miksi tunnen näin?

mikä minulle on tullut? minun ja mieheni suhteessa ei ole mitään vikaa. kaikki menee hyvin, ei etes riidellä paljoa. kuitenkin kun nään exäni, sisällä muljahtaa oudosti ja tunnen jotain todella voimakasta häntä kohtaan. luulen, että olen edelleen rakastunut häneen vaikka erosta onkin jo kauan. tottakai rakastan myös miestäni, mutta tämä tuntuu täysin erilaiselle. olen nämä tunteet pitänyt omana tietonani, tottakai. ja pettämään en missään nimessä rupea... jotenkin hänellä on vain se oma paikkansa sydämessäni. miten pääsen eroon näistä tunteista! :'( haluan tuntea näin miestäni, en exääni kohtaan! :'(

klaara
:ashamed: öhöm....samanlaista olen juuri käymässä läpi.Näen märkiä unia exästäni.Ja haaveilen vaikka mitä.Lähetämme tekstareita keskenämme(myös rohkeita sellaisia)...Sillä oma suhteeni niin NÄIVETTYNYT.Emme rakastele ,pussaa emmekä halaa,emmekä kohta puhu keskenämme niinkuin kahden kihloissa olevan ihmisen tulisi...Lapsi pitää meidän enemmän tai vähemmän yhdessä vielä.Samaten rakkaus toki.On vain uinunut niin kauan tämä rakastaminen ja osoittaminen ,etten tiedä mitä teen...Joskus yritän suudella ,hän kääntää pään ja sanoo "mene pois"JNE. :( että ei kiva ,ei...saan paljon exäni viesteistä ,HYVIN paljon :/

klaara
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2004 klo 12:54 klaara kirjoitti:
:ashamed: öhöm....samanlaista olen juuri käymässä läpi.Näen märkiä unia exästäni.Ja haaveilen vaikka mitä.Lähetämme tekstareita keskenämme(myös rohkeita sellaisia)...Sillä oma suhteeni niin NÄIVETTYNYT.Emme rakastele ,pussaa emmekä halaa,emmekä kohta puhu keskenämme niinkuin kahden kihloissa olevan ihmisen tulisi...Lapsi pitää meidän enemmän tai vähemmän yhdessä vielä.Samaten rakkaus toki.On vain uinunut niin kauan tämä rakastaminen ja osoittaminen ,etten tiedä mitä teen...Joskus yritän suudella ,hän kääntää pään ja sanoo "mene pois"JNE. :( että ei kiva ,ei...saan paljon exäni viesteistä ,HYVIN paljon :/
Siis toki ERILAINEN TILANNE kuin sinulla siinämielessä että teillä menee hyvin ,meillä ei omassa parisuhteessa mene.... :/

pepita
Ei noista tunteista pääse koskaan eroon.Kuusi vuotta erosta ja vieläkin kun näen exän on pulssi kahtasataa!Ja jopa punastun,huh. :ashamed: Silti onnellinen kihlattuni kanssa,kaikki hyvin.Mutta jos olen rehellinen itselleni ,hän oli elämäni rakkaus ,se jota sydän ei koskaan unohda,ei koskaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2004 klo 13:03 pepita kirjoitti:
Ei noista tunteista pääse koskaan eroon.Kuusi vuotta erosta ja vieläkin kun näen exän on pulssi kahtasataa!Ja jopa punastun,huh. :ashamed: Silti onnellinen kihlattuni kanssa,kaikki hyvin.Mutta jos olen rehellinen itselleni ,hän oli elämäni rakkaus ,se jota sydän ei koskaan unohda,ei koskaan.
minulla taitaa olla samoin, hän oli se elämäni suuri rakkaus. nyt kun rupesin asiaa ajttelemaan, ihan itkettää että miksi meidän täytyi erota? siis vaikka tiedän syyt, silti haluaisin hänet niin kovasti takaisin. ja silti en halua! minä rakastin häntä niin, että sydämeen sattui... miten tämä voi olla niin vaikeaa! :'( miten näistä tunteista pääsee eroon, vai pääseekö? ei auta, vaikka kuinka yritän itselleni takoa järkeä päähän.. entä jos nämä tunteet voimistuvat vielä entisestään? eihän se olisi oikein miestäni kohtaan... pitääkö minun muuttaa jonnekkin huitsin nevadaan, että en koskaan näkisi häntä enää?

