Miksi te naiset ette sioa kotona? Keksitte kaikenmaailman selitykset, miksi oti on likanen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miksi"

Vieras
HETI ALKUUN!!! Koti ei tarvitse olla samanlainen kuin sairaala. Vaan ihan sellainen perussiisti. Ei tarvi jokapäivä pölyjä pyyhkiä, eikä mitään lattianpesujakaan. Eikä minua häiritse mikään pieni epäjäjestys, eikä se jos eteisessä nyt vähän hiekaan on lattiassa.

Mutta mutta lähipiiristä löytyy muutama kotiäiti, joien koti on odella karmea. En oe enää viitsinyt heidän luona käydä, vaikka ovatkin todella mukavia ihmisiä. Esimerkksi jo eteinen on niin törkeä ja tavaraa täynnä että ei tupaan pääse, portaat yläkertaan täynnä tavaraa jopa hengenvaarallista, keittiön tasot täynnä likaisia astioita arviolta viikon ajalta, keittiöntasoja ei varmaan pesty moniin kuukausiin, tasoilla vanhaa pinttynyttä ruokaa, vauvan vaunuissa homeinen leipä... tätä listaa voisi jatkaa.

Miten tuollaisessa kodissa voi pienen lapse laitta lattialle, kun lattiat täynnä krääsää, vanhaa ruokaa, vaatteita, haarukoita, lautasia..

Ja mun mielestä on turha vedota siihen, että on pieniä lapsia. Ihminen on tekosyiden mestari. Juuri lasten takia pitää siivota, etteivät saa kaikkea suuhunsa, kuten homeista ruokaa, haarukoita, nappeja jne

Kotia ei tarvitse desinfioida. Imuroinnilla ja järjestelyllä saa jo ihmeitä aikaan.

Minä en ole nähnyt kuin kaksi kotia jotka olivat tuollaisia paskaläjiä kuin kuvailit. Toisessa asui nuoripari joista kumpaakaan ei kiinnostanut siivoaminen, toisessa tapauksessa perheenäiti kärsi mt-ongelmista ja joutuikin vähän ajan päästä hoitoon psyk. sairaalaan. Muut "sotkukodit" ovat kyllä olleet sotkuisia ja sekaisia, muttei niin likaisia ettei niihin olisi voinut kylään mennä.

Miksi, oi miksi jotkut ei opettele kirjoittamaan oikein? Luulisi että jo peruskoulusta pääseminen edellyttäisi jotain oikeinkirjoitustaitoa, saati sitten opiskelut ja työelämä.

Alkuperäinen kirjoittaja kkää;29307118:
Oi miksi, minun pitäisi siivota ketään muuta varten kuin itseäni...

Aika egoilevaa. Ei sovi mun mielestä naiselle.

Tulee hyvä olo toisen palvelusta toisinaan. Tietysti vastapalvelus on myös tärkeä asia. Miestä palvelematon nainen ei ole ainakaan mun juttu.

[QUOTE="dingdong";29307228]ei ehdi? mutta netissä on aikaa olla?[/QUOTE]

Minä käytän ainakin paljon mielummin aikani netissä roikkumalla kuin siivoamiseen. Käytä sinä aapee elämäsi ihan rauhassa kotisi puunaamiseen, äläkä rasita pientä päätäsi sillä, miten muut haluavat elää.

[QUOTE="mies";29307152]Aika egoilevaa. Ei sovi mun mielestä naiselle.

Tulee hyvä olo toisen palvelusta toisinaan. Tietysti vastapalvelus on myös tärkeä asia. Miestä palvelematon nainen ei ole ainakaan mun juttu.[/QUOTE]

En ymmärtänyt vieläkään. Palvellakseni toista minun pitää siivota kotonani? Eikö suurempi palvelus olisi siivota siellä toisen kotona?

Meillä kaikilla ei ole samanlainen vaatimustaso siisteyden suhteen. Minä ihmettelen ihmisiä, jotka siivoavat yhtenään. Mitä he siitä saavat? Eikö heillä ole parempaa tekemistä kuin jynssätä paikkoja? Olemme siis erilaisia ja annetaan asian ollakin niin, eikö.

Koska en pidä siivouksesta, suorastaan inhoan sitä.
Miksi muuten kysymys koski vain naisia? Tunnetko vain sellaisia miehiä, jotka pitävät kodin siistinä ja naiset sitten eivät, vai?

Onneksi isäni muuttaa meille kohta joksikin aikaa ja hän on siivousfriikki, joten ei tarvitse itse aiheesta niin paljoa stressata.

Yhteistyössä