Miksi ylipainoiset naiset eivät yhteissauno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rumuuden häpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rumuuden häpeä

Vieras
Meidän firman itsensä lihottaneet naiset eivät halua osallistua yhteissaunomiseen ja jäävät siksi pois yhteisistä tilaisuuksista. Se on harmi homma, koska noissa yhteisissä tapahtumissa ehtii jutella muustakin kuin ainaisista työasioista. Lisäksi tästä on tullut perinne josta ei ihan helpolla poiketa. Puhumattakaan siitä, että firman lähellä sattuu olemaan hyvä illanviettopaikka. Ajatelkaa: Ylipaino rajoittaa heidän osallistumista työpaikan juttuihin ja lisää heidän syrjäytymistä työporukasta! Meillä muilla ei kuitenkaan ole mitään heitä vastaan.

Olen kuullut, että nämä pari lihavinta puhuvat ilkeään sävyyn yhteissaunomisesta ja siihen osallistuvista naisista. Kuitenkin nämä yhteissaunomiseen osallistuvat naiset pitävät yhteisestä saunomisesta ja uimisesta ja tulevat yhä uudelleen mukaan. Eihän se yhteissaunominen mikään hirveän pelottavaa ole, kun ulkomaiset naispuoliset liikevieraatkin sinne uskaltautuvat muutaman viinilasillisen jälkeen.

Eli sen lisäksi, että ylipaino tuhoaa fyysisen kunnon, itsetunnon, sydämen, tuki- ja liikuntaelimistön, se myös johtaa syrjäytymiseen tässä tapauksessa työporukasta.

Itse näen naisen ylipainon rekrytoinnin esteenä. Ei olisi kivaa, että uusi työntekijä jäisi muun porukan ulkopuolelle.

Pitäkääpä, naiset, kroppanne siis kunnossa, ettette joudu samaan tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rumuuden häpeä;11492472:
Meidän firman itsensä lihottaneet naiset eivät halua osallistua yhteissaunomiseen ja jäävät siksi pois yhteisistä tilaisuuksista. Se on harmi homma, koska noissa yhteisissä tapahtumissa ehtii jutella muustakin kuin ainaisista työasioista. Lisäksi tästä on tullut perinne josta ei ihan helpolla poiketa. Puhumattakaan siitä, että firman lähellä sattuu olemaan hyvä illanviettopaikka. Ajatelkaa: Ylipaino rajoittaa heidän osallistumista työpaikan juttuihin ja lisää heidän syrjäytymistä työporukasta! Meillä muilla ei kuitenkaan ole mitään heitä vastaan.

Olen kuullut, että nämä pari lihavinta puhuvat ilkeään sävyyn yhteissaunomisesta ja siihen osallistuvista naisista. Kuitenkin nämä yhteissaunomiseen osallistuvat naiset pitävät yhteisestä saunomisesta ja uimisesta ja tulevat yhä uudelleen mukaan. Eihän se yhteissaunominen mikään hirveän pelottavaa ole, kun ulkomaiset naispuoliset liikevieraatkin sinne uskaltautuvat muutaman viinilasillisen jälkeen.

Eli sen lisäksi, että ylipaino tuhoaa fyysisen kunnon, itsetunnon, sydämen, tuki- ja liikuntaelimistön, se myös johtaa syrjäytymiseen tässä tapauksessa työporukasta.

Itse näen naisen ylipainon rekrytoinnin esteenä. Ei olisi kivaa, että uusi työntekijä jäisi muun porukan ulkopuolelle.

Pitäkääpä, naiset, kroppanne siis kunnossa, ettette joudu samaan tilanteeseen.

Pitäkää miehet kaljamahanne pois, liikkumalla,ällöä katsella roikkuvaa mahaa vaikka vaattet päällä.
Ihmettelen,miksi pitäisi tulla yhteisaunaan.Ei kiitos.

Jos työpaikalla luodaan yhteishenkeä ainoastaan yhteissaunalla ja työyhteisöön pääsee sisälle ainoastaan jos suostuu riisumaan vaatteensa työkavereiden edessä, niin silloin työpaikassa on jotain perusteellisesti vialla.