alannah
Mua toisinaan mietityttää pakosta, et alkaako mulla vanha suola janottaan vaikka hän jätti muhun syvät arvet... Siis mä kuitenki jätin hänet mutta näi muuten ollaan osattu olla ihmisiksi tyttömme takia. Mutta sisimmässäni vihaan häntä kuitenki toden teolla. :whistle: :(

daa daa
Tämä sama juttu on aika monella.....
Jotenkin tuntuu että se on jonkinlainen halu tai tunne siitä "edellisestä" elämästä ja jännittävää??
Itse olen päässyt jo jonkin verran ohi tuosta kun en näe exääni pitkiin aikoihin...kieltämättä kun näen niin sydän hyppää kurkkuun jne... ainakin itse aina silloin ajattelen että haaveilla voi... meilläkin hieman "väljähtynyt" suhde kun ollaan 6 vuotta yhdessä oltu, mutta silti aina ajattelen kuinka paljon parempaa minulla nyt on!!
Ja typerää tässä on se että sen exän kanssa välit menivät poikki pettämisen takia ja sellaiseen elämään en enää haluaisi ja silti haaveilen...ehkä se että se ex oli minulle ensimmäinen kaikessa??

Haaveilkaa vaan...mutta muistakaa rajat :)

Suzu
Mulla oli parikymppisenä ensirakkaus, jonka kanssa tosi vaikea suhde, kesti vuosia. En unohtanut häntä, vaikka seurustelin uudelleen useampaan kertaan.. Oikeastaan hän unohtui vasta,kun tapasin nykyisen mieheni. Vieläkin ajattelen joskus, mutta nyt en tosiaan huolisi häntä enää mistään hinnasta!
Lyhytterapeutti-ystäväni sanoi, että jos exää kohtaan on voimakkaita tunteita,kuten vihaa ja inhoa, on jäljellä yleensä muutakin, mitä ei itselleen myönnä tai tunnusta.. Jos suhde on ohi, ei ex-kumppani herätä oikein minkäänlaisia tunteita, juuri enempää kuin vieras. Eli asia on kesken, tavalla tai toisella. Silti voi olla onnellinen uudessa suhteessa.
Ehkä kannattaisi itsekseen yrittää selvitellä, mikä tässä jutussa vielä vuosien jälkeen suututtaa, ärsyttää tai satuttaa? Tai jos asia vaivaa, jutella ammattilaisen kanssa. Nykyisen ei tarvitse edes tietää siitä, jos selvittelee itselleen entistä elämäänsä.
Syrjähyppy ei minusta kannata, vaikka kuinka olisi mielessä. Jälkikäteen ei jää kuin huono fiilis..

meiltä jäi kyllä jotain kesken... itseasiassa kaikki! :( ero tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. minä rakastin, ja toiselta tunteet loppui kuin hana ois väännetty kiinni. minä olisin ollut valmis yrittämään, mutta mielestäni hän luopui suhteesta liian helposti. myöhemmin hän kyllä pyysi minua takaisin, mutta minä en huolinut, koska olin jo pääsemässä (mielestäni) eron yli ja pelkäsin uutta pettymystä. ehkä sitä ei olisi koskaan tullutkaan? ehkä olisimme vieläkin yhdessä?

