Miksi vastoinkäymiset kasaantuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lotraa

Vieras
Ensin hajosi 2,5 v vanha pesukone, joka on nyt korjattavana eikä ole tietoa milloin saamme sen takaisin.

Olimme tänään neuvolassa ja otimme 1,5 v lapselle vesirokkorokotuksen. Klo 21 jälkeen lapsi oksensi rajusti eli on nyt ilmeisesti saanut liikkeellä olevan vatsataudin.
Heti ensimmäisellä tyhjennyksellä meni petari, unipussi, unilelu ja yöpuku. Lakana ja vessan matto toki myös. Ja meillä ei ole pesukonetta.

Onko rokotus nyt sitten tehoton, kun lapsi olikin sairas ja oksentelee nyt? Siinämeni 80 € ja rokottamisen kurjuus täysin hukkaan.

Olen itse kolmatta päivää kovassa päänsäryssä ja kurkkukivussa, mutta kuumetta ei onneksi ole.

Lapsi heräsi äsken toisen kerran itkemään. Olo on selvästi tuskainen, mutta eme tiedä johtuuko se rokotuksesta, vatsataudista vai molemmista. Voiko lapselle antaa buranaa/panadolia jos kyse onkin vatsataudista eikä rokotuskuumeilusta?

Joskus se vaan menee niin. Muista syödä itse riittävästi särkylääkettä ja helpottaa omaa oloasi, niin on hiukan helpompi hoitaa muia ongelmia. Saatteko pyykkejä vietyä esim. vanhempienne luokse, pestä siellä? Johonkin jätesäkkiin kaikki ne oksennuksessa olevat, niin eivät haise niin kamalasti. Osaa tietysti joutuu pesemään käsin muutenkin.

Samaa mietti aikoinaan sekin tuttu, jolla oli vilkkaat pienet kaksoset, selkä paskana, uusi vauva tulollaan, siinä tilanteessa äiti kuoli, isä ja kuolipesä piti hoitaa, siinä tuli burnout ja kaksoset huostaanotettiin kun ei enää ollut muita kuin sossu jolta pyytää apua.

Nyt on kuusi vuotta tapellut kaksosiaan takaisin kun on saanut elämänsä kuntoon. Kukaan ei kyseenalaista hänen kykyään hoitaa vauvaa, josta on varttunut eskarilainen. Kaksoset sen sijaan eivät pääse äidilleen kuin viikonloppukylään harvakseltaan.

Miksi narista turhasta, tässä maailmassa asiat joillakin on PALJON huonommin kuin sinulla! Sinuna tekisin niin että ottaisin petarit ja pussilakanat ja laittaisin sankoon likoamaan, kuivattaisin ja veisin ulos. Pesisin sitten jonkun tuttavan luona, kaverin, vanhempien tai veisin pesulaan. Antaisin lapselle pandolia ja ottaisin itsekin lääkettä. Ja miksi rokote olisi tehoton? en ymmärrä. Ja toisekseen joko se on vatsatautia tai sitten ei, joskus rokote saa aikaan myös oksentelua.

Yhteistyössä