Miksi tytöt tekevät harrastusten puitteissa työtä, pojat eivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehdotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehdotus

Vieras
Tyttöjä näkee äiteineen enne joulua paketoimassa, myymässä, inventoimassa... Tytöt leipovat, askartelevat, oli harrastus sitten luistelu, voimistelu, mikä vain urheilu. Tytöt joutuvat tehdä työtä saadakseen rahaa.

Sama asia ratsastusharrastus, siellä joutuu tehdä kovasti työtä.

Valtio ja kunnat eivät tue noita tyttöjen harrastuksia oikeastaan olleenkaan.

Sen sijaan jääkiekkoilevat pojat passataan pilalle. En ole koskaan nähnyt poikia kauppakeskuksissa paketoimassa tai inventoimassa. Jos heillä on myyntipöytä, äidit ovat leiponeet poikeinsa puolesta. Ei ole mitään leipomisgeeniä olemassa, pojat osaavat aivan yhtä hyvin jos haluavat.

Koska äidit hemmottelevat poikansa pilalle, ja tästä koituu myöhemmin paljon avioeroja ja särkyneitä perheitä, kun vaimo ei jaksa isoa lasta, niin eikö koulu voisi järjestää pojille työtä? Esim. pojat vuorotellen kello 5 koululle siivoamaan vessat, käytävät, kaikki? Siivojia ei näin enää tarvittaisi ollenkaan ja kunnat säästäisivät.

Johtuisko niistä urheiluseuroista? Ehkä jääkiekkojoukkueiden valmentajat eivät ole kovin innokkaita järjestämään lahjojenpaketointipalvelua tai vessojen siivousta, jotta seuralle saadaan rahaa?

Mun poika on mukana nappula valmennustiimissä eli auttaa 3-5vuotiaiden harkoissa vetämällä harkat osalle ryhmää ja varmaankin on tulevaisuudessa hyötyä kokemuksesta.

Tästä tuli mieleeni, kun joulunalla pisti silmääni, kun 4 nuorta partiolopoikaa oli pakkaamassa lahjakääreisiin, jossain kaupassa. Yleensähän niissä on lasten äitejä touhuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25484207:
Johtuisko niistä urheiluseuroista? Ehkä jääkiekkojoukkueiden valmentajat eivät ole kovin innokkaita järjestämään lahjojenpaketointipalvelua tai vessojen siivousta, jotta seuralle saadaan rahaa?

Muistelen, kun aikanaan itse omassa tyttöharrastuksessa oltiin tytöt porukalla tekemässä inventaariota. Sellainen olisi hyvä homma pojillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25484207:

Minä olen taas usein törmännyt siihen, että poikavoittoisten lajien harrastajien ÄIDIT ovat varainkeruuhommissa.

Oma mieheni muinoin oli -15 asteen pakkasessa vaihtamassa ostoskärryjen mainoksia klo. 22 illalla, urheiluseuran nimissä.

Mutta joo, kyllähän ne aika usein tyttöjä on.

Muistelen, kun aikanaan itse omassa tyttöharrastuksessa oltiin tytöt porukalla tekemässä inventaariota. Sellainen olisi hyvä homma pojillekin.
En yhtään epäile :) Onkohan niin, että noissa pääasiassa poikien harrastuksissa seura hakee mieluummin sponsoreita? En muista, että meidän firmaan olisi tullut yhtään sposorointikyselyä perinteisiltä tyttöjen harrastusseuroilta, mutta poikien seuroilta kylläkin.

Jos pojat hoitaisivat kouluissa siivouksen, säästyisi paljon rahaa : ei siivojia. Lisäksi avioeroja tulisi vähemmän ja näistä aiheutuvia kustannuksia.

Lisäksi lumityöt koululla, kaikki mahdolliset, voisivat pojat hoitaa. Tietysti palkatta. Osana peruskoulua.

Piti tässä ihan alkaa miettimään miten oli mun lapsuuden perheessä ja tulihan se mieleen! Oma veljeni _on kyllä jakanut mainoksia joukkueensa hyväksi, joten ei se nyt ihan saletti ole, etteivät pojat tee yhtään mitään harrastuksensa hyväksi.

Mutta onhan se varmaan niin, että tytöt on helpompi saada mukaan hommiin kuin pojat, mutta niin ei kyllä saisi olla, se on totta.

