Miksi tämä on näin vaikeaa, lasten vaatehankinnoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emiilia

Aktiivinen jäsen
13.08.2005
2 687
0
36
No niin auttakaa nyt toivotonta äitiä. Meillä poika nyt 4 v. Ostanko hänelle haalarin vai kaksi osaisen puvun?

Semmoisen vettä hylkivän haalarin sittarista ja sit jos siihen päälle ostais vyötärömalliset kurahousut, olisko hyvä? Ja sit olis toisena tuollainen remun 2-osainen puku?

Entä meneekö 2-osaisnen puku ens vuonnakin? Siinä on kuitenkin enemmän kasvuvaraa ku ei ota selkä kiinni.

Voi kääk... Mtiä mä tekisin ilman palstaa...? ;)

Meillä kesällä 5v täyttävä käyttää kokopukua. On pihalla paljon huolettomampi ja "kaupunkivaatteet" (takki + housut, ei välttämättä vedenpitävät) on sit erikseen :)
Minkä kokoinen tuo 2-osainen on? Voi olla, että syksyllä vielä menee, mutta tuskin vuoden päästä -niin vauhdilla nuo kasvaa!

NIin ku tarkoitus oli ostaa vedenpitävät puku pojalle toiseks, mutta ku ei tuo remu mitä prismassa myydään oo semmoinen, siis täysin teipattu juttu. Siks jäin miettimään jos ostaisin 2-osaisen, jonka kanssa sais myös rypeä ja kestää pihaleikit. Kauppa vaatteet on jo.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Hyvältä yhdistelmältä kuulostaa.

Ja meillä meni Remun puku neidille kolmatta vuotta, kun ostin aluksi kai vähän väljän. :whistle:

Hei sulla vanha nimi takas...??

Niin mä just mietin että jos pojalle tuon nyt ostan niin menis sitten varmaan viel ens vuonnakin. ku jos nyt ostaa hieman reilun.

Jos kauppavaatteet ja 2-osainen on jo, niin ostaisin puvun. Se oikeesti on pihalla paljon parempi. Esim. Lassien puvut eivät ole kalliita, mutta hyviä ovat. Koskaan ei ole meidän lapset niissä kastuneet tai paleltuneet.

Juu. Ruohouduin. :D

Mä olin eilen ostamassa tytöille kevätasuja ja kun tulin kotiin, oli mulla kassissa vain kahdet talvikengät. :headwall:

Oikeasti toi on hankalaa!
Ja sitten kun päätyy johonkin, on just se koko loppu. :whistle:

Niin, siis Prismassa oli Remun kaksiosaisia?

Meitin nyt 4v. pojalla on vielä pelkästään haalarit käytössä, hoidossa niin käteviä, siihen vaan kurikset päälle.. =)

Niin ja me ei voida ostaa mitään valmiiksi reilua ja kuvitella sen mahtuvan vielä syksylläkin.. Kasvutahti on nääs niin huimaa, tosin jospa tuo tosta tasaantuisi.. :)

Niin siis meillä on lassien puku, mammuttimarkkinoilta ostettu. ja on kauppa vaatteet.
Lisäksi ajattelin ostaa joka vedenpitävän haalarin tai 2-osaisen remun puvun + vyötärömalliset kurahousut.

Eli kysyin, meneekö 2-osainen puku kaksi vuotta? JA onko hyvä yhdistemä noi lassie haalarit + kurahousut tarvittaessa?

Kuitenkin tota 2-osaista voi käyttää sadekelillä ja on kuitenkin ihan kunnon ulkoiluvaate.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mä en osaa koskaan päättää niin ostan sitten molemmat ja viime syksynä tuplana :ashamed:

Viime vuonna meillä oli kaksi haalaria, toinen vedenpitävä ja toinen hylkivä. Nyt vaan mietin josko tuolle pojalle sitten ostaisin 2-osaisen jonka alaosa pitää vettä, ja sit ton toisen haalarin päälle kurikset.

Mä oon vaikee... Ja ku mieheltä kysyy, niin ihan sama....

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Juu. Ruohouduin. :D

Mä olin eilen ostamassa tytöille kevätasuja ja kun tulin kotiin, oli mulla kassissa vain kahdet talvikengät. :headwall:

Oikeasti toi on hankalaa!
Ja sitten kun päätyy johonkin, on just se koko loppu. :whistle:

Niin, siis Prismassa oli Remun kaksiosaisia?

Oli ainakin keskiviikkona ja tänään aattelin mennä ne ostaa, jos vaan saa päätettyä... Miehellä tilipäivä oli... :)

Mun pojilla on n. 3-vuotiaasta ollut 2 osaset puvut. Minusa kätevät, kun noista voi pitää tarvittaessa vaan takkia. Esim. takkia voi pitää farkkujen kanssa. Minusta kaksiosainen puku on kätevämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Oli ainakin keskiviikkona ja tänään aattelin mennä ne ostaa, jos vaan saa päätettyä... Miehellä tilipäivä oli... :)

Miehen tilipäivä? En ymmärrä tollasta hamstraamista toisen palkasta...

Miehen ei todellakaan kuulu maksaa lastensa vaatteita, jos äidillä ei ole omia tuloja niin kakarathan saa kulkea perspaljaana |O

Miehen ei todellakaan kuulu maksaa lastensa vaatteita, jos äidillä ei ole omia tuloja niin kakarathan saa kulkea perspaljaana |O

Ei, vaan jos ei mammalla ole omia tuloja, eikö silloin voisi tyytyä tarpeelliseen eikä hamstraamiseen?

Ei, vaan jos ei mammalla ole omia tuloja, eikö silloin voisi tyytyä tarpeelliseen eikä hamstraamiseen?

Et niinko pitää odottaa omaa tilipäivää ja ostaa vasta sitten?

Aika typerää, jos vaatteita kuitenkin voisi jo käyttää.

Riippuu siitä mikä kenellekin on tarpeellista :whistle:

Tuskinpa ap sun kukkarolla käy :xmas:

Yhteistyössä