toisaalta ei harmita yhtään että emme palanneet yhteen, onhan minulla nyt mies joka ei taatusti jätä syyttä, olemme puhuneet siitä että jos joku kriisi tulee, yritämme viimeiseen asti selvittää asian, puhumalla ja antamalla ajan kulua ennekuin eroamme (jos tilanne olisi niin paha), niin ei jää kummallekkaan epäselvyyksiä. mutta tähän mennessä ei ole sellaista tilannetta tullut, ja toivottavasti tulevaisuudessa pysymme sanojemme takana.

mutta miten saan nämä tunteeni exää kohtaan hiipumaan? täytyykö minun puhua asiat hänen kanssaan selviksi, sillä en usko että ammattiauttajasta olisi apua. ei hän tiedä vastausta minun moniin kysymyksiini... :(

Mulla on ihan sama tunne päällä. Olen avoliitossa mukavan miehen kanssa mutta suhde on täysin kuollut. Ajattelen usein exääni ja miten elämäni olisi erilaista hänen kanssaan.

Viime v-loppuna tapasimme ja juttelimme kunnolla. Meillä myös suhde loppui kuin seinään miehen tahdosta ja nyt jälkeenpäin hän on pahoitellut asiaa. Juttelimme asiallisesti, myönsimme, että molemmilla vielä tunteita jäljellä mutta tulimme molemmat samaan lopputulokseen, että jäitä hattuun. Emme kuitenkaan ole tilanteessa yksin. Eikä kummallakaan ole varaa hätiköityihin ratkaisuihin. Hän seurustelee ja hänellä on lapsi kuin myös minulla.
Enkä halua sekottaa omaa päätäni harhakuvilla. Luulen, että arki olisi samanlaista hänen kanssaan..tai niin ainakin uskottelen itselleni :whistle: Silti, edelleen ajattelen häntä usein..aaargh!!

Välitän miehestäni ja päätinkin yrittää nyt tosissaan laittaa vähän eloa meidän nuutuneeseen suhteeseen ;)
Siltikin mietin välillä, että meillä on vain yksi elämä täällä...

Tsemppiä kaikille!!

Niin ja sinulle " minä vain". Puhu ihmeessä exäxi kanssa, se varmasti auttaa!! Ainakin minua auttoi selkiyttämään ajatuksiani ja tajuamaan tilanteen "mahdottomuuden". Kun omassa suhteessa menee huonosti tai nihkeästi niin helposti katselee josko se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Sitten sitä katsoo omaa "tylsää" miestään joka näyttää vieläkin tylsemmältä ja ajatuksissa pyörii vain se toinen...

Ja ties vaikka tajuaisitkin juteltuanne, että mitä minä tuossa miehessä näinkään?? Ei sitä koskaan tiedä.
Otat vain rohkeasti yhteyttä häneen ja kerrot hänelle tuntemuksistasi ja siitä miten se vaikuttaa sinuun!
Tsemppiä, et ole yksin :) !!

pia
Tehkää niinkuin minä,paneskelen exäni kanssa kunnolla niin ei tule haika ja sitten oman kullan syliin.Ukkoni on vielä hyväksynyt tämän ja nai myös x-eukkoaan joa toinen viikonloppu kun hakee mukulansa. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2004 klo 20:12 peppi kirjoitti:
Niin ja sinulle " minä vain". Puhu ihmeessä exäxi kanssa, se varmasti auttaa!! Ainakin minua auttoi selkiyttämään ajatuksiani ja tajuamaan tilanteen "mahdottomuuden". Kun omassa suhteessa menee huonosti tai nihkeästi niin helposti katselee josko se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Sitten sitä katsoo omaa "tylsää" miestään joka näyttää vieläkin tylsemmältä ja ajatuksissa pyörii vain se toinen...

