miksi vaihtaa usein vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhaa touhua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhaa touhua

Vieras
Heippa!

Sellaista on ihan pakko ihmetellä ihan ääneen, että miksi ihmeessä ihmiset vaihtaa vaattteita ja lakanoita tyyliin joka päivä? Ehkä tottumiskysymys? Jos on tottunut vaihtamaan usein, olo tuntuu likaiselta, jos pitää kauemmin? Mielestäni mitään terveydellistä/sosiaalista syytä jatkuvaan pesuun ei ole, koska mitä siitä oikeasti seuraa, jos samaa paitaa/alkkareita tms. monta päivää? Tuskin ihminen siitä sairastuu. Itse vaihdan vaatteita ym. vain mikäli niissä on tahroja tai hajua enkä ole sen kipeämpi kuin kukaan muukaan...tuntuisi ihan hölmöltä laittaa esim. paitoja parin päivän välein pesuun. Toki vaihtelen eri päivinä eri vaatteita, mutta en pese välissä niitä vaan laitan kaappiin

Minä toisaalta ymmärrän ja toisaalta en ymmärrä sellaista, että samoilla vaatteilla kuljetaan vuodesta toiseen. Onhan se ekologista, mutta vähän on rumaa pitää nykyään jotain 80-luvulta peräisin olevia tuulihousuja ja ruutupaitaa...

Ja tuohon alkuperäiseen kysymykseen: En vaihda vaatteita joka päivä. Pikkuhousut ovat jalassa maksimissaan 2vuorokautta, mutta alapesun silti teen.

Samaa mieltä! Turha pestä puhdasta. Päinvastoin, se ihan takuuvarmasti nimenomaan altistaa allergioille ja heikentää vastustuskykyä. Turha peseminen ja yltiöhygieenisyys ylipäätään nimittäin.

Hyi saakeli! Mieti mitä kaikkee kuonaa sun nahastas puskee läpi jatkuvalla syötöllä!

Varsinki alusvaatteet!!

Kyllä joku työjakku meniski EHKÄ just just 2pvää, kotonahan se vaihetaan.

Mutta silti, ällöttävää tunkee niitä kaappiin sekasin puhtaiden kaa.

Toivottavasti et ole minun tuttuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Annikki:
Hyi saakeli! Mieti mitä kaikkee kuonaa sun nahastas puskee läpi jatkuvalla syötöllä!

Varsinki alusvaatteet!!

Kyllä joku työjakku meniski EHKÄ just just 2pvää, kotonahan se vaihetaan.

Mutta silti, ällöttävää tunkee niitä kaappiin sekasin puhtaiden kaa.

Toivottavasti et ole minun tuttuja!

Meillä ainakin on puolipitoisille ihan omat paikkansa. Kaukana puhtaista.

En mäkään vaihda esim. päällysvaatteita joka päivä, maks kaks päivää voin samoja pitää. Alusvaatteet pyrin vaihtamaan joka päivä. eipä ole kukaan inissyt että haisis.

ja mitä tuohon käytettyjen vaatteiden kaappiin laittamiseen tulee, niin laitan joko tyystin eri koriin ku missä puhtaat on, tai nakkaan pyykkiin. Eihän siinä häviä mitään jos ne pyykkiin nakkaa. ovatpa sitte ainaki puhtaita ja hyväntuoksusia.

Ei kai ap vain meikkaa ja käy oikein hiustenleikkuussakin. Turhaa touhua. Kyllä tukkakin alkaa päästä lähteä, kun aikansa kasvaa ja maata laahaa. No, ei taida kuulua mun kavereihin.

Meillä ainakin vaihdetaan vaatteet päivittäin. Esikoinenkaan ei esiinny eskarissa samoissa vaatteissa, kun kerta viikkoon. Mutta esim. gollegepaitoja en joka käytön jälkeen pese, vaan viikkaan kaappiin, mutta t-paidat ja sukat ja alusvaatteet kyllä(paitsi rintaliivit)
Ite olen mieliala pukeutuja, mutten kahta päivää peräkkäin laita samoja farkkujakaan.

hyi!! Mä vaihdan paidan ainakin päivittäin,hikoohan sitä päivän aikaan! Alusvaatteet todellakin päivittäin,oksettavaa laittaa likaiset alushousut jalkaan. Rintsikoita voi käyttää 1-2 päivää. Lakanat vaihdetaan viikoittain,ei kiinnosta pölypunkkien kanssa nukkua..suihkussakin käyn päivittäin.

eipä oo kukaan, siis lähimmätkään ihmiset, jotka varmasti kehtaisivat, huomauttaneet hajusta tms.
Flow87: häviäähän siinä mm. sen, et tulee turhaa työtä ja turhaa energian ja ympäristön kulutusta

Yhteistyössä