M
"Maijis"
Vieras
Kun olin lihava, niin mulle sai ihan yleisesti heitellä "no kun sä oot iso" No sullehan sopii tuo takki, kun olet pulska" "no sä isona tyttönä sitä ja tätä".
Nyt kun olen hoikka, niin mulle voi heitellä "sullahan housutkin pyörii jalassa" "sä olet kuin rippilapsi, kun olet niin pieni.. pukeudu nyt vähän aikuisemmin".
"kyllä tuo teidän liisa oli iso syntyessään..sä varmaan vaan söit karkkia?"
"Kyllä tuo teidän jasper on laiha. Tee sille kunnon ruokaa"
"kyllä sun pitäisi nyt parantaa sun ryhtiä. Kävelet kuin mummo" jne...
Jos minä heitän vähän jotakin nasevaa takaisin, niin MINÄ olen loukannut ja minun pitää pyytää anteeksi?!
Esim. anoppi aikanaan kommentoi aina mun kokoa jotenkin. Kerran kyllästyin ja sanoin "No kesktypä sinä vaan ihan siihen omaan syömiseesi ja sullakin olis varaa kuule pudottaa muutama kilo".
Anoppi rääkyi ja minä olin anteeksipyynnön velkaa ja appiukko sanoi, ettei mitään asiaa heille, ennen kuin olen pyytänyt anteeksi...
Anteeksi sitä, että anoppi ensin oli vuosia jaksanut paapoa mun koostani?!
Nyt kun olen hoikka, niin mulle voi heitellä "sullahan housutkin pyörii jalassa" "sä olet kuin rippilapsi, kun olet niin pieni.. pukeudu nyt vähän aikuisemmin".
"kyllä tuo teidän liisa oli iso syntyessään..sä varmaan vaan söit karkkia?"
"Kyllä tuo teidän jasper on laiha. Tee sille kunnon ruokaa"
"kyllä sun pitäisi nyt parantaa sun ryhtiä. Kävelet kuin mummo" jne...
Jos minä heitän vähän jotakin nasevaa takaisin, niin MINÄ olen loukannut ja minun pitää pyytää anteeksi?!
Esim. anoppi aikanaan kommentoi aina mun kokoa jotenkin. Kerran kyllästyin ja sanoin "No kesktypä sinä vaan ihan siihen omaan syömiseesi ja sullakin olis varaa kuule pudottaa muutama kilo".
Anoppi rääkyi ja minä olin anteeksipyynnön velkaa ja appiukko sanoi, ettei mitään asiaa heille, ennen kuin olen pyytänyt anteeksi...
Anteeksi sitä, että anoppi ensin oli vuosia jaksanut paapoa mun koostani?!