miksi tämä vastasyntyny ei nuku tuntia/puoltatuntia pitempään päivisin?

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
moikka
saako tarpeeksi ruokaa?? jos esim. rinnalla saako tarpeeksi? kokeesihan voi esim. lypsää pulloon tai antaa korviketta että juko rinnan jälkeen vielä siitä kuinka paljon. voiko hänellä olla vatsavaivaa? kokeile esim. rela tippoja. meillä ne ovat olleet kyllä todella hyvät, joten voi suositella ainakin lämpimästi kokeiltavaksi
 
..
Meidän vastasyntynyt nukkui päivisin 15 min pätkiä ja joskus harvoin max 30 min. Nyt 6kk ikäisenä nukkuu 0,5 h-1 h päikkäreitä. Jotkut vauvat on vaan pätkänukkujia, vaikka kaikki olisikin hyvin. Lisäksi meidän vauvan yöunet kesti pienenä 3 h + lisäksi noita 0,5 h-15 min pätkiä.

Mun mielestä sun vauva nukkuu siis pitkään noin pieneksi.
 
Mä vaan
Niinhän nuo vastasyntyneet tapaa tehdä... Varmistaa maidon nousua olemalla hereillä ja imemällä tiheään. En lähtis antamaan korviketta, tilanne yleensä tasaantuu kun maito on noussut kunnolla. Koita vaikka laittaa liinaan jos nukkuis lähellä paremmin.
 
Mun kaverin vauva oli samanlainen.Ei nukkunut päivisin ollenkaan!
Sitä jaksettiin ihmetellä.
Oli nätisti kyllä ja hiljaakin.Mut ei nukkunut.

Vasta päälle puol vee alkoi nukkumaan paremmin.

Heillä ei auttanut mikään..ei kapalot ei keinut.
 
Meijän 3kk ikänen tyttö on aina nukkunu tosi huonosti päivisin. Ottaa sellasia 20min-1h nokosia aina välillä. Välillä saan sen nukkumaan 2h putkeen,mut tosi harvoin. Öisin sit nukkuuki.. Menee illalla 7 nukkuu ja herää aamulla 7-8 aikaa ja herää kerran yössä syömään.
 
Onko tyytyväinen hereillä?
Jotkut vauvat ei vaan nuku päivisin,varmista,että saa ruokaa tarpeesi,vaipat on ok,huonelämpötila sopiva etc.Onko sulla liinaa/kantopussia käytössä?Jos on niin pikkuinen kantoon ja voit vaikka itse torkahtaa hetken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meidän vastasyntynyt nukkui päivisin 15 min pätkiä ja joskus harvoin max 30 min. Nyt 6kk ikäisenä nukkuu 0,5 h-1 h päikkäreitä. Jotkut vauvat on vaan pätkänukkujia, vaikka kaikki olisikin hyvin. Lisäksi meidän vauvan yöunet kesti pienenä 3 h + lisäksi noita 0,5 h-15 min pätkiä.

Mun mielestä sun vauva nukkuu siis pitkään noin pieneksi.
Meilläkin oli tällainen.
 
sr
Meidän tyttö, pian 4vko on nukkunut alusta asti kolmen tunnin pätkiä, ja ollut vaihtelevasti välillä hereillä. Ehdin jo iloita noista "ruhtinaallisista" unijaksoista...

Viime viikon loppupuolella alkoi tämä: Tunti nukutaan, sitten herätään nälkään ja saatetaan olla hereillä tunnin verran riippumatta vuorokauden ajasta. Imee rintaa ja saattaa myös siihen nukahtaa mutta taas noin tunnin päästä syödään.

Halusin tietää syökö vauva hyvin, ja pumppasin yhden päivän ja syötin pullosta. Neiti syö yli litran!

Mitä mieltä olette, voiko olla että maistuisi enemmänkin? Siksikö on nyt alkanut heräilemään useammin? Jos maitoni laatu on muuttunut, tai sitä tuleekin niukemmin??
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja sr:
Meidän tyttö, pian 4vko on nukkunut alusta asti kolmen tunnin pätkiä, ja ollut vaihtelevasti välillä hereillä. Ehdin jo iloita noista "ruhtinaallisista" unijaksoista...

Viime viikon loppupuolella alkoi tämä: Tunti nukutaan, sitten herätään nälkään ja saatetaan olla hereillä tunnin verran riippumatta vuorokauden ajasta. Imee rintaa ja saattaa myös siihen nukahtaa mutta taas noin tunnin päästä syödään.

Halusin tietää syökö vauva hyvin, ja pumppasin yhden päivän ja syötin pullosta. Neiti syö yli litran!

Mitä mieltä olette, voiko olla että maistuisi enemmänkin? Siksikö on nyt alkanut heräilemään useammin? Jos maitoni laatu on muuttunut, tai sitä tuleekin niukemmin??
Oliskohan vaan tiheän imun kausi. Tilaa itselleen lisää maitoa.
 

Yhteistyössä