Harvoinpa niitä rekisteröityneitä kiusaillaan. Valitettava tosiasia on, että moni purkaa pahaa mieltään harmaana, vaihtelee nimimerkkiään tarpeen mukaan, nostelee ja lainailee eri ketjuista ikäviä yksityiskohtia ja sitten laittaa mikropopparit kuppiin ja alkaa nauttimaan onnistuneesta provokaatiosta. Valitettavasti myös nämä ihan samat ihmiset sitten seuraavina päivinä saattavat kohdata jonkun ihan oikeankin ongelman, ja ajattelevat avautua siitä täällä jälleen eri nimimerkillä. Sitten kun vastine ei olekaan toivotunlainen, vaan harmaa saa maistaa toisen harmaan myrkkyä (jota itse on ollut edellisinä päivinä aktiivisesti keittelemässä) ollaan niin loukkaantuneita ja ihmetellään, miten tämä kiusaaminen voi olla mahdollista. Kiusaaminen on ok niin kauan, kun se ei osu omaan nilkkaan.
Omasta puolestani voin sanoa, että en ole koskaan joutunut tällä palstalla kusatuksi, vaikka mielipiteeni ovat toisinaan melko jyrkkiä ja tarkoituksellisen provokatiivisia keskustelun herättämiseksi. Tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että en esitä muuta kuin olen, ja myös oikeassa elämässä osaan puhua puolestani, pysyä mielipiteessäni ja perustella argumenttini. Olen tottunut siihen, että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssani. Moni kokee kiusaamiseksi jo sen, että täällä kyseenalaistetaan väitteiden todenperäisyys tai ollaan eri mieltä. Kannattaa muistaa, että livetilanteessa toisen kertoessa uskomattoman tarinan moni kuulija kyseenalaistaa sen mielessään, ja odottaa jonkun toisen tekevän aloitteen totuuden selvittämiseksi. nettikeskustelussa nonverbaalinen viestintä ei näy, ajatuksia ei voi lukea naamalta ja ihmisten aitoutta ei ole mahdollisuutta selvittää kuin kysymällä ja silloinkin usein melko heikosti. Mutta jos itse olisin tilanteessa, että olisin käynyt vieraissa, saanut HIV:n, odottaisin kaksosia tuntemattomalle miehelle ja pohtisin, kertoako aviopuolisolleni, en ehkä kysyisi neuvoa täältä....