Miksiköhän anoppi iloitsi ensimmäisestä lapsenlapsestaan, mutta ei minun raskaudestani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli kun hänen toinen poikansa ja miniänsä ilmoittivat raskaudesta, anoppi oli onnensa kukkuloilla. Nyt kolme vuotta myöhemmin minä ja mieheni odotamme esikoistamme, mutta anoppi ei ollut lainkaan tyytyväisen oloinen kerrottuamme asiasta hänelle.

Mikäköhän saa hänet suhtautumaan meidän odotukseemme niin nihkeästi? Eikö hänen sydämessään ole tilaa enää toiselle lapsenlapselle? Väistämättäkin tulee mieleen, että syy tähän olisi jotenkin minussa. :(

Äärimmäisen surullista, vaikka toisaalta emmehän me anopille lapsia tee.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No monelle isovanhemmalle se ensimmäinen on "se juttu". Seuraavat on sitten ihan toisintoa jo.

Kurjaa ajatella, että anopin käytös mahdollisesti heijastuu myös lapseemme: tuleeko lapsemme torjutuksi, väheksytyksi, sivuutetuksi, kun anopilla on jo ennestään yksi lapsenlapsi? Ikävää, jos meidänkin lapsemme ei ole anopille "se juttu", sillä jokainen lapsihan on oma yksilönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No monelle isovanhemmalle se ensimmäinen on "se juttu". Seuraavat on sitten ihan toisintoa jo.

Kurjaa ajatella, että anopin käytös mahdollisesti heijastuu myös lapseemme: tuleeko lapsemme torjutuksi, väheksytyksi, sivuutetuksi, kun anopilla on jo ennestään yksi lapsenlapsi? Ikävää, jos meidänkin lapsemme ei ole anopille "se juttu", sillä jokainen lapsihan on oma yksilönsä.

Sellasta se on.

Paitsi jos tilanne on niinkuin meillä. Tuleva mummon nuorin lapsenlaps tällähetkellä kolkuttelee jo 14vuotta ja kova on anopin puolelta painostus ja toive pienestä tytöntylleröstä joka sitten myöhemmin auttaa pojan palleron hoidossa :laugh: :kieh:

Onko jotain syytä (veljen perheeseen verrattuna) minkä takia anoppi ei odota lapsenlapsia teiltä vielä? Onko koulutus jäänyt hankkimatta tai eikö ole työpaikkoja? Oletteko kovin nuoria?

Yleensä vastasyntynyt pallero syliin saatuna sulattaa jäätävimmänkin anopin.

Mun äiti on kyllä poikkeus tässä. Se hinkuu vaan lisää lapsenlapsia ja nyt onkin jo viides tulossa ja kaikki tullu suunnilleen vuoden välein, ja ihan yhtä innoissaan on kaikista :) Mutta ehkä se sun anoppis ei vaan osaa innoita sun raskaudesta mutta sitten kun vauva syntyy niin saattaa kuitenkin olla ihan innoissaan. Ainakin toivon niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Onko jotain syytä (veljen perheeseen verrattuna) minkä takia anoppi ei odota lapsenlapsia teiltä vielä? Onko koulutus jäänyt hankkimatta tai eikö ole työpaikkoja? Oletteko kovin nuoria?

Yleensä vastasyntynyt pallero syliin saatuna sulattaa jäätävimmänkin anopin.

Minä olen nyt 22-vuotias, vuotta vanhempi kuin tuo toinen miniä raskautuessaan. Minulla tosin opiskelut kesken, koska opiskelen yliopistossa; toinen miniä käynyt ammattikoulun ja näin ollen ollut jo vuosia työelämässä. Mieheni on töissä, ei kuitenkaan vakipaikassa toisin kuin veljensä. Kuitenkin elämäntilanteemme ovat suht samat, enkä itse näe mitään negatiivista meidän tilanteessamme.

Anoppi itse oli 19-vuotias saadessaan ensimmäisen lapsensa.

Voihan asia olla niin synkeästi, että miehes ei ole anopin lempilapsi, tai sinä lempiminiä. Tai sitten on loukkaantunu sulle/teille jostain?

Tai sitten anopilla ei mene nyt yhtä hyvin kuin edellisen uutisen aikoihin. Voi olla niin monenlaista syytä.

Sama täällä, anoppi suosii niin meidän vanhinta ja muut on ihan toissijalla ja nyt neljättä odotellaan. Kun kerrottiin että odotan toista, niin onnittelujen sijaan sanoi et silläkös me farmari ostettiin. Ihan ku me kuletettas sitä vauvaa peräkontissa :o Ihme ja kumma kyllä onnitteli tästä raskaudesta, tosin jätti kolmannen 1v synttärit väliin eikä ees onnitellut. Esikoinen kyllä huomioidaan ja sille ostetaan kaiken maailman tavarat ja vaatteet mummolaan. Kakkonenkin rupee olemaan jo siinä iässä et ymmärtää ja on kateellinen, kun esikoinen saa olla mummolassa pari kertaa kuussa pari yötä kerrallaan ja kakkonen on ehkä 2 yötä vuodessa.

Uusimmat

Yhteistyössä