Miksi valitatte aina täällä taloudellista tilannettanne?

Itse olette naineet surkeaan köyhälistösukuun, joten kestäkää typeryytenne seuraukset myös itse.

Raivostuttavaa, kun etenkin näin joulun alla AINA sama kuvio; ei ole rahaa.
Erotkaa vaikka niistä lösöttävistä lapamadoistanne ja hankkikaa varakas mies, niin ei ole tuotakaan ongelmaa.
Ai niin, paitsi edustusvaimoksi ei kelpaa tuusoninsa pilalle synnyttäneet naiset.

"vieras"
En olis ihan noin ankara kuin sä olet, mutta osaksi varmaan siksi että palstalta löytyy aina hyväuskoisia hölmöjä jotka lahjoittavat joululahjat ja jotain muutakin tarpeellista jos osaa oikeen ruikuttaa.

Osalla on oikeasti hankala tilanne, en sitä kiistä mutta jotenkin sen kurjuuden kärjistyminen just joulun alla (joululahjaketjua odotellessa) saa mun sisäisen skeptikkoni heräämään.

Joulu on vain päivä muiden joukossa, piparit, glögi ja torttutaikina ei montaa euroa maksa. Lahjoihin jos ei rahat riitä niitä ei osteta eikä joulukuusta. Ei se joulu siitä pilalle mene.

Täällä joillakin on kaksi autoa, ja rahat ei riitä joululahjoihin. Missäköhän on silloin vika? Olisiko peilissä?

vierass
[QUOTE="vieras";27467912]En olis ihan noin ankara kuin sä olet, mutta osaksi varmaan siksi että palstalta löytyy aina hyväuskoisia hölmöjä jotka lahjoittavat joululahjat ja jotain muutakin tarpeellista jos osaa oikeen ruikuttaa.

Osalla on oikeasti hankala tilanne, en sitä kiistä mutta jotenkin sen kurjuuden kärjistyminen just joulun alla (joululahjaketjua odotellessa) saa mun sisäisen skeptikkoni heräämään.

Joulu on vain päivä muiden joukossa, piparit, glögi ja torttutaikina ei montaa euroa maksa. Lahjoihin jos ei rahat riitä niitä ei osteta eikä joulukuusta. Ei se joulu siitä pilalle mene.

Täällä joillakin on kaksi autoa, ja rahat ei riitä joululahjoihin. Missäköhän on silloin vika? Olisiko peilissä?[/QUOTE]

Ja miten nämä kaksi autoa ja rahojen riittäminen joululahjoihin liittyi toisiinsa? :D

Monissa perheissä (joissa vanhemmat oikeasti käy TÖISSÄ) kaksi autoa on pakollinen juttu. Hoitopaikan lapselle kun esim saa sieltä, mistä se sinulle annetaan. Minulla ei täällä olisi toivoakaan kulkea töihin bussilla, koska päiväkoti ei ole niin aikaisin/pitkään auki, että ehtisin bussilla töihin/töistä kulkemaan..

Mutta siis, yleensähän joo nämä 2 autoa omaavaa ovat työssäkäyviä ihmisiä ja silloin jotain on vialla, josko kahdella työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa ostaa lahjoja. Olisin kylläkin käyttänyt tätä lausetta enkä liittänyt kahta autoa ja lahjoja toisiinsa...

pipo puristaa kyllä
Mikään laki ei määrää ostamaan joululahjoja jotain tiettyä kappalemäärää.
Ja näitä ruikuttajia riittää täällä jouluaattoon asti, ja ensi vuonna sama märinä

"vieras"
Olis aivan kamala, että oma taloudenllinen tilanne olis kiinni yhdessä miehessä. Ihanaa, kun voi tulla toimeen omillaan eikä tarvitse valittaa yhtään mistään kun on hoitanut hommat fiksusti. Katsos aloittaja kun nainen voi tienata rahansa ihan itse :)

Mulla on ollut aina sellainen elämänasenne, että jos haluaa rikastuu niin rikastuu sitten itse, eikä nai rahasta. Saa sitä naidakin rahasta, jos tykkää, mutta haluan myös olla rakastunut mieheeni.

Olisihan se ärsyttävää jos olisi riippuvainen miehestään. En halauisi koskaan, että rahan takia en voisi erota miehestäni ja olisin siis ainoastaan taloudellisen tilanteen takia naimisissa.

Nainenkin voi menestyä :) Olen myös ajatellut tehdä niin.

HippuTAR
Missäs mä sitte valittaisin? Parempi valittaa täälä ku rasittaa sukulaisia/tuttavia. Valittaminen on kivaaja rentouttavaa, kun oikeen sydämensä pohjasta saa välillä valittaa niin jaksaa sitte taas paljo paremmin. S

Yhteistyössä