Miksi vauva sählää käsillään nukkumaan mennessä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sähläri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sähläri"

Vieras
Nukkumaan käydessä on jo silmät kiinni mutta aloittaa armottoman käsillä huitomisen ohimolta silmille ja huitoo tutinkin monesti pois. Tätä sählinkiä voi kestää puolikin tuntia ennen kuin uni tulee :O

Ikää vauvalla 2 kk.

No kun se on vauva eikä se oikein hahmota niitä käsiään.. siksihän sitä kapaloakin usein vauvoilla pidetään, tai yritä nukuttaa kyljellään/vatsallaan, jos jeesais.

Mun vauva rakasti kapaloa, tosin siitäkin pitää sitten opetella jossain vaiheessa pois. Sillä loppui huoitominen tehokkaasti ja vauvakin vaikutti helpottuneelta.

Syytä en osaa sanoa, mutta meilläkin auttoi kapalo. Tai itse asiassa kietaisin vain lakanakaistaleella kädet kylkiin ja jätin jalat vapaaksi, parempi lonkille eikä tule niin kuuma.

Itse olin ihan varma, että esikoisella oli joku pahemman laatuinen neurologinen ongelma, kun teki tuota samaa häsläämistä ja sen lisäksi ääntelikin, niin ettei saatu nukuttua. Se kuitenkin kuuluu tuohon ikää ja menee ohi ajan kanssa ja on ihan normaalia. Toisen kohdalla varustauduin vain korvatulpilla ko. ikävaiheeseen.

Onnea vauvasta!