Miksi tuo kelan asumistukihakemus on tehty nii turkasen vaikiaksi, Ärh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja!

Vieras
Ensin ne perinteiset tulotodistukset ja vuokrasopimuksen kopiot. Sit vielä joku todistus asunnon perusparannuksista, siis miksi tuommonen? Ja mitenhän ku vuokra on noussu, nii miten mä sen todistan ku sopparissa eri summa? Lsskuko mukaan?

Ja vielä: Miehellä työtuloja mulla ei (olen opiskelija). Haenko tukea vain puolelle vuokrasta vai haemmeko yhdessä (onko se edes mahollista?).

Jos opiskelet, ruksit vain opintotukihakemuksen yhteydessä olevan ruudun "Asumislisä". Lakiuudistuksen myötä eivät miehesi tulot vaikuta asumislisään. Käyhän kelan sivuilta lukemassa lisää.

Jos haet yleistä asumistukea, haette miehen kanssa yhdessä. Toinen on hakija, ja molempien tiedot tarvitaan hakemuukseen (huomioithan että, veloistaja omaisuudesta, kuten rahastot tai osakkeet, niistä kaikista tarvitaan "todistus" pankista. Myös miehen!). Saat tarvittavat perusparannustiedot isännöitsijältä tai vuokranantajalta.

muista, että minisumma pitää olla 50e minkä vuokra on noussu, muuten maksaa vaan sen vanhan summan =) Viet sen laskun kelaan jos isompi summa. Sun pitää hakee asumislisää, jos teillä ei ole lapsia. Jos on, sitten asumistukea yhdessä.

Yhteistyössä