Miksi teet lapsia ellei ole varaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh hu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh hu"

Vieras
Miksi teet lapsia ellei ole varaa ostaa kaupasta lapselle tarvikkeita ja tuotteita? Yksi tuttu huuteleee jatkuvasti käytettyjä tavaroita lapselleen, eikä ole varmaan mitään tarviketta tai vaatetta ostanut kaupasta uutena o.o Kyl tulee ankeeta hoidossa tai koulussa lapsi paralla, kun aina jostain kirpputorilta muiden käytettyjä vaatteita. Minä olen yksin 3lapsen kanssa kotihoidontuella ja mulla on varaa ostaa lapsille kaikkea mitä ne tarvtsee (kaupasta!) LAPSET ENSIN JA SITTEN VASTA MINÄ! harvoin käytämme kirppareita, en mollaa kirppareita ja kannustan ihmisiä sinne tekemään löytöjä, mutta jos kaikki pitää hankkkia sieltä, eikä ole varaa muuten lapselle hankkia niitä kamoja, ni tulikohan pikkasen hätiköidysti se lapsi tehtyä?

Jaa tuota... Itse käytän lapsilla paljon käytettynä saatua ja käyn kirpparillakin. En siksi, ettei välttämättä olisi varaa, mutta mulla on yleensäkin tapana valita edullisin sopiva tuote eikä turhaan ostaa uutena sellaista mitä ei tarvitse.

Käytetään se raha sitten johonkin muuhun, kuten vaikka harrastuksiin ja ulkona käymiseen.

ostan minäki kaiken käytettynä vaikka olis varaa ostaa uuttakin. ja pinnasänky ja syöttätuoli olivat mun vanhoja jotka äiti oli ostanu mulle käytettynä aikoinaan....

En minäkään ole montaa juttua lapselleni itse ostanut. Lahjaksi on saannut jotakin ja paljon olen esim. huutiksesta ostanut ja sukulaisten vanhoja saanut. Silti lapsellani on AINA siistit ja laadukkaat vaatteet päällä. Ennemmin ankeeta on niilla joille kaikki ostetaan uutena alesta tai tarkkkarista.

Ja meidän kk tulot yhteensä 6000e.

Öh..Meillä on ihan kohtalaiset tulot ja siltikin melkein kaikki on ostettu tai saatu käytettynä...Musta on ihan järjetöntä tuhlaamista ostella koko ajan uutta kun vanhaakin on kaupan ja hyvän kuntoista..

• Tykkää
Reactions: Lex
[QUOTE="äiti";25616240]Kerroppa tulosi ja menosi?en usko jos pelkkää kotihoidontukea saat että on varaa ostaa kaikkea kaupasta.[/QUOTE]

Kotihoidontuki + parista lapsesta lapsilisät... sillä viidellä sadallako ei ole varaa ostaa kaupasta uutena?

Tätä olen itsekin usein miettinyt. Lapsia ei tulisi tehdä, mikäli ei ole riittäviä taloudellisia resursseja. Kyllä perheen tulot pitäisi olla yhteensä vähintään 10 000 euroa kuukaudessa, jotta laadukas elämä on turvattu. Tämähän onnistuu sillä, että perheen molemmat vanhemmat tienaavat vähintään 5000 euroa kuukaudessa.

Alle 5000 euroa kuukaudessa tienaava on mielestäni pienituloinen. 5000-7500 euroa kuukaudessa tienaava on mielestäni keskituloinen ja yli 7500 euroa kuukaudessa tienaava on mielestäni suurituloinen.

Öh... Meidän yllätysvauvalle ei ole ostettuna uutena kuin turvakaukalo tähän mennessä. Pikkuvauvan vaatteita ollaan saatu isot kasat ystäviltä ja olen niitä kirppariltakin hankkinut. Pikkuvauvalle kun yleensä löytääkin sieltä hyväkuntoista vaatetta.

En oikein ymmärrä miksi siihen pikkuvauva-aikaan pitäisi niin kauheasti satsata (ok, olen senkin ekan kanssa tehnyt mutta eipä siinä kauheasti järkeä ollut). Tulet huomaamaan, että isompina ne lapset kuluttavat huomattavasti enemmän, esim. meidän taloudessa harrastusmaksut n. 400e tässä kuussa ja tulee vielä reippaasti lisää kevään edetessä. Alkuvuoden aikana myös erilaisiin lasten harrastusvälineisiin mennyt n. 500 e. Joitain asioita en käytä käytettyinä (turvakaukalo, turvaistuin) mutta muuten kyllä kierrätys mun mielestä on vain järkevää. Ja kaipa meillä rahat riittäis kaiken uutena ostamiseen vauvalle mutta kyllä mä ne rahat mieluummin käytän muuhun mukavaan, matkoihin jne :).

Minä olen huomannut että kun rahaa on niin kaiken pitää olla niiiiin hienoa. Kusiko se on noussut päähän, vai mistä johtuu? ;D Ja kaikki ketkä ei osta parasta ja tuhlaa rahaa turhuuteen on sitten huonompia..

Ostan mielummin käytettyä laatukamaa kuin halpiksia kaupasta. Jos nää on vaihtoehdot? Tosin ostan laatukamaa kaupastakin jos käytettynä ei löydy. En osta risaa, tahrasta jne. Goretex ja muut kengät aina uutena.

[QUOTE="hih";25616335]Minä olen huomannut että kun rahaa on niin kaiken pitää olla niiiiin hienoa. Kusiko se on noussut päähän, vai mistä johtuu? ;D Ja kaikki ketkä ei osta parasta ja tuhlaa rahaa turhuuteen on sitten huonompia..[/QUOTE]

Joo, joku alemmuden tunne vissiin ajaa näyttämään "köyhille".
Nousukasmaista :D

[QUOTE="lissu";25616344]Lapsen saaminen on kaikille yhtäläinen oikeus tulotasosta tai muista seikoista riippumatta.[/QUOTE]

Maailmassa on jo nykyäänkin liikaa ihmisiä. Oikeus saada lapsia tulisi olla ainoastaan kauniilla, terveillä ja rikkailla ihmisillä. Näin maailma ei ylikansoitu ja lisäksi ihmiskunta muuttuu paremmaksi, kun vain parhaat geenit pääsevät lisääntymään.

Yhteistyössä