miksi synnytys tässä tapauksessa pitäisi käynnistää???

elikäs on raskauden aikainen diabetes,ens viikon pe 38viikkoa täynnä, vauva EI ole liian suuri,painoarvio 3100g, ja kaikki lääkärit ennen sanonu (joka viikkoisessa kontrollissa ) että ei tartte käynnistää. nyt viimeksi menin sellaselle lääkärille jolla ennen en ole käynyt,joka ei selittäny ultrassakaan yhtään mitään,ei merkannut neuvolakorttiin mittään,ihme lääkäri ? ja sanoi että tulet käynnistykseen kontrollin kautta ens viikolla!!! vauvahan on sopivan kokoinen,eli mikä olisi muka lääketieteellinen syy käynnistämiseen??? ilman lääketieteellistä syytähän käynnistys voi olla jopa vaarallista kun kohdunsuu ja kanava ei ole tarpeeks kypsäkään... soitanko ja perun käynnistysajan,mielipiteitä?
 
täällä kans rd ja vauva kasvaa arvion mukaan keskikäyrällä...rv 39+ painoarvio 3.5kg, mahdollinen käynnistys ens viikolla, kun viikkoja 40+4.

Luulen, että käynnistävät ettei sitten vahingossakaan kasva liian isoksi, koska noi painoarviot on kuitenki vain arvioita :) Toivonki tässä nyt että lähtis itestää tulemaan ennen perjantaita :whistle:
 
painoarviot ei todellakaan aina pidä paikkaansa, mulla kakkosesta sanottiin et on joku kolmekiloa, oli 4770g! melkein kahdella kilolla heitti. että näin. sanoivat sit et kolmas käynnistetään sit automaattisesti 38 viikolla. nyt kolmatta odottelen ja todellakin toivon et käynnistävät sit kans. en enää viiskilosta ala synnyttää..
 
Mulla käynnistettiin rv 39+5 radin takia, vaikka edellispäivänä vauvan kooksi arvioitiin vain 3200g. Seuraavana päivänä syntyessään vauva painoi 3100g. Painoa mulle kertyi raskauden aikana vain 3 kg ja mahani oli keskikäyrän alapuolella. Lääkärillä oli vaan sellainen mielipide ja käsitys asioista, että raskausdiabeetikon ei anneta mennä lasketun ajan yli.
 

Yhteistyössä