äiti pohtii
Itse: esikoinen päätettiin miehen kanssa tehdä kun suhde tuli siihen pisteeseen, että piti alkaa perhettä perustamaan. Lapsen teko ei ollut mikään pakko vaan puhuttiin josko alettaisiin yrittämään lasta. Tärppäsi sitten samantien ekasta kierrosta ja aika shokki olikin kun olin sitten samantien raskaana. En ollut mikään lapsirakas ennen tätä ja olisin ehkä voinut elää loppuelämän ilman lapsia. Toinen haluttiin sitten rakkaudesta lapsiin ja tämä yrittäminen ei sitten tuottanutkaan tulosta pitkään aikaan. Lopulta kun tulin raskaaksi tuloksena oli kaksoset. Kaksi maailman ihaninta palleroa esikoisen lisäksi. Nyt kun lapsia on kolme miettii onko lapsiluku täynnä. Ikää on kuitenkin paljon ja hedelmällisiä vuosia ei paljoa jäljellä. Mutta taas minulla on ikävä sitä isoa raskausmahaa ja uusia lapsia. Joudun ajattelemaan näitä asioita taloudelliseltakin kannalta lapsien suhteen. Haluan tarjota jokaiselle lapselleni kurjuuttoman elämän ilman talousvaikeuksia ja puutetta joka asiasta.
Kysymykseen vielä: olen törmännyt elämäni aikana henkilöihin, jotka ovat tehneet lapsen/lapsia pitääkseen eroa hinkuvan miehensä, saadakseen lapsista tuloja yhteiskunnalta, ja ettei tarvitse mennä töihin tai koulutukseen kun tekee sopivin väliajoin lapsia(toivottavasti perimmäinen syy ei ollut tämä, mutta näin totesi eräs äiti, jonka mieskin työtön ja heillä toiveena 10 lasta).
USKALTAAKO KUKAAN MYÖNTÄÄ TEHNEENSÄ LAPSEN MUUSTA SYYSTÄ KUIN RAKKAUDESTA LAPSEEN?
Kysymykseen vielä: olen törmännyt elämäni aikana henkilöihin, jotka ovat tehneet lapsen/lapsia pitääkseen eroa hinkuvan miehensä, saadakseen lapsista tuloja yhteiskunnalta, ja ettei tarvitse mennä töihin tai koulutukseen kun tekee sopivin väliajoin lapsia(toivottavasti perimmäinen syy ei ollut tämä, mutta näin totesi eräs äiti, jonka mieskin työtön ja heillä toiveena 10 lasta).
USKALTAAKO KUKAAN MYÖNTÄÄ TEHNEENSÄ LAPSEN MUUSTA SYYSTÄ KUIN RAKKAUDESTA LAPSEEN?