MIKSI te pidätte pettämistä niin hirveänä asiana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras2

Vieras
Miksi joku satunnainen pano on teidän mielestänne niin täysin anteeksi antamatonta?
Ymmärrän kyllä, jos on ollut pitempi suhde, jossa tunteitakin mukana ja paljon paljon paljon valehtelua yms.

Sitten jos puoliso kohtelee henkisesti huonosti, suhteessa on rakoja, jotka ovat selvästi toisen "tahallaan" aiheuttamia yms, niitä te neuvotte selvittämään ja sanotte, miten ero ei ole ratkaisu, hajoaa lapsilta perhe yms.

Miksi se satunnainen pettäinen on pahempi asia, kuin esim. se, että puoliso ei esimerkiksi huomio toista riittävästi ja tarkoituksenmukaisesti pahoittaa mieltä, ei ota toisen tarpeita huomioon yms?

Mä valitsisin mieluummin hyvän suhteen, jossa mies joskus ehkä käy pettämässä kerran 10 vuodessa, kuin uskollisen miehen, joka ei huomio minua ja tyydytä tarpeitani keskusteluista huolimatta.

Haluaisin uskoa, että hyvässä suhteessa edes kerta kymmeneen vuoteen ei tarvita pettämisiä. Minä haluan olla ainut ja ykkönen miehelleni, haluan ylläpitää luottamusta ja keskinäistä kunnioitusta suhteessa, haluan olla hänen kanssaan aina, en halua muita väliimme. Olen kuitenkin ilmaissut tahtoni olla hänen kanssaan hyvinä ja huonoina aikoina, koen, että voisin päästä yli pettämisedtä, mutta se ei muuta sitä, että pettäminen sattuisi valtavasti.

Mulla luottamus on parisuhteen tärkeimpiä tekijöitä. Jos pettää, ei voi luottaa. Pitää myös pitää mielessä et parisuhde on kahden kauppa. En voi olettaa et toinen on aina tyydyttämässä omia tarpeitani ja huomioimassa mua jos itse en tee samaa toiselle. Tarpeet ei mene myöskään aina käsikädessä, silloin puheyhteys on tärkeää. Itse olisin mieluummin yksin kuin kummassakaan mainitsemassasi tilanteessa.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Luottamus,sen kun rikkoo ei paluuta ole. En tahdo elää elämääni epäilemällä jatkuvasti toista,ei se ole elämää.Mielummin lähden,kuin mietin loppuelämäni pettääkö toinen vai ei.Elämä on liian lyhyt.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Voi voi. Otetaanpa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä ja tunnustetaan että maailmassa ei ole yhtään uskollista aviomiestä tai vaimoa tai ikuista rakkautta, joka kestää tuli mitä tuli. Kaikki ihmiset ovat polveen potkaistavia jos tilanne sattuu kohdalle. Toiset helpommin, toiset haastavammin, mutta taatusti jokainen. Siinä mitataan vasta se toiseb ihmisen kunnoitus ja lojaalisuus. Jos tilanteista ei ole kokemusta, niin kannattaa olla hiljaa...

[QUOTE="annaliina";28447341]Voi voi. Otetaanpa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä ja tunnustetaan että maailmassa ei ole yhtään uskollista aviomiestä tai vaimoa tai ikuista rakkautta, joka kestää tuli mitä tuli. Kaikki ihmiset ovat polveen potkaistavia jos tilanne sattuu kohdalle. Toiset helpommin, toiset haastavammin, mutta taatusti jokainen. Siinä mitataan vasta se toiseb ihmisen kunnoitus ja lojaalisuus. Jos tilanteista ei ole kokemusta, niin kannattaa olla hiljaa...[/QUOTE]

Tää ei oikein vakuuta anteeksi annosta.

[QUOTE="annaliina";28447341]Voi voi. Otetaanpa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä ja tunnustetaan että maailmassa ei ole yhtään uskollista aviomiestä tai vaimoa tai ikuista rakkautta, joka kestää tuli mitä tuli. Kaikki ihmiset ovat polveen potkaistavia jos tilanne sattuu kohdalle. Toiset helpommin, toiset haastavammin, mutta taatusti jokainen. Siinä mitataan vasta se toiseb ihmisen kunnoitus ja lojaalisuus. Jos tilanteista ei ole kokemusta, niin kannattaa olla hiljaa...[/QUOTE]

Katsot liikaa Game of Thronesia :)

Luja ihminen kestää. Yritän itse miehenä olla tällainen periksi antamaton. Olen erittäin jääräpäinen _tietyissä asioissa_ - tosin tätä piirrettä joku palstan "Sanna" piti pahana asiana :)

[QUOTE="miu";28447361]Tää ei oikein vakuuta anteeksi annosta.[/QUOTE]

Kysymys oli että miksi pidätte pettämistä etc. En pidä, koska jokainen pettää jos kaikki "natsaa kohdilleen", minäkin jopa, vaikka eihän sellaista saa sanoa :D

Kaikki eivät petä, vaikka niin olisi helppo uskoa. Varsinkin jos itse kuuluu pettäjiin, niin ei voi uskoa että joku muu voisi olla pettämättä.

Aina voi syyttää olosuhteita.

[QUOTE="annaliina";28447376]Kysymys oli että miksi pidätte pettämistä etc. En pidä, koska jokainen pettää jos kaikki "natsaa kohdilleen", minäkin jopa, vaikka eihän sellaista saa sanoa :D[/QUOTE]

Bullshit. Kyse on siitä, kenellä on itsekuria, kenellä ei. Valitettavasti useimpien miesten itsekuri ei ole sillä askeettisuuden tasolla kuin minulla. Annan periksi vasta "puolikuolleena" monessa *tärkeässä* asiassa tai esim. treenissä. Kevyemmissä asioissa joustan mielelläni.

