Miksi suomalaiset naiset ovat niin "miehekkäitä" olemukseltaan (poikkeuksiakin tietty on)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Paljon matkustavana ja ulkomailla asuneena tulee ihmeteltyä.
Ilmasto tietenkin vaikuttaa jonkun verran mutta noin yleensä.Valitettavasti suomalaiset tunnistaa liiankin helposti...

miten
onko miehekästä jos on farkut, myötäilevä neule, hiukset ja nassu laitettu?
mitä tarkoitat miehekkäällä?
jos sitä ettei ole hametta niin on helpompaa olla pienissä ja vähissä vaatteissa maassa jossa ei tarvi miettiä tuleeko kylmä tai liukastuuko korkkareilla.

Mutta kyllä mä pidän itseäni suht naisellisena vaikken ihan sievä kasvoista olekaan enkä pidä minareita.
Joskus kyllä tuntuu että inhoan näitä kulmikkaita kasvonpiirteitä. =/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Koska olen syntynyt rumaksi. Vaikka minulla on pitkät vaaleat hiukset ja naiselliset vaatteet niin olen silti 180 pitkä ja tasapaksu transu =(
En usko! Rohkeutta peliin! Kukaan ei ole täydellinen,mutta meistä suomalaisista puuttuu sellanen tietynlainen itsevarmuus ja rohkeus pukeutua naisellisesti.

vieras
Suomalaisille naisille ei ole suotu yhtä uhkeita muotoja kuin esim eteläeurooppalaisille. Eikä laihuuden ihannointi ainakaan edesauta naisellisien muotojen näyttämistä.

Ilmasto vaikuttaa aika paljon, eipä täällä paljon korkkareissa tarkene talvipakkasilla!
Ja ehkä myös meidän koko, ei suomalaiset pääsääntöisesti ole pientä ja siroa kokoa niin kuin muualla! Minkäs sille voi, geenit on mitä on!

onnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmasto tietenkin vaikuttaa jonkun verran mutta noin yleensä.Valitettavasti suomalaiset tunnistaa liiankin helposti...
Mikä on sitten miehekästä ja mikä naisellista. Mä olen oma itseni, enkä niinkään joko miehekäs tai naisellinen koska mun mielestäni sellasia vaatimuksia ei ole olemassakaan jotka naisen pitäisi täyttää ollakseen jompaa kumpaa.

Ja jos ei just se mun olemus jotakuta miellytä ulkomaan reissullaan niin olkoon miellyttämättä :) Mä menen ulkomaille nauttimaan elämästä,pitämään hauskaa, en arvostelemaan kuka on miehekäs tai naisellinen, mies tai nainen.

hmm
Liittyiskö tää kaukaisesti tasa-arvo kysymykseen? Kun jo sotien aikaan viimeistään naiset oppivat tekemään miesten töitä, ja täällä naiset saivat jatkaa niitä töitä, vaikkakaan ei samoissa paikoisa tietenkään. Kai nyt jokainen tajuaa, että fyysisiä töitä on helpompaa tehdä farkuissa kuin hameessa ja röyhelöissä. Nykyään sit naisten tarttee yhä todistaa olevansa "kovia jätkiä" jotta pärjäisivät samassa firmassa siinä missä miehet.

vieras
Suomessa naiset ovat suht tasa-arvoisia miesten kanssa. Täällä ei tarvitse onneksi pukeutua eikä muutenkaan käyttäytyä miestä miellyttääkseen.

Suomessa pukeudutaan jo pikkulapsesta alkaen käytännöllisesti. Lapsilla on sään mukainen vaatetus. Tarvittaessa käytetään kumisaappaita ja kurahaalareita. Suomessa aikuinen voi tarvittaessa käyttää kumisaappaita kaupungillakin. Muualla se ei taida olla yleistä.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on sitten miehekästä ja mikä naisellista. Mä olen oma itseni, enkä niinkään joko miehekäs tai naisellinen koska mun mielestäni sellasia vaatimuksia ei ole olemassakaan jotka naisen pitäisi täyttää ollakseen jompaa kumpaa.

Ja jos ei just se mun olemus jotakuta miellytä ulkomaan reissullaan niin olkoon miellyttämättä :) Mä menen ulkomaille nauttimaan elämästä,pitämään hauskaa, en arvostelemaan kuka on miehekäs tai naisellinen, mies tai nainen.
Jaa ja tässä oli kyse ilmeisesti vielä vaan pelkästään pukeutumisesta, no jos se minusta tekee naisellisen että pidän hametta niin sittenhän mulla ei ole mitään hätää vaikka esimerkiksi ammtti on miesvaltaisella alalla :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja miten:
jos sitä ettei ole hametta niin on helpompaa olla pienissä ja vähissä vaatteissa maassa jossa ei tarvi miettiä tuleeko kylmä tai liukastuuko korkkareilla.

Mutta kyllä mä pidän itseäni suht naisellisena vaikken ihan sievä kasvoista olekaan enkä pidä minareita.
Miehekkäällä tarkoitin lähinnä sellasta tylsää pukeutumista.
Esim. tuulitakki ja jotkut 10 vuotta vanhat matalat kengät jalassa,hiukset kynitty ja itse värjätyt.Kaiken kruunaa reppu tai sellanen pieni käsilaukku,eikä yhtään meikkiä.En tiedä...suomalaisnaisilta puuttuu se jokin,flirtti ja tyylitaju.Etenkin perheenäideiltä.