Mulla on onneksi vain kaksi poikaa, joten niiden on kyllä tehtävä kotihommia, kun ei ole siskoa tekemässä kaikkia kotihommia.

No mua ärsyttää, ettei siivoojia muka tarvita!! (itse en oo) Se on työtä ja palkkaa siitä tulee sada, kun toisten pissalammikoita siivoilee!! Me hukuttais paskaan, jossei palkallisia siivoojia olisi!

[QUOTE="tytteli";25484431]No mua ärsyttää, ettei siivoojia muka tarvita!! (itse en oo) Se on työtä ja palkkaa siitä tulee sada, kun toisten pissalammikoita siivoilee!! Me hukuttais paskaan, jossei palkallisia siivoojia olisi![/QUOTE]

siivojia tarvitaan, mutta siis poikien peruskouluun pitäisi kuulua siivous ja lastenhoito, koska omat vanhemmat eivät huolehdi siitä, että pojat joutuvat tehdä työtä.

Kivahan se on sotkea, jos ei koskaan joudu siivota jälkiään. pesä omia kusilammikoitaan.

[QUOTE="vieras";25484281]heppatytöt pääosin haluavat oman hoitohevosen ja jopa jonottavat sellaisen saadakseen. en sanoisi sitä siis työksi :)[/QUOTE]

Tähän täysi peesi, ja jos siitä että auttaa sellaista joka vasta aloittelee esim taluttamalla tai hoitamalla/varustamalla hevosen tän kanssa yhdessä ei sitä mun mielestä työksi voi sanoa

[QUOTE="a p";25484283]Niin. Miksi äidit? Miksi isät ja pojat eivät tee työtä?[/QUOTE]

Itse tyttöjeni kanssa harrastetaan taitoluistelua ja sielä ainakin on useita miehiä takoojoukoissa eli ei pelkästään naisia, vaikka pullanmyyjät yleensä äidestä löytyy. Miehille on enemmän lavasteiden laitot ja järkkärihommat yms.

[QUOTE="a p";25484463]siivojia tarvitaan, mutta siis poikien peruskouluun pitäisi kuulua siivous ja lastenhoito, koska omat vanhemmat eivät huolehdi siitä, että pojat joutuvat tehdä työtä.

Kivahan se on sotkea, jos ei koskaan joudu siivota jälkiään. pesä omia kusilammikoitaan.[/QUOTE]
Onneksi voit tehdä jotain omien poikiesi kohdalla :) Meillä ainakin kuopus on joutunut tekemään kotitöitä siinä missä isosiskonsakin. Itse asiassa jopa nuorempana ja enemmän.

[QUOTE="joo";25484458]Ja samojen poikien isät valmentaa "talkootyönä" :([/QUOTE]

Valmentaa voi ne, jotka itsekin pelaa tai on pelannut. Mutta näkyy peleissä isiä muissa hommissa, vaikka kahviot onkin äideillä varustettua. Itse lätkänpelaajia isompiakaan en koskaan missään hommissa ole nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25484503:
Onneksi voit tehdä jotain omien poikiesi kohdalla :) Meillä ainakin kuopus on joutunut tekemään kotitöitä siinä missä isosiskonsakin. Itse asiassa jopa nuorempana ja enemmän.

Meillä isommat on poikia, toki joutuvat kotihommia tekemään, mutta täytyy tunnustaa, että koska pikkutytöt on omatoimisempia ollee kotihommissa pienestä asti, niin heiltä tulee näin pieninä jo ihan eritavalla vaadittua. Sitä en tiedä miten sitten kun kasvavat.

Meillä isommat on poikia, toki joutuvat kotihommia tekemään, mutta täytyy tunnustaa, että koska pikkutytöt on omatoimisempia ollee kotihommissa pienestä asti, niin heiltä tulee näin pieninä jo ihan eritavalla vaadittua. Sitä en tiedä miten sitten kun kasvavat.
Meillä oli päinvastoin, tyttö on äitiinsä tullut ja poika isäänsä :D Exä on suorastaan pilkunn**sija siisteydessä ja minä taas sujuvasti suljen silmäni villakoirilta ja tiskeiltä.

[QUOTE="mä";25484553]Mies ei ole pelannut päivääkään muuten kuin jossain puulaakijoukkueessa silloin tällöin. Silti valmentaa .[/QUOTE]

Hmm... mietin valmennuksen tasoa...

Yhteistyössä