Ja ties vaikka tajuaisitkin juteltuanne, että mitä minä tuossa miehessä näinkään?? Ei sitä koskaan tiedä.
Otat vain rohkeasti yhteyttä häneen ja kerrot hänelle tuntemuksistasi ja siitä miten se vaikuttaa sinuun!
tätä peesailen.
Mutta voithan luottaa exääsi ettei hän lavertele teidän asioista kaikille ??
Ja muistele miksi erositte, ja mikä hänessä oli "vikaa"!! Ehkä sekin jo auttaa tajuamaan ettei kannate haikailla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2004 klo 21:29 marina kirjoitti:
\

tätä peesailen.
Ja muistele miksi erositte, ja mikä hänessä oli "vikaa"!! Ehkä sekin jo auttaa tajuamaan ettei kannate haikailla.
hitto kun kehtaisin vaan mennä juttusille... :( :/ jotenkin arkailuttaa mennä tällasesta puhumaan. luulen että voin luottaa häneen tässä asiassa, mutta mistä kerään rohkeuden vielä ottaa asian esille... ja miten?!? "terve, mulla on vielä sua kohtaan tunteita, haluuksä puhua?" :/ taidan olla oikea mamero... :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2004 klo 22:14 minä vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2004 klo 21:29 marina kirjoitti:
\

tätä peesailen.
hitto kun kehtaisin vaan mennä juttusille... :( :/ jotenkin arkailuttaa mennä tällasesta puhumaan. luulen että voin luottaa häneen tässä asiassa, mutta mistä kerään rohkeuden vielä ottaa asian esille... ja miten?!? "terve, mulla on vielä sua kohtaan tunteita, haluuksä puhua?" :/ taidan olla oikea mamero... :ashamed:
Jos sun tunteet ei muutu vähään aikaan, niin ei auta kai muu kuin rohkeasti vaan juttusille.
Miten nykyinen kumppanisi suhtautuu tähän, jos hän saa tietää tästä, sekin on nimittäin mahdollista :/

Olemme keskustelleet asiasta exäni kanssa ja sanoinkin, että minun puolestani hän voi kertoa tyttöystävälleen, että olemme jutelleet. Exäni kuitenkin totesi, ettei ikimaailmassa, tyttö kuulemma "kilahtaisi". Olen siis aivan varma ettei exäni puhu näistä asioista kenellekään.
Tyttöystävä on erittäin mustasukkainen joka ei pysty hyväksymään ketään tyttöjä exäni ystävinä, minä olen hänelle punainen vaate. Emme ole edes koskaan tavanneet.
Yhteydenotot ovat tulleet exäni puolelta, hän on halunnut pitää yhteyttä. Kerroin hänelle miten paljon arvostan ystävyyttämme vaikkakin joudumme "salaamaan"sen exäni tyttöystävältä.

Itse mainitsin asiasta avomiehelleni, en tietenkään julistanut kuinka "exääni kaipaan" vaan kerroin meidän tavanneen ja jutelleen, ihan ystävä pohjalta. Hän ymmärtää koska hänellä itsellään on paljon tyttöystäviä.

Ero tuli exäni puolelta, hän ahdistui ja totesi olevansa tunnevammainen jne. Suhde loppui kuin seinään ja jäin vain ihmettelemään. Nyt epäilen, että hän kokee sama nykyisensä kanssa ja ajattelin pysytellä kauempana. Mietittyäni en voisi tosissaan ajatella suhdetta mieheen joka on noin "epätasapainossa".
Tällähetkellä toivon heille kaikkea parasta, enkä todellakaan halua sotkea tai rikkoa heidän välejään.

Vielä sinulle "minä vain". Kerää vain rohkeutta ja ota yhteyttä exääsi!! Jos et uskalla soittaa niin laita vaikka ensin tekstiviesti jossa ehdotat tapaamista tyyliin- olisi kiva nähdä pitkästä aikaa tms ;) Ei varmaan kannata suoraan pamauttaa, että ikävöit häntä tulisesti. Mies saattaa pelästyä B)
Ja saat ainakin itse mielenrauhan kun saat lopulta purettua mieltäsi jollekin...

