Miksi useimmiten naiset syyttää täysin miestään ongelmista ja erosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No haloo! Luuletko, että kun miehet kertovat erostaan kavereilleen, niin he ruotivat monitasoisesti kaiken sen, minkä itse tekivät väärin ja missä itse olisivat voineet toimia toisin. Joo varmaan. Eiköhän se kuule mene ihan sillä samalla linjalla "hullu eksä" "hysteerinen kimittäjä" ja "järkyttävä pirttihirmu jonka persekin jo alkoi levitä"....

Tuolla reaalimaailmassa, esim. työpaikoilla ja muuallakin kyllä naisten suut käyvät ja miehet haukutaan, nykyiset ja entiset.

Miesporukoissa tällaista ei kuule todellakaan.

Naiset ei vaan näe omia vikojaan, he ovat täydellisyyksiä joilla on vara haukkua miehet läpikotaisin.

Monissa suhteissa on vikana sekin, että ihmiset eivät tajua toisen sukupuolen olevan aivan oikeasti erilainen kuin omansa. Miehet on (normaalisti) aika yksinkertaista pitää tyytyväisenä. Keskivertomies on onnellinen, kun saa olla rakastamansa naisen ritari, joka taistelee lohikäärmeitä vastaan. Nainen palkitsee kiitoksella, seksillä ja ruoalla. Se saa miehen yrittämään entistä enemmän naisensa ilahduttamista.

Sekin vielä :xmas:.
Silloinkaan ei katsota peiliin ja jutella itselleen :"Oi miksi minä pihtasin puoli vuotta?"
"Miksi olin kiukutteleva pikkumainen ämmä."
"Miksi rajoitin mieheltäni kaikki omat menot?"

No niin juuri. Kyllähän se aina on naisen vika, kun mies pettää. Oletkohan nyt ammentanut tuota elämänkatsomustasi liikaa televisiosta, sillä se ei kyllä vastaa todellisuutta. Tiedän monia miehiä, joilla parisuhde ihan ok, ja silti nämä ovat pettäneet kuka lomamatkoilla kuka pidempiaikaisessa suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylllä vaan;22571212:
Tuolla reaalimaailmassa, esim. työpaikoilla ja muuallakin kyllä naisten suut käyvät ja miehet haukutaan, nykyiset ja entiset.

Miesporukoissa tällaista ei kuule todellakaan.

Naiset ei vaan näe omia vikojaan, he ovat täydellisyyksiä joilla on vara haukkua miehet läpikotaisin.

Heh heh. Toimin miesvaltaisessa työpaikassa ja myös harrastusteni kautta olen enemmän miesten kuin naisten kanssa tekemisisssä ja voin kertoa, että ihan samoin ne miehet haukkuvat naisia, elleivät enemmän. Kenen vaimo on toiminut idioottimaisesti, kenen tyttöystävä ei tajua mitään jne. jne.
Ja voin kyllä kertoa, että ihan sama ongelma se on miehilläkin: harva heistä ensimmäisenä on omia virheitään myöntämässä. Eiköhän se ole ihan inhimillinen piirre, ihan sukupuolesta katsomatta, että ei kukaan halua ensimmäisenä itsestään vikoja löytää.

mjoo sen verran on kyllä sukupuolieroja että miehet harvemmin (en väitä että ei koskaan) ruotii ex-suhdettaan kaverien kesken. ei sillä, syytä olisi, jos on kunnon kaverin seurassa, eikä missään jätkäporukassa missä yhdestäkään asiasta ei voida puhua ihan rehellisesti tai vakavissaan.

Henkinen pahoinpitely ja manipulointi.
Exä sen mulle opetti ja kun olin lopulta siinä parempi, niin ex kävi fyysisesti väkivaltaiseksi, siinä en enää pärjännyt. Mutta koen olevani osittain syyllinen hänen psyykkisiin ongelmiinsa.

Mä olen joskus ihmetellyt samaa. Itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut 13 vuotta ja täytyy kyllä ihan rehellisesti sanoa, että jos me joskus jostain syystä eroaisimme, niin kyllä näistä vuosista silti jäisi sellainen positiivinen pohjavire. Meillä on ollut mooonia hyviä vuosia ja olemme saaneet yhdessä kolme lasta. Niitä ei muuttaisi edes se, jos mies joskus tulisi pettämään minua. Suhde voisi kaatua silloin luottamuksen puutteeseen, mutta ei se silti vie multa pois näitä vuosia.

Ja mä olen oikeasti miettinyt, että jos joskus jään "yksin", niin mua ei välttämättä enää uusi parisuhde kiinnostaisi. En vaan yksinkertaisesti usko, että voisin löytää kenenkään muun kanssa sellaista, mitä mulla on aviomieheni kanssa. Keskittyisin sitten vaan lapsiini ja loisin uraa. :D

Yhteistyössä