Mistä muka tiedät, että sinun työpaikan " Ylipainoiset naiset " eivät tule yhteis-saunatilaisuuksin
siksi, että ovat ylipainoisia ?! Ja ovatko he edes oikeasti ylipainoisia, sillä nykyään tavataan sanoa jo normaalipainoisia naisia lihaviksi, jotka ei vät ole laihoja tai mallimittaisia !
Jos joku ihminen ei halua harrastaa yhteis-saunomista, niin ei syynä tarvitse olla oma ulkonäkö,
vaan esim. uskonnollinen vakaumus tai muut periaatteet. Jotkut ihmiset haluavat saunoa alasti
vain kaikkein läheisempien ihmisten kanssa eli omien perheenjäsenten tai oman rakkaan kanssa.
Minä itse olin nuorena, alle kolmekymppisenä naisena ihan mallimittainen ja kaunis nainen, mutta en halunnut mennä yhteis-saunaan omien sukulaisten kanssa. Menin sinne yhteissaunaan uimapuku päällä.
Aikuisen ihmisen itsetuntoon ei vaikuta vain paino tai ulkonäkö, eikä terveys tai sairaudet, vaan
omat sisäiset tekijät, henkinen hyvinvointi ja se, kuinka muut ihmiset suhtautuvat sinuun. Esim.
Minä olen kauniina ja naisellisena pidetty nainen, mutta minusta on puhuttu paljon pahaa ja minua ei ole hyväksytty muiden mukaan naisvaltaisilla työpaikoilla, vaan minua on aina eristetty ja syrjitty ja tälläinen nuiva suhtautuminen on vaikuttanut erittäin paljon minuun naisena ja työntekijänä.
Vain todella typerät ihmiset näkevät jonkun ihmisen ulkonäön, eivätkä edes yritä tutustua toiseen ihmiseen juttelemalla tämän kanssa niin kuin aikuisen ihmisen kuuluisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei työpaikkasaunaan !;11492797:
Jotkut ihmiset haluavat saunoa alasti
vain kaikkein läheisempien ihmisten kanssa eli omien perheenjäsenten tai oman rakkaan kanssa.

Minä kuulun tähän joukkoon. En ole koskaan kärsinyt mistään paino- tai muista ulkonäköongelmista, mutta en silti menisi saunaan muiden kuin oman puolisoni kanssa. En halua näyttäytyä alasti muille kuin miehelleni, enkä myöskään halua nähdä alasti ketään muita. Ja todella omituiselta kyllä kuulostaisi jos jossain työpaikalla suorastaan edellytettäisiin yhteissaunaan osallistumista. Minulle ainakin tulisi heti mieleen, että ne yhteissaunan järjestäjät haluavat vain päästä tirkistelemään.

pitäkää isenne ja kullinne kunnossa, on kaameeta katsoa saunassa moisia ruttukulleja.
Olen ylipainoinen nainen, mutta viis veisaan teidän yhteissaunoistanne, jossa känniset idiootit tiiraavat naisia, sillä silmällä.
Itse sain moisesta nuoruudessani ihan tarpeeksi, (en ole ikinä kyllä sanonut työporukan kanssa) ja ihanaa kun voin sanoa, kiitos mutta ei kiitos. Juhlissa aina joku saamarin ukkomies roikkui hameen helmassa, oli pakko olla pakkoystävällinen pikkupomolle, onneksi ei enää.

Urani ei ole kiinni (eikä ole koskaan ollutkaan) siitä saunonko ja nainko jotain, olen saanut kaiken mitä olen halunnut. Jään kohta eläkkeelle, saunokaa ja naikaa vaan ihan rauhassa.

Toki teillä on yksi hauskuus poissa, kun ette pääse nuljuilemaan, että on se tuokin lihonut, katsokaa nyt sen mahaa ja tissejä, on se ollukin niin napakka edennyt, siis vaikka oma maha on samaa luokkaa.

Tämä käy miehiltä, vaikka oma maha roikkuisi kullin yli ja karvat paenneet kaikista paikoista, eikä ota eteen ei sitten millään, reppanat.

Ehkä tarvitsette ikäisenne naisen vartalon kiihokkeeksi, että ottaisi eteen, vai miksi peräänkuulutatte meidän ylipainoisten naisten osallistumista yhteispesuun?