Voi kuulkaa, tuollainen haaveilu exän perään on normaalia nuoren tytön ja miksei vanhemmankin tunne-elämää. Kun arki on koittanut nykyisessä suhteessa, niin sitä haikailee kaikkea nuoruuden juttuja, vapautta liikkua jne. Ajatuksista ei tarvitse tehdä sen suurempaa numeroa, kyllä ne ajan kanssa hiipuvat. Keskittykää nyt ihmeessä nykyiseen suhteeseenne; hoitakaa ja vaalikaa sitä.

eilen sitten muutaman kaljan rohkaisemana menin exän juttusille kun näimme baarissa. puheltiin niitä näitä ja otin sitten ne tunteeni esille, ja tämä jätkä katsoi minua ihan hoo moilasena :eek: ! ei ollut hyvä idea, olisi pitänyt olla ihan hiljaa koko asiasta.. :'( hän kyllä lupasi olla puhumatta asiasta kenellekkään, mutta oikeastaan en saanut vastausta mihinkään mitä olisin halunnut tietää. jotain ympäri pyöreitä vastauksia erostamme, minun ikäni oli siihen kuulema syynä (meillä ikäeroa 9 v). tämän kuulin nyt ensimmäistä kertaa... ja p.aska puhetta oli, sillä hänellä on nykyään minuakin nuorempi tyttöystävä. ei jäänyt kuin paha maku suuhun eilisestä... :/ no mutta sen sentään sain tietää, että hänellä ainakaan ei ole mitään tunteita minua kohtaan, jos tästä nyt jotain hyvää pystyy löytämään... :(

:\| Voi itkut! Todella harmi kuulla, että asiat menivät noin ja sinulle jäi pahamieli tapahtuneesta. Nyt kuitenkin sait sanottua mitä ajattelit vaikka vastaanotto ei ollut välttämättä mieluisa. Toivottavasti oma olosi kuitenkin helpottuu kun tiedät mitä hänen päässä liikkkuu ja sait joitakin vastauksia.
Minulle tuli ihan huono omatunto kun oikein yllytin sinua ottamaan yhtyettä :x Nyt vaikenen!! :D

Hyvää jatkoa!

