Miksi sydän muljahtelee, kun jännittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viivi

Vieras
Tätä mietin minä, kun oon nyt laittanut merkille et sydän ns.muljahtelee jos jännitän jotakin. Joskus aiemmin on ollut samanlaista vaivaa, kun odotin keskimmäistä ja silloin vaan lääkäri laittoi raskaushormonien piikkiin. Mutta nyt tosiaan oon huomannut, että sellaiset tilanteet missä jännitän tai vaikka hermostun niin saa aikaan tämän kurjan tunteen. Mistähän mahtaa johtua, onko siis ihan normaalia? Esimerkkejä, hammaslääkärin odotushuoneessa odottamassa vuoroa (kammoan hammasl. ihan mielettömästi) , esittelyn pitäminen pienelle porukalle ymt. Kuulostaa varmaan hölmöltä, mutta itseäni tämä hiukan häiritsee :/

Minulla alkoi sama kun aloin syömään mielialalääkkeitä. Kuulemma normaalia ja vaaratonta, mutta tiedän että tuntuu inhottavalle. Hankala olla normaalina kun jännityksen lisäksi tuntuu että sydän tulee rinnasta läpi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
mulla ihan samaa, paniikkihäiriö mulla ja johtuu kai jotenki siitä..vaaratonta silti kait mut inhottavaa!!

Mistäs ton tietäisi onko paniikkihäiriö? Pitäisköhän ihan lääkärin juttusilla käydä.. kiva silti kuulla, että on muitakin! Kohtalotoverit on vähissä kenen kanssa vaihtaa ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Rytmihäiriö?

Niin, mutta miksi siis tulee juuri siitä jännittämisestä? onko jotenkin yhteydessä toisiinsa?

Sitä en osaa sanoa. Mulla usein tulee jos pelästyn jotain tai sitten jännittäessä, niinkuin sullakin.

Mullakin kävi pari viikkoa sitten niin, että kun pelästyin niin sydän muljahteli, kurja tunne kyllä. Ja tilanne oli liikenteessä, kun tuli melkein kolari. Huh, että pelästyin.

Mulla todettiin noin 5 vuotta sitten paniikkihäiriö ja silloin tällöin tuntuu että sydän tulisi kurkusta ulos. Tosi ärsyttävää. Nyt lähiaikoina ollut enempi niitä + tuntuu että kädet menee tunnottomiksi. Elämäntilanteeni heitti ympäri tossa 5kk sitten ja jännittäny asioita enempi, mutta silti todella onnellinen tällä hetkellä. Ei ole ramppikuumetta kun käyn laulamassa yleisöille ja sosiaalinen ihminen muutenkin, joten olen pistänyt ylös että niitä ns muljahteluja on tullut silloin tällöin tilanteesta riippumatta. Eikä ole sydämessä vikaa kun olen joutunut paniikkikohtauksen takia käymään sydänfilmissä pari kertaa. Ja yleensä kun ihminen rentoutuu niin silloin on ollut tuota paniikinomaisia tunteita enempi kuten juuri kun on nukkumaan menossa. Estolääkityksellä se on pysynyt hyvin aisoissa.

Yhteistyössä