Näihin sanoihin minäkin yhdyn.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:kuules kerros se, ja miksi yksi ihminen muutenkin saa aina paskaa niskaansa enemmän kuin tarpeeksi :/
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:Mä mietin tuota joskus itekin, kun ensin lapsuus yhtä väkivaltaa, sitten kun kotoa pääsin pois mut hakkasi vieras tyttöjoukko uuden kotikaupungin keskustassa...väkivalta loppui vasta kun aloin pysymään neljän seinän sisällä ja kaukana muista ihmisistä. Että kai siitä itteään sai syyttää.
jotkut vaan on kusipäämagneetteja. Mä esimerkiksi..Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:Miten se on mahdollista että kaikki tuo sattuu yhden ihmisen kontoille? :snotty: |O
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja Milan:Mää olen miettinyt tota samaa, miksi jonkuille näyttää aina tapahtuvan jotain pahaa. otetaan esim. mun täti: katkes syntymästä verisuoni päästä, no käveli polvillaan ja leikattiin siinä toivossa että kävelis kunnolla mutta leikkaus epäonnistui, joten ei enää kävellyt lainkaan, sitten vielä nuoruusvuosina se hakattiin pahasti ja joutui vuodepotilaaksi no sitten lopulta kuoli siihen että sairaala teki hoitovirheen. Mutta tulee mieleen eikö tämä jo yhden ihmisen murheiksi ole enemmän kuin riittävästi?
Et ole ainoa! Ja minun elämässäni nuo oli vasta alkusoittoa...Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:On epäreilua että yksi ihminen esim. raiskataan teini-iässä, ajautuu erittäin väkivaltaseen ja alistavaan suhteeseen, saa erottuaan uhkailuja ja edelleen käyvät "niivittämässä" tätä ihmistä, tapaa hyvän miehen joka hänkin alistaa ... Se on epäreilua. Kaikki tämä yhdelle naisihmiselle! :kieh:
Mä luulen että lapsuusjuttujen takia olin/hain erehdyin noihin vääriin tyyppeihin :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
Minusta tuntuu että jos vanhemmat lapsuudessa jotenkin laiminlyö lasta niin se saattaa kostautua myöhemmin? Ehkä nainen hakee huomiota vääriltä tyypeiltä? Alistuu? En tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:Mä luulen että lapsuusjuttujen takia olin/hain erehdyin noihin vääriin tyyppeihin :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
Ei siinä ihmisessä mitään vikaa ole, hän vaan jostainsyystä ehkä ajautuu seuraan, joka ei oo parasta mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
Mun tapauksessa varmaan joo on vika, mä en osaa tehdä mitään oikein ja oon niin perkeleen paha, ainakin jos äitiä uskotaan :/Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Ei siinä ihmisessä mitään vikaa ole, hän vaan jostainsyystä ehkä ajautuu seuraan, joka ei oo parasta mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
Ehkä hänellä on huono itsetunto, epäusko omiin toihinsa ja tietoihin, ehkä hän alitajuntaisesti etsii auktoriteettia itselleen - tiedostamatta asiaa ehkä itsekkään.
Ehkä nuoruuden traumat, ehkä jo lapsuusajan mahdolliset tapahtumat ovat saaneet hänet ajattelemaan, ettei hän ole tasavertainen ihminen kaikkien muiden kanssa.
Ehkä, en tiedä. Mulle tuli tuollaisia ajatuksia mieleen.
Mä lähinnä tarkoitin juuri että lapsuus ei ole ollut helppoa. Hmm se on kiva katsoa tai kuunnella kun äiti kännipäissään panee samassa huoneessa vierasta miestä esim.Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Ei siinä ihmisessä mitään vikaa ole, hän vaan jostainsyystä ehkä ajautuu seuraan, joka ei oo parasta mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
Ehkä hänellä on huono itsetunto, epäusko omiin toihinsa ja tietoihin, ehkä hän alitajuntaisesti etsii auktoriteettia itselleen - tiedostamatta asiaa ehkä itsekkään.
Ehkä nuoruuden traumat, ehkä jo lapsuusajan mahdolliset tapahtumat ovat saaneet hänet ajattelemaan, ettei hän ole tasavertainen ihminen kaikkien muiden kanssa.
Ehkä, en tiedä. Mulle tuli tuollaisia ajatuksia mieleen.
On niin tyhmää että lapsuuden jutut voi pilata aikuisen ihmisen elämän. Vaikka siis lapsuus ei varsinaisesti olisi mikään kamala ollutkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:Mun tapauksessa varmaan joo on vika, mä en osaa tehdä mitään oikein ja oon niin perkeleen paha, ainakin jos äitiä uskotaan :/Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:No mut millä perusteella nuo pahat asiat jaetaan vain yhdelle ihmiselle? Onko ihmisessä joku vika?
No joo. Oikeasti, joillekin on se osa annettu, ei se tarkoita tietenkään sitä etteikö se elämän suunta voi muuttuakin. Ja varmaan sekin tosiaan vaikuttaa että sitä hakeutuu siihen tuttuun ja turvalliseen, esim jos on väkivaltainen lapsuus niin helposti ajautuu väkivaltaisiin suhteisiinkin. Mulla on ollut yksi sellainen, onneksi jäi siihen. Musta paremminkin tuntuu että löydän hyviä ihmisiä joiden elämän sitten sekoitan, tahtomattani, kun en vissiin osaa olla muuta kuin paha.
En mä tiedä, liian vaikeeta. Ja mulla liikaa ajatuksia päässä, onneksi nää yksinäiset viikonloput loppuu kohta...
Lapsuudella on suuri merkitys koko elämään ja sitä aika usein vähätellään.Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:On niin tyhmää että lapsuuden jutut voi pilata aikuisen ihmisen elämän. Vaikka siis lapsuus ei varsinaisesti olisi mikään kamala ollutkaan.