Onko exäsi se jonka kanssa koit sexin ihanuuden ensimmäistä kertaa? Sitä ensimmäistä kohtaan tulee varmasti tuntemaan aina jotain erityistä, olihan se SE ensimmäinen. Olen ollut naimisissa jo useamman vuoden ja lapsiakin on useampi, olen onnellinen, kaikki on hyvin, ei voisi muuta toivoa, ex kummittelee silti aina välillä ja pompauttaa sydämeni kurkkuun. MUTTA kun välillä ajattelee exää nykyisen kumppanin tilalle tulee ihan yökkö olo ja taas tajuaa kuinka paljon sitä nykyistä rakastaa ja kuinka hyvä on kaikin puolin olla. Välillä kuvittelee tilannetta että ex tulee "pyytämään" takaisin ja siinä tilanteessa ei kuitenkaan löydä yhtään hyvää syytä miksi nykyisestä liitosta lähtisi. Se ei ole rakkautta sitä exää kohtaan, sen kanssa on vaan joskus koettu se ihanin ensimmäistä kertaa mitä kaksi ihmistä voi keskenään kokea. Olisiko se sinusta hänen kanssaan ihanampaa mitä nykyisen kumppanisi?? Minua ainakin ällötää pelkkä ajatuskin! Vaikka se silloin joskus olikin niin ihanaa. Tilanteenne voi toki olla eri, mutta näin minulla...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2004 klo 14:34 äiti-77 kirjoitti:
Onko exäsi se jonka kanssa koit sexin ihanuuden ensimmäistä kertaa? Sitä ensimmäistä kohtaan tulee varmasti tuntemaan aina jotain erityistä, olihan se SE ensimmäinen. Olen ollut naimisissa jo useamman vuoden ja lapsiakin on useampi, olen onnellinen, kaikki on hyvin, ei voisi muuta toivoa, ex kummittelee silti aina välillä ja pompauttaa sydämeni kurkkuun. MUTTA kun välillä ajattelee exää nykyisen kumppanin tilalle tulee ihan yökkö olo ja taas tajuaa kuinka paljon sitä nykyistä rakastaa ja kuinka hyvä on kaikin puolin olla. Välillä kuvittelee tilannetta että ex tulee "pyytämään" takaisin ja siinä tilanteessa ei kuitenkaan löydä yhtään hyvää syytä miksi nykyisestä liitosta lähtisi. Se ei ole rakkautta sitä exää kohtaan, sen kanssa on vaan joskus koettu se ihanin ensimmäistä kertaa mitä kaksi ihmistä voi keskenään kokea. Olisiko se sinusta hänen kanssaan ihanampaa mitä nykyisen kumppanisi?? Minua ainakin ällötää pelkkä ajatuskin! Vaikka se silloin joskus olikin niin ihanaa. Tilanteenne voi toki olla eri, mutta näin minulla...
ei ollut ensimmäinen seksi kumppani, eikä ollut edes ensimmäinen vakava suhde sillä minulla oli myös ennen häntä pitkä suhde, vähän vajaa 3 vuotta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2004 klo 22:50 peppi kirjoitti:
:\| Voi itkut! Todella harmi kuulla, että asiat menivät noin ja sinulle jäi pahamieli tapahtuneesta. Nyt kuitenkin sait sanottua mitä ajattelit vaikka vastaanotto ei ollut välttämättä mieluisa. Toivottavasti oma olosi kuitenkin helpottuu kun tiedät mitä hänen päässä liikkkuu ja sait joitakin vastauksia.
Minulle tuli ihan huono omatunto kun oikein yllytin sinua ottamaan yhtyettä :x Nyt vaikenen!! :D

Hyvää jatkoa!
no ei se mitään vaikka yllytit. ;) helpotti oikeastaan aika paljon, että sain puhuttua. nyt minusta tuntuu taas että voin keskittyä vain mieheeni! tiedän että hän ei ole kiinnostunut (eipähän tarvitse vaivata päätä ajatuksilla "entäs jos...") ja että hän ei ilmeisesti arvostanut suhdettamme/ minua sen vertaa että olisi kunnolla selvittänyt edes eron syyn. mutta nyt minua vaivaa vain se, että eihän hän kerro puheistani mitään... lupasi kyllä olla kertomatta, mutta onhan hän luvannut minulle aiemmin maat ja taivaatkin... :/

Toivotaan, ettei hän puhu mitään!! Jos hän joskus asiasta mainitsisikin(törkeää) :eek: niin ehkä parempi vain kieltää kaikki ja olla niinkuinei mitään? Jos asia sinua kovasti vaivaa niin voithan aina mainita miehellesi, että näit exäsi baarissa ja juttelitte jotakin. Et tietenkään muista mitä sen tarkemmin :whistle: koska olit pikku huppelissa...

Hyvää jatkoa sinulle!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2004 klo 21:47 peppi kirjoitti:
Toivotaan, ettei hän puhu mitään!! Jos hän joskus asiasta mainitsisikin(törkeää) :eek: niin ehkä parempi vain kieltää kaikki ja olla niinkuinei mitään? Jos asia sinua kovasti vaivaa niin voithan aina mainita miehellesi, että näit exäsi baarissa ja juttelitte jotakin. Et tietenkään muista mitä sen tarkemmin :whistle: koska olit pikku huppelissa...

Hyvää jatkoa sinulle!!
niinpä. :/ sanoin jo miehelle seuraavana aamuna että olin hänen juttusillaan ja että toivottavasti ei saanut mistään sanomisistani sellaista käsitystä että olisin hänestä kiinnostunut... :whistle: mutta jospa se tästä.

kiitos ja hyvää jatkoa sinullekkin! :)

Yhteistyössä