Miksi vain haaleita viivoja ovulaatiotestissä?

  • Viestiketjun aloittaja Vernatina
  • Ensimmäinen viesti
Vernatina
Hei, en ole kertaakaan onnistunut saamaan Rfsu:n ovulaatiotesteissä kunnon punaista viivaa. Kierron keskivaiheilla ilmaantuu muutama haalea, tosi haalea :( Heikkoa viivaa ei ilmeisesti lasketa? Testaillut olen muutaman kierron verran.

Minulla on aikanaan todettu lievä PCO - eikö sen pitäisi aiheuttaa ns. kesto-ovulaatio testeihin? Ihmeellinen on ihmiskeho...
 
No ei ole riittävästi LH:ta jotta munasolu irtoaisi. Haaleita viivoja voi tulla vaikka kuinka, mutta testien valmsitajankin mukaan tarvitaan kunnon viiva, jotta irtoaminen on varma. Onko ultrattu teiltä, irtoaako?
 
Vernatina
Hei, eka ultraus on ensi viikolla. Toinen munasarjoista tosiaan on polykystinen, joten tiedän, etten aina ovuloi. Mutta tuolloinhan se selviää. Kiertoni on säännöllinen, ja minulla on ennestään 8-v lapsi, eli ainakin joskus olen onnistunut ovuloimaan :)

Näkyykö siis ultrassa se, olenko ovuloinut (laskennallisesti ovul. ajankohta olisi nyt)?
 
hauvavaave
Hei!
Miulle sanottiin (lääkärissä), että se haaleakin viiva merkkaa ovulaatiota. Itselläni on vieläpä selkeät ovistuntemuksetkin.
Sun täytyy tarkkailla omia tuntemuksiasi, lievää tai voimakkaampaa nippailua jommallakummalla puolella alavatsassa, tai niitä erilaisia vuotoja ( :x ) alapäässä.
Tsemppiä ovulaation bongaukseen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 13:08 hauvavaave kirjoitti:
Hei!
Miulle sanottiin (lääkärissä), että se haaleakin viiva merkkaa ovulaatiota. Itselläni on vieläpä selkeät ovistuntemuksetkin.
Sun täytyy tarkkailla omia tuntemuksiasi, lievää tai voimakkaampaa nippailua jommallakummalla puolella alavatsassa, tai niitä erilaisia vuotoja ( :x ) alapäässä.
Tsemppiä ovulaation bongaukseen!
Meillä myös sanottiin lääkärissä ja myös maahantuojan puolelta, että hailakka viiva ei ole sama kuin ovulaatio. Tulee olla tummempi kuin kontrolliviivan. Tietty LH taso vaaditaan, jotta irtoaminen olisi varma. Toki jos virtsa kovin hailakkaa, sekin vaikuttaa. Mutta kyllä varmaan jokainen ovulaatiotestejä enemmän tehnyt tietää, että haaleaa viivaa tulee, viiva yleensä tummenee kierron edetessä ja ovulaatio tapahtuu.

Minä kyllä tarkastaisin ovulaation. Ja munasolun kasvun, jos on epäselvää. Saa sen sitten irroitettua piikillä, jos on tarvetta ja silloin voi olla ainakin varma!
 
Minulle myös sanottiin lääkärissä että joissakin tapauksissa ovulaatio testiin tulee haalea viiva vaikka ovis tapahtuisikin.Minulla on myös PCO ja testeihin tulee haalea positiivinen vaikka ovulaatio tapahtuukin (tarkastettu samana päivänä ultralla)Että kyllä pitää ihan paikkansa. (tietysti kaikilla ei näin ole)

 
vierailija
Mulla tuli ekatestauskerralla kp 10 1 viiva ja kp 11 kans, mutta kp 12 kaksi viivaa jotka heti tulkitsin positiiviseksi tulokseksi, kun en näistä eri tummuusarvoista tiennyt.
Ja lopetin testauksen siihen.
Seuraavassa kierrossa testasin vasta kp 12 ja oli selkeästi positiivinen, eli tosi tumma testiviiva. Tai ainakin edellisen kuukauden testi viivaa selkeämpi/tummempi.
Nyt mietin että tärppäsiköhän kuitenkin ekatestauskierroksella, jolloin kuukautiset ennen seuraavaa kierrosta olisivatkin olleet kiinnittymisvuotoa, alkaen kp 24, kun aiemmin oli kierron pituus ollut n. 28 päivää ja seuraava ovistestiplussa jo näyttänytkin raskautta?
Raskaana siis olen ihan epäilemättä, jo rv 27+0 ja laskettu aika nt-ultrassa määritetty sikiön koosta sen mukaisesti että viimeiset kuukautiset olisivat alkaneet päivää ennen kuin mitä olen kalenteriin merkinnyt.
 
vierailija
Viivojen haaleudella ei kai ole väliä vaan sillä onko testiviiva tummempi tai yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Kannattaa vielä lukasta ne ohjeet siitä paketista :) Se on tarkkaa se :)
 

Yhteistyössä