan paha mieli.

Joo heh ihan samaa sanoo munkin mies, pitää usein äänettömällä kun v*tuttaa kun kaikki soittelee. Ai minunko vika se on? :-/

Minä olen vielä hoitovapaalla, mutta ollaan lapsen kanssa kotona, koska meidän mökki ( tai oikeastaan kesäasunto ) on niin vielä keskeneräinen ettei sinne voi alkuunkaan mennä pienen, vilkkaan yksivuotiaan kanssa, ehkä aikaisintaan ensi kesänä.

Minäkin taidan kohta laittaa puhelimen äänettömälle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo heh ihan samaa sanoo munkin mies, pitää usein äänettömällä kun v*tuttaa kun kaikki soittelee. Ai minunko vika se on? :-/

Minä olen vielä hoitovapaalla, mutta ollaan lapsen kanssa kotona, koska meidän mökki ( tai oikeastaan kesäasunto ) on niin vielä keskeneräinen ettei sinne voi alkuunkaan mennä pienen, vilkkaan yksivuotiaan kanssa, ehkä aikaisintaan ensi kesänä.

Niin vielä, että mies ei ole tyly puhelimessa muille kuin mulle ja äidilleen, eli kaikkein lähimmilleen. :-(

No mulla on naispuolinen ystävä joka puhuu miehelleen aina niin tylysti puhelimessa, että tulee ekana mieleen et onko heillä riitaa ja mitä pahaa se mies on nyt tehny...en tiedä mistä tuo johtuu, mut sitä on tosi ikävä kuunnella. On kyl livenäkin sellanen "ei tarvi tulla tässä julkisella pussaileen-tyyppi" Ja mies tykkäis kuitenkin.

Niin vielä, että mies ei ole tyly puhelimessa muille kuin mulle ja äidilleen, eli kaikkein lähimmilleen. :-(

joo mulla kanssa tuo että muiden kanssa jaksan vielä tsempata, mutta just varsinkin jos mies tai äiti soittaa niin saatan kuulostaa aika tylyltä. Mun pitää monesti ihan oikeen yrittää etten sais pahaa mieltä aikaseksi. Mua vaan jotenkin niin tympii monesti kun pitäis roikkua puhelimessa höpisemässä niitä näitä jos olis muutakin tekemistä. Ja varsinkin kun miestä nään sitten kuitenkin vähintään jokapäivä, että kuulumiset voi vaihtaa kotonakin.

että mun mies vihaa puhua muiden ihmisten ollessä läsnä, joten kun soitan kuulen heti äänestä voinko puhua vai pyydänkö häntä soittamaan takaisin. Kun soittaa takaisin (on yksin) ei ole tyly.

Kauheet tappelut meillä oli tästä asiasta aluksi. Joo taisin olla hieman hidasälyinen kun oppimiseen meni 5 v. Mutta ei se kivalta tuntunut kun toinen ei melkein voinut sanoa joo tai ei toisessa päässä ja sekin tuli vihaisesti. Mun mies soitti kyllä jo alussakin takaisin mulle pyytämättäkin kun pääsi rauhalliseen paikkaan, mutta mä taas olin silloin niin vihainen, että ei siitä paljon apua ollut ;D Voi sitä nuoruutta... Mä vaan en voinut ymmärtää, kun itse työskentelin avokonttorissa.

Jostain syystä tämä kuullostaa siltä, että haluaisit hänen lirkuttelevan sinulle muiden kuulleen.

Pelkääkö hän menettävänsä kasvonsa, jos on isäni kuullen minulle ihan oma, ihana itsensä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jostain syystä tämä kuullostaa siltä, että haluaisit hänen lirkuttelevan sinulle muiden kuulleen.

No nyt käsitit väärin, en haluaisi mitenkään miehen lirkuttelevan, ei haittaa vaikka olisi edes ihan normaalin asiallinen. Mutta kun suorastaan on tyly. Kyllä tylyyden ja lirkuttelun välillä minusta on välimuotoja. ;-)

Ymmärtäisin kyllä jos olisi normaalin asiallinen, en odotakaan että muiden kuullen lepertelisi hellyyden sanoja. Mutta kun hän on suorastaan tyly.

Mies on juuri isäni kanssa mökkiä remontoimassa, ja soitti juuri, ja oli taas tosi töykeän oloinen. Ja sama oli kuukausi sitten kun olivat siellä yhdessä, isänikin sitä oikein ihmetteli, kysyi että kohteleeko hän minua hyvin, kun puhuu niin tylysti.

Voisi luulla että mies haluaisi näyttää isälleni olevansa hyvä ja lempeä mies minulle, ( jota kyllä on ) mutta ei, päinvastoin. En kyllä yhtään ymmärrä miehen logiikkaa. Pelkääkö hän menettävänsä kasvonsa, jos on isäni kuullen minulle ihan oma, ihana itsensä? :-/

ehkä sillä menee hermot sun isän kanssa? remontit voi olla stressaavia!

Alkuperäinen kirjoittaja juup:

ehkä sillä menee hermot sun isän kanssa? remontit voi olla stressaavia!

Joo no tuo voi olla kyllä yksi syy.

Hei, meillä on ihan samanlaista!!!

Olen yrittänyt sitä sanoa miehelle, mut hän ei näytä yhtään ymmärtävän mistä puhun. No, olen yrittänyt olla sitten soittamatta, tai laitan viestin, että josko hän soittaisi.

Yhteistyössä