Millipidetär
No olen hieman pyöreä ja tarvitsen vaatettaakseni itseni "isojen tyttöjen vaatteita". Yksikään kauppa jossa olen käynyt ei myy naisellisia ja hyvännäköisiä muotojen mukaan leikattuja isojen tyttöjen vaatteita vaan telttamaisia hökötyksiä joissa naisellisuus kaukana, kuosit aivan järkyttäviä tai sitten tylsän yksivärisiä.

Toisinaan normimallistoista löydän itselleni päälle pantavaa tuurilla... hyvännäköisten vaatteiden löytäminen on kuitenkin aina rasittavaa hommaa...haluaisin näyttää naiselliselta ja kyllä siinä välillä onnistunkin, vituttaa vaan suoraan sanottuna että miksi isojen tyttöjen mallistoissa ei voi olla samoja vaatteita kuin muillakin mutta vain isompia kokoja, miksi mallit pitää olla niin kammottavia.

Ja joku tietysti ajattelee että laihduta niin ei tartte kitistä, no parikymmentä kiloa sitten kun olin hoikka niin kaikki normi vaatteet loppuivat kesken pitkien raajoeni vuoksi... silloin oli vaatteita tarjolla mutta harvoin löytyi niin pitkä punttisia että pukivat minua...

Minä olen miehekäs varmaan siksi että olen isokokoinen 176cm ja vaatteiden löytäminen on niin hiton hankalaa.

ap
Selvennykseksi vielä,etten tarkoittanut että minihametta käyttävä on automaatisesti hyvin pukeutunut.Ranskassa ja Italiassa ihmisillä on hvyä tyylitaju ja laukkuihin/kenkiin on panostettu.
Ihmiset funtsii enemmän miltä näyttävät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Selvennykseksi vielä,etten tarkoittanut että minihametta käyttävä on automaatisesti hyvin pukeutunut.Ranskassa ja Italiassa ihmisillä on hvyä tyylitaju ja laukkuihin/kenkiin on panostettu.
Luuletko, että he sen vuoksi ovat onnellisempia, tai heillä on parempi elämä tai jotain? =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Luuletko, että he sen vuoksi ovat onnellisempia, tai heillä on parempi elämä tai jotain? =)
En,miten niin?

jaja

Esim. tuulitakki ja jotkut 10 vuotta vanhat matalat kengät jalassa,hiukset kynitty ja itse värjätyt.Kaiken kruunaa reppu tai sellanen pieni käsilaukku,eikä yhtään meikkiä.En tiedä...suomalaisnaisilta puuttuu se jokin,flirtti ja tyylitaju.Etenkin perheenäideiltä.
Mistä sä tiedät missä kenenkin hiukset on värjätty :LOL: Päättelemällä takin perusteella, että tuo ei varmasti käy kampaajalla vaan värjää kotona? Entäs jos pukeutuu hameeseen ja meikkaa, niin onko mun olemus sittenkin miehekäs koska värjään hiukseni ihan itse?

Ja miksi pitäisi huokua jotain ihmeen "flirttiä" ympäriinsä sielläsuntäällä jos on aidosti onnellinen ja nauttii elämästään sekä on tyytyväinen siihen mitä itsellään jo on. :) Pitäisikö sillä flirtillä olemuksella kerätä ihastelua siellä täällä mahdollisesti tuomaan elämäänsä edes jotain sisältöä vaikkakin pintapuolista, vaiko pönkittää huonoa itsetuntoa. Mun ei tarvitse miellyttää ketään muuta ulkonäöllisesti kuin itseäni :) Ja ai kauheaa, muta jopa silti kehtaan mennä ulkomaille sellaisenaan ja nauttiakin osaan. Pukeudunhan sentään aina tilanteen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
En,miten niin?
Niin, että mitä merkitystä sillä on, jos näyttää "miehekkäältä" tai ei näytä siltä kuin ranskattaret, kun kirjoitat, että valitettavasti suomalaisnaiset erottaa ulkomailla. =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaja:

Mistä sä tiedät missä kenenkin hiukset on värjätty :LOL: Päättelemällä takin perusteella, että tuo ei varmasti käy kampaajalla vaan värjää kotona? Entäs jos pukeutuu hameeseen ja meikkaa, niin onko mun olemus sittenkin miehekäs koska värjään hiukseni ihan itse?

Ja miksi pitäisi huokua jotain ihmeen "flirttiä" ympäriinsä sielläsuntäällä jos on aidosti onnellinen ja nauttii elämästään sekä on tyytyväinen siihen mitä itsellään jo on. :) Pitäisikö sillä flirtillä olemuksella kerätä ihastelua siellä täällä mahdollisesti tuomaan elämäänsä edes jotain sisältöä vaikkakin pintapuolista, vaiko pönkittää huonoa itsetuntoa. Mun ei tarvitse miellyttää ketään muuta ulkonäöllisesti kuin itseäni :) Ja ai kauheaa, muta jopa silti kehtaan mennä ulkomaille sellaisenaan ja nauttiakin osaan. Pukeudunhan sentään aina tilanteen mukaan.
Hei,se oli vaan esimerkki.Jos matkustaisit enemmän,ymmärtäisit pointtini ;)

Leonavirgin
Mutta eipäs taas kompastuta yleistämään, eihän??? Kyllä mun mielestä nykyään näkee Suomessa paljon itsestään huolta pitäviä, naisellisia naisia (katukuvassa), vaikkakin noin yleisesti ottaen jäyhää kansaa olemmekin.

Yhteistyössä