Kyse on tavallaan kyvystä elää totaalisesti yhdelle asialle.

[QUOTE="annaliina";28447376]Kysymys oli että miksi pidätte pettämistä etc. En pidä, koska jokainen pettää jos kaikki "natsaa kohdilleen", minäkin jopa, vaikka eihän sellaista saa sanoa :D[/QUOTE]

:) Eli et anna itsellisi anteeksi ja olet katkera kun tiedät heikkoutesi. Katkeruudessa ajattelet että kaikkien muidenkin on oltava samanlaisia kuin sinä. Ja ei, en väitä että en itse voisi missään, koskaan ja ikinä maailmassa pettämään yhtäkään ihmistä, mutta...

Kaikki eivät petä, vaikka niin olisi helppo uskoa. Varsinkin jos itse kuuluu pettäjiin, niin ei voi uskoa että joku muu voisi olla pettämättä.

Aina voi syyttää olosuhteita.

Sitten kun joku tuo minulle oikeasti näytille miehen tai naisen, joka ei ole pettänyt (sanonut siis todella tiukassa paikassa ei kiitos) niin uskon. Sen verran monet bileet, ravintolareissut, saunaillat, firman bileet etc olen läpikäynyt että uskokaa pois; jokainen pettää jos kaikki natsaa kohdilleen. Kyse on vain siitä, että tilanne ei ole natsannut kohdilleen jos niin ei ole käynyt :)

[QUOTE="annaliina";28447402]Sitten kun joku tuo minulle oikeasti näytille miehen tai naisen, joka ei ole pettänyt (sanonut siis todella tiukassa paikassa ei kiitos) niin uskon. Sen verran monet bileet, ravintolareissut, saunaillat, firman bileet etc olen läpikäynyt että uskokaa pois; jokainen pettää jos kaikki natsaa kohdilleen. Kyse on vain siitä, että tilanne ei ole natsannut kohdilleen jos niin ei ole käynyt :)[/QUOTE]

Mitä tiukkoja paikkoja nuo bileet ovat? Moni kieltäytyy ja useammin. Naisille käsittääkseni tulee tarjouksia enemmän, mutta kyllä miehet saavat niistä osansa. Ja vielä hyvännäköisiltäkin.

[QUOTE="miu";28447387]:) Eli et anna itsellisi anteeksi ja olet katkera kun tiedät heikkoutesi. Katkeruudessa ajattelet että kaikkien muidenkin on oltava samanlaisia kuin sinä. Ja ei, en väitä että en itse voisi missään, koskaan ja ikinä maailmassa pettämään yhtäkään ihmistä, mutta...[/QUOTE]

En mä mistään ole katkera, höpöjä puhut :D Eikä se minun mielestä mikään heikkous ole. Heikkoutta on se, että koittaa väen väkisin uskotella olevansa jotenkin muita parempi :) "No mä en ainakaan ole tommonen ku tuo naapurin lissu..."

[QUOTE="annaliina";28447402]Sitten kun joku tuo minulle oikeasti näytille miehen tai naisen, joka ei ole pettänyt (sanonut siis todella tiukassa paikassa ei kiitos) niin uskon. Sen verran monet bileet, ravintolareissut, saunaillat, firman bileet etc olen läpikäynyt että uskokaa pois; jokainen pettää jos kaikki natsaa kohdilleen. Kyse on vain siitä, että tilanne ei ole natsannut kohdilleen jos niin ei ole käynyt :)[/QUOTE]

Olen mies, joka ei seurustelussa edes filrttaile katseella naisten kanssa. Ihanteitani ovat uskollisuus, omistautuminen ja tietty naisen jumaloiminen vahvasti.

En toki seurustele kovin usein, koska uskon muunlaisen kanssakäymisen olevan tätä tylsempää ja yksipuolisempaa. Joudun sanoa useimmiten kiitos ei. Mieluummin masturboin kuin olen naisen kanssa, joka ei aidosti sytytä.

[QUOTE="annaliina";28447416]En mä mistään ole katkera, höpöjä puhut :D Eikä se minun mielestä mikään heikkous ole. Heikkoutta on se, että koittaa väen väkisin uskotella olevansa jotenkin muita parempi :) "No mä en ainakaan ole tommonen ku tuo naapurin lissu..."[/QUOTE]

Heikkoutta on kyllä hyväksymättömyyskin, se että ei hyväksy sitä että joku voisi olla erilainen kuin minä tai erilainen kuin kuvittelen hänen olevan.

[QUOTE="mies";28447423]Olen mies, joka ei seurustelussa edes filrttaile katseella naisten kanssa. Ihanteitani ovat uskollisuus, omistautuminen ja tietty naisen jumaloiminen vahvasti.

En toki seurustele kovin usein, koska uskon muunlaisen kanssakäymisen olevan tätä tylsempää ja yksipuolisempaa. Joudun sanoa useimmiten kiitos ei. Mieluummin masturboin kuin olen naisen kanssa, joka ei aidosti sytytä.[/QUOTE]

No sen kun näkisin, niin uskoisin. Että 10-vuotisen avioliiton jälkeen vielä jaksat sanoa samaa. Hyvä niin, mutta odotetaan se avioliitto ensin :)

[QUOTE="annaliina";28447426]En tarkoita mitään yhden illan seuraa. Tarkoitan tilanteita jossa oikeasti ihastutaan toiseen ihmiseen; silloin se mitataan.[/QUOTE]

Olet oikeassa, mutta nuokin tunteet ovat täysin hallittavissa kun on sitoutunut. Osa ihastuu herkemmin, joku ehkä kerran elämässä jos silloinkaan.

Yhteistyössä