Miksi vauva 7kk kitisee koko yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynen

Vieras
Vauva on kolmas lapseni ja silti olen ihan neuvoton... iloinen, tyytyväinen tyttö ja nukkuu hyvin päivällä, syö hyvin ja nukahtaa hyvin oman sänkyynsä.

Vaan tunnin parin päästä alkaa kitinä... vaikuttaa siltä, että tyttö on itse unessa, mutta kitisee silti ja hiljenee kun laittaa tuttia suuhun ja silittelee. Jos en reagoi, kitinä muuttuu kunnon itkuksi ja tyttö herää kunnolla. Ja tämä meno jatkuu tunnin välein koko yön :(

Tyttö juo kyllä pullollisen maitoa kahden aikaan, mutta se ei auta, ehkä saattaa 2 tuntia putkeen nukkua. Viereen nukkumaan ottaminen ei myöskään auta, päinvastoin tyttö herää helposti ja on sitten virkeä seuraavat pari tuntia...

Olen itse niin väsynyt, että en ehkä huomaa oleellisinta, kun en keksi mikä on vikana... tämä vauva nukkui aiemmin tosi hyvin, enkä edes oikein osaa sanoa tarkkaa ajankohtaa koska tämä alkoi. Allergiat olen pyöritellyt mielessä, mutta miksi ne vaivaisi vain yöllä, kun samaa puuroa syödään aamuin illoin...

Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Tekee hampaita?

ei muuten ole käynyt mielessäkään... noloa. Isommille lapsilleni on tullut hampaita noin vain ilman mitään kitinöitä. Vauvall on kaksi hammasta, pitääpä kurkata olisko niitä tulossa lisää...

just tätä tarkoitin, et olen niin väsynyt, etten tajua ilmiselviä asioita...

Lapsi elää yöllä päivän tapahtumat uudelleen..
Tai ne hampaat tai tai tai, syitä voi olla vaikka mitä.
Itse en ikinä saanu tietää miksi mun esikoinen valvoi yöt 2.5v! Ja silloin olin jo niin väsyny etten piitannutkaan mistään mitään.

kiitos vastauksista! Ensi yöksi annan kyllä särkylääkettä. Olen vain huono lääkitsemään ilman näkyvää syytä (kuumetta tjtn) mutta ehkä tosiaan tyttöä sattuu.

toivottavasti tämä ei kestä 2,5 vuotta, olen jo nyt aika puhki tästä valvomisesta.

meillä kohta 8kk ikäinen poika ja tuommosta samanlaista on kestänyt kohta 4kk enkä vieläkään ole keksinyt mikä vaivaa. Kipulääkettä olen silloin tällöin antanut eikä ole vaikuttanut noihin mitenkään. mää oon jo ihan loppu enkä todellakaan tiedä mitä tapahtuu jos tää ei kohta helpotu :'(

Yhteistyössä