miksi teidän lapset kutsuvat uutta puolisoanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis jos ootte eronnut lapsen oikeasti isästä ja isä ei ole enää missään tekemisissä lapsen kanssa. Ehkä mietin lähinnä sitä, jos lapsi on vielä vauva. Ei siis tiedä edes "isä" merkitystä. Varsinkin jos ootte saanut lisää lapsia uuden puolison kanssa. Olipas vaikeesti selitetty.

Hmm. Mulla on siis 6kk ikäinen vauva ja hänen isänsä jätti meidät jo ennen vauvan syntymistä. Nyt minulla on uusi puoliso, jonka kanssa olen ollut noin 5kk. Mietin vain, että kun vauva alkaa puhumaan niin opetanko vain sanomaan uuden puolison nimen vai isä? Jos tullaan saamaan joskus lapsia uuden miehen kanssa niin olisko se outoa että toinen kutsuis eri "nimellä" miestä.

Pitäisikö vaan kertoa lapselle, että oikea isä on muualla ja tämä on vain herra X .. :D joo o.. ihmeellisiä mietiskelen.

Mitä mieltä miehesi on asiasta?Miten itse puhuu vauvalla itsestään? Eli sanooko esim: Tule Pekan syliin,vai sanooko itseään isäksi.
Onko oikea isä irtisanoutunut kokonaan lapsen elämästä?

Jos uusi mies olisi sitä mieltä ,että on ok kutsua häntä isäksi ja jos oikea isä ei olisi ollenkaan kuvioissa,niin kyllä sitten voisin opettaa sanomaan isäksi,muussa tapauksessa etunimellä.

[QUOTE="lille";23925420]Mitä mieltä miehesi on asiasta?Miten itse puhuu vauvalla itsestään? Eli sanooko esim: Tule Pekan syliin,vai sanooko itseään isäksi.
Onko oikea isä irtisanoutunut kokonaan lapsen elämästä?

Jos uusi mies olisi sitä mieltä ,että on ok kutsua häntä isäksi ja jos oikea isä ei olisi ollenkaan kuvioissa,niin kyllä sitten voisin opettaa sanomaan isäksi,muussa tapauksessa etunimellä.[/QUOTE]

Nykyinen sitä itse ehdotti, että opetettais vauvaa sanomaan isä. Oikea isä ottaa muhun yhteyttä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa... kylläkään ei vauvasta oo kiinnostunu vaan kertoo mulle kuinka paska äiti olen jne.. syyllistää vaan. Ja siis vauvasta hän ei oo kiinnostunut. Elatusmaksuja kyllä maksaa.

[QUOTE="a.p";23925471]Nykyinen sitä itse ehdotti, että opetettais vauvaa sanomaan isä. Oikea isä ottaa muhun yhteyttä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa... kylläkään ei vauvasta oo kiinnostunu vaan kertoo mulle kuinka paska äiti olen jne.. syyllistää vaan. Ja siis vauvasta hän ei oo kiinnostunut. Elatusmaksuja kyllä maksaa.[/QUOTE]

No jos tämä on tilanne, niin eikö mies voisi adoptoida lasta ja olla sitten virallisestikin tämän isä?

Aiemmasta liitosta oleva lapsi kutsuu etunimellä kun minulle tai miehelle puhuu. Kun puhuu meidän yhteiselle lapselle, puhuu isinä, kuten pikkusisar isäänsä kutsuu. Ei ongelmia.

Meillä lapsi kyllä tuntee ja muistaa isänsä, mutta yhteys on ollut poikki nyt jo pidempään.

Mutta siis se nimitys. Meillä ei sanota isäpuolta etunimellä, vaan hän on Isäntä. Lapsi saattaa tosin sanoa kavereilleen ja opettajalleen isä puhuessaan isäpuolesta. Ja minä + isäpuoli ollaan yhdessä vanhemmat. Bioisä on iskä.

lapselleni yritämme opettaa, että uutta puolisoani kutsuttaisiin nimellä.. on tekemisissä vielä isänsäkin kanssa, jokatoinen vkl. Olen ollut tiiviisti lapseni kanssa saman katon alla uuden kumppanini kanssa ja kumppanillani on edellisestä suhteesta 2 leikki-ikäistä lasta... näinpä tyttäreni, tietämättä sanan tarkoitusta, oppi sanomaan "iskä" ja pyytämään asioita "iskältä", Ikää nyt tytöllä himpun alta 2v ja yhteiseloa uuden kumppanini kanssa alle 6kk.
Mieheni 2 lasta ovat keksineet jostakin sanoa minua Mammaksi.

Isä.

Aiemmassa suhteessani ko. miestä kutsuttiin etunimellä, sillä mies oli lapselle vain äidin miesystävä. Nykyisessä suhteessa huomattiin melko nopeasti että tämä on tässä ja tällä mennään....joten lapsi saisi halutessaan kutsua miestä isäkseen. Ja niin se päätti tehdä.

Yhteistyössä