Miksi tapella joulunviettopaikasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miksi ette vietä joulua yhdessä? Meitä ei mikään saisi eroon jouluna. Lapselle tärkeä juhla, tulee joulupukki ja on jänää availla lahoja ja nauttia äitin ja iskän seurasta. Miksi siis olisimme eri paikoissa joulun niin kuin monet tuntuvat tekevän? Omien vanhempien luokse vain jouluksi ja oma, miehen kanssa yhteinen, perhe saa kärsiä...itsekästä! Joustavuutta molemmilta, joka toinen joulu-periaatteella ollaan mummolloissa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Joku saattaa olla niin kiinni omissa jouluperinteissä ettei osaa poiketa siitä. Tai joku ei ehkä edes halua.

Mutta se on sääli.Jos kerran on naimisissa sen oman rakkaan miehensä kanssa. Jonka kanssa on myös sukoisia kullannuppuja, niin miksi ei sitten olisi joulua niiden kanssa yhdessä. Sitä en ymmärrä...

Säilyy ainakin OMA perherauha, kun molemmat saavat toteuttaa itseään. Minun perheeni viettää joulua rennosti, miehen taas ykköset päällä aattoillasta tapaniin. Anoppilassa myös vuoden ikäisen lapsen oletetaan jaksavan istua juhlapöydässä tunti tolkulla jne. Aattona pyörähdämme anoppilassa koko porukalla, mun vanhemmat tulevat meille ja joulupäivänä "edustamme" mieheni kanssa anoppilan juhlaruokailussa. Tapanina mies menee yksin viettämään laatuaikaa perheensa kanssa, minä teen lasten kanssa jotain mukavaa.

Mä haluaisin vain olla kotona perheen kesken. Ei stressiä ajamisesta tuolla huonossa kelissä, lapsella turvallinen ympäristö, eiklä koiraakaan tarvitsisi kiusata turhilla rappusilla 2-kerroksisessa pivariasunnossa. Koiralla siis huonohkot jalat. Mutta kun mummi odottaa, niin minähän sitten varmaan ajan. |O |O |O

Me ainakin aloitettiin oma "jouluperinne" kun ensimmäinen lapsi syntyi. Ja sitä ollaan siitä vielä fiksattu mukavampaan suuntaan kun kakaroita tuli lisää. Kyllähän minun äitini mainitsi "etteikö mitään perinteitä voi olla?" mutta me sanottiin että tästä alkaa uusi perinne ja tervetuloa joulunviettoon jos seura kiinnostaa. Ja tuntuuhan se kinnostavan... :D

Yhteistyössä