Onhan tutkittu, että ollakseen onnellinen ihmisen tulee hakeutua niiden seuraan jotka ovat heidän alapuolellaan. Jos olet onneton ja köyhä, mene niiden joukkoon jotka asuvat veneen alla ja kas onnellisuutesi kohoaa sata prosenttia.
Tuleeko siellä saunassa pupu kulliin, kun ympärillä pyörii naisia joilla on pystytissit, metrin letti, kolmen sentin ripset ja kynnet, ja pakarat kuin potkupallot, ja tarkkaan ajeltu tussu ja ei ota eteen, kun maha on esteenä ;D

On muuten ihanaa kun nuoret pojat antavat tilaa ja paikan metrossa, avaavat oven ja sanovat "olkaa hyvä" heitä on paljon, vaikka muuta keuhkotaan.
On ihanaa kun joku sanoo, että hyvän tuoksuinen hajuvesi, kaunis kampaus, mutta ei kuolaa.
Ja mikä ihanintä kaikesesta tuosta huolimatta minulla ei seiso, enkä itke vaikka ei seiso. On ihanaa olla nainen kaikkine kiloineenkin.

"]Minä kuulun tähän joukkoon. En ole koskaan kärsinyt mistään paino- tai muista ulkonäköongelmista, mutta en silti menisi saunaan muiden kuin oman puolisoni kanssa. En halua näyttäytyä alasti muille kuin miehelleni, enkä myöskään halua nähdä alasti ketään muita. Ja todella omituiselta kyllä kuulostaisi jos jossain työpaikalla suorastaan edellytettäisiin yhteissaunaan osallistumista. Minulle ainakin tulisi heti mieleen, että ne yhteissaunan järjestäjät haluavat vain päästä tirkistelemään." Totta!

toisaalta olemme sivistyneitä ja pukeudumme töissä asiallisesti, joissakin työpaikoissa shortsit eivät ole sallittuja ja sandaalitkin pannassa.
Sitten mennään ilman rihmankiertämää pesemään toisen toisiaan, usein päissään. Jotain sairasta, ilmankos ulkomaalaiset tätä ihmettelevät.
Urkki aikaanaan saunotti toki ja pui maan johtamiseen liittyviä asioita, mutta tuskin siellä Sylvi oli mukana, tai muutkaan Urkin naiset.
Emme muuten suvunkaan kesken yhteissauno, ja omat lapseni murrosikään tultuaan saunoivat isän kanssa ja minä tyttöjen kanssa.
Anopin luona savusaunassa olen mennyt porukan mukana yhteissaunaan, mutta en siitä nauttinut lainkaan.

Ok, monilla miehillä on kaljamaha, mutta silti he eivät häpeä tulla yhteissaunaan. Miehen kaljamahasta ei siis ole haittaa.

Ylipainoiseksi itsensä lihottaneilla naisilla vika on siellä yläkerrassa. Eihän ylipaino oikeasti estä yhteissaunomista, jos vain saunan ovesta mahtuu sisään.

"Ajatelkaa: Ylipaino rajoittaa heidän osallistumista työpaikan juttuihin ja lisää heidän syrjäytymistä työporukasta! Meillä muilla ei kuitenkaan ole mitään heitä vastaan.

Pitäkääpä, naiset, kroppanne siis kunnossa, ettette joudu samaan tilanteeseen.[/QUOTE]"

Jo on herralla murheet ja kysymykset: Hän toteaa: Itse näen naisen ylipainon rekrytoinnin esteenä.
Siksikö, ettet saa ylipainoista naista saunaasi vai siksi, että luulet hänen olevan epäpätevä työssään?
...estääkä ylipaino työn tekemisen ja /tai järjen juoksun - ei mielestäni kumpaakaan.
Sitävastoin tämän ketjun aloittajalla on kyllä varsin erikoinen järjen juoksu:D.

Ihme että aloittajalla ei ollut tällä kertaa aasialaisia, pitkähiuksisia, hyvävartaloisia naiskollegoita. He ovat tietenkin kaiken lisäksi innokkaita saunojia.

Juu. Taitaa olla sama sankari joka tänne näitä aloituksia nykyään tehtailee.

Heti kun päästiin eroon siitä idiootista kaljapieruissaan kirjoittelevasta sohvis-reppanasta, tämä tuli tilalle läskivihajuttuineen...

Yhteistyössä