Miksi toista saa arvostella vapaasti, mutta jos heität jotakin nasevaa takaisin, niin sinä olet se piru?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maijis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maijis"

Vieras
Kun olin lihava, niin mulle sai ihan yleisesti heitellä "no kun sä oot iso" No sullehan sopii tuo takki, kun olet pulska" "no sä isona tyttönä sitä ja tätä".
Nyt kun olen hoikka, niin mulle voi heitellä "sullahan housutkin pyörii jalassa" "sä olet kuin rippilapsi, kun olet niin pieni.. pukeudu nyt vähän aikuisemmin".
"kyllä tuo teidän liisa oli iso syntyessään..sä varmaan vaan söit karkkia?"
"Kyllä tuo teidän jasper on laiha. Tee sille kunnon ruokaa"
"kyllä sun pitäisi nyt parantaa sun ryhtiä. Kävelet kuin mummo" jne...

Jos minä heitän vähän jotakin nasevaa takaisin, niin MINÄ olen loukannut ja minun pitää pyytää anteeksi?!

Esim. anoppi aikanaan kommentoi aina mun kokoa jotenkin. Kerran kyllästyin ja sanoin "No kesktypä sinä vaan ihan siihen omaan syömiseesi ja sullakin olis varaa kuule pudottaa muutama kilo".
Anoppi rääkyi ja minä olin anteeksipyynnön velkaa ja appiukko sanoi, ettei mitään asiaa heille, ennen kuin olen pyytänyt anteeksi...

Anteeksi sitä, että anoppi ensin oli vuosia jaksanut paapoa mun koostani?!

Tuollaisten kommentien laukojat ovat vähä-älyisiä ja ajattelemattomia. Usein myös melko juntteja. He eivät pysty siis ymmärtämään tekemäänsä vääryyttä. Yleensä tuollaisilla ihmisillä on myös vaikeus ymmärtää, etteivät ole muita parempia.
Jätä omaan arvoonsa ja kiitä Luojaasi siitä, ettet ole sentäs tyhmä!

Hahaha! Taisi pilkka osua omaan nilkkaan. Kai se on vaan omaa epävarmuutta kun toiselle heittää tuommoisia kommentteja. Tai luonnekysymys.. ehkä ei välttämättä edes tahallaan loukkaa, vaan yrittää heittää tyhmää "läppää", mutta luulis herätyksen tulevan tosiaan viimeistään siinä vaiheessa kun saa itse kuulla vastaanvanlaisia kommentteja.

Ihan oikein teit kun heitit takaisin. Luulis ottavan oppia.

Ihan oikein sanoit! Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että toisen ulkonäkö on henkilökohtainen yksityisasia, eikä mikään yleinen kahvipöytäpuhe.
Mun äiti on vähän sellainen, että se ei vaan tajua, ettei toista voi kommentoida noin vaan. Saattaa siis ihan muina miehinä ottaa kahvipöydässä puheeksi. "No mutta kuules Pentti, et vissiin hiihdä enää yhtä paljon, kuin ennen kun sulle on noin paljon tuota vatsaa tullut?" Eikä edes ymmärrä, mitä sanoi muka väärin.

jep kuulostaa tutulta..mulle sukulaiseni sanonut pari kertaa kun istuin että ei erota mikä noista makkaroista on sun tissit yms..tämä henkilö "hieman" ongelmainen itse niin pitää muita aina arvostella...

Jotkut oikein ylpeilevät sillä, että he sanovat asiat suoraan. Eihän siinä mitään, mutta ussein se suoraan puhuminen on loukkauksien laukomista päin naamaa. Ja auta armias, jos he tapaavat jonkun toisen suoraan puhujan tai joku sanoo vastaan.

[QUOTE="jepsis";27934199]jep kuulostaa tutulta..mulle sukulaiseni sanonut pari kertaa kun istuin että ei erota mikä noista makkaroista on sun tissit yms..tämä henkilö "hieman" ongelmainen itse niin pitää muita aina arvostella...[/QUOTE]

Yleensä asia meneekin niin, että mitä enemmän ongelmia, sitä herkemmin kommentoi ja arvostelee muiden "ongelmia". Peilaa siis itseään muihin.

[QUOTE="Minea";27936914]Kuka muka kirjoitti mitään rasismista?[/QUOTE]

Koko juttuhan on silkkaa rasismia. Nykyään vaan on niin helppo sanoa kaikkia missä joku sanoo jollekin jotain niin rasistiseksi mielenilmaisuksi. Sitä se sitten on. Rasismia. :)

Yhteistyössä