Miksi sosiaalirasismi on niin yleistä ja karkeaa Suomessa - Syynä orjageenit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi sosiaalirasismi on niin yleistä ja karkeaa Suomessa - Syynä orjageenit?
Köyhiin, huono-osaisiin ja työttömiin kohdistuva sosioekonominen rasismi on Suomessa erityisen karkeaa ja suorasukaista. Tällaista esiintyy harvassa massa samalla volyymilla, niin somessa, foorumeissa, mediassa kuin tietyssä puoluekentässäkin.

Itse ole pahkäillyt sen juurisyyksi suomalaisten orjakansahistoriaa ja orjamentaliteettia. Isännät eli Herrat Ruotsista ja Venäjästä ovat vuorotellen käskyttäneet meitä ja tästä syystä huonon itsetunnon omaava orja alkaa kiusaamaan itseään heikommassa asemassa olevaa orjaa. Suomalainen orjaluonne ei uskalla vahvemmalle ryppyillä, joten kohteeksi otetaan tietenkin se heikoin, joka ei pysty puolustautumaan.
Suomalainen peritty orjaluonne on säilynyt ja edelleen kun päästään herroiksi, kiusataan aina sitä heikompaa veren perintönä. Orjaluonne kiusageeneineen on siis rikastunut katajaiseen kansaan, ns. Jyrki-Tyrki geenit.
Kokoomuslaisilla vahvimmat "Jyrki-Tyrki" orjageenit, kepu-rkp-kd tulevat hyvin perässä ja sitten persut.
 
Joko olet maksanut koulutuksesi? Et ole tainnut, kun kiertelet vastausta.
Olen maksanut tai tulen maksamaan. Kyllä mä hyvin selvästi nettomaksajiin kuulun. Sun on vähän vaikea hyväksyä, että tässä maassa on osa ihmisiä, jotka eivät ole niinkään riippuvaisia nykysysteemistä, vaan nykysysteemi heistä. Nettoveronmaksaja on henkilö joka tulee elämänsä aikana maksamaan niin oman syntymänsä, koulunsa, terveydenhoitonsa ja hautaamisensa. Ja sitten se maksaa niitä myös muille. Mutta osa: köyhät ja pienituloiset eivät niitä laskuja koskaan kuittaa. Ne pitää muiden maksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Olen maksanut tai tulen maksamaan. Kyllä mä hyvin selvästi nettomaksajiin kuulun. Sun on vähän vaikea hyväksyä, että tässä maassa on osa ihmisiä, jotka eivät ole niinkään riippuvaisia nykysysteemistä, vaan nykysysteemi heistä. Nettoveronmaksaja on henkilö joka tulee elämänsä aikana maksamaan niin oman syntymänsä, koulunsa, terveydenhoitonsa ja hautaamisensa. Ja sitten se maksaa niitä myös muille. Mutta osa: köyhät ja pienituloiset eivät niitä laskuja koskaan kuittaa. Ne pitää muiden maksaa.
Et edes tarkastanut summia. Ja ei, et tule maksamaan kaikkea. Olisi tietysti kiva, jos maksaisit. Täs ei ole kyse mistään "hyväksymisestä" vaan puhtaasti realismista.
 
Sinällään hauska, etten itsessäni ainakaan tunnista moista rasistisuutta.

Sen sijaan suomalaisissa, tai ihmisissä yleensä, tuntuu usein olevan minusta outo piirre. -Pelko siitä, että oma arvo vähenee muiden silmissä, jos puhuu tai on muutoin tekemisissä niiden omasta mielestään "vähempiarvoisten" kanssa.

Me oltiin duunissa toiseeaviikolla kun oli ne helteet. Olin hikinen, pölyinen enkä taatusti hyvintoimeentulevan näköinen. Meidät ohitti isohko ryhmä luullakseni kiinalaisia matkailualan opiskelijoita/työntekijöitä ja suurin osa näistä hymyili ja tervehti meitä.

Suomalaisia, jotka tervehtivät tai jäävät juttusille, on kesän työkauden aikana noin viisi.
Sanoissasi saattaa olla perää. Itse olen oman työpaikkani erikoisuus, tervehdin ja puhuttelen kaikkia. Työtoverit sitten joskus ihmettelevät, miksi saan heidän mielestään "erityiskohtelua"....
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Joo me kaikki tiedetään että toivoisit Suomen olevan joku Intian kaltainen maa jossa valtion ainoa tehtävä on pitää yllä puolustus, poliisi ja vankilat. Kaiken muun ihmiset maksaa itse, koulutuksen, terveydenhuollon ja ne joilla on varaa asua hienoissa taloissa saa nauttia juoksevasta vedestä ja viemäröinnistä ja jätehuollosta. Muut voi sit asua enemmän tai vähemmän hökkeleissä ja käyttää huussia ja kuolla kun ei rahat riitä hoitoihin.

Hyvinvointivaltion rakentaneilla oli toisenlainen visio, jossa kaikilla olisi taattu tietyt perusasiat. Ongelma ei ole niinkään tukien määrässä vaan siitä että tuensaajia on liikaa, a) koska niitä on tänne holtittomasti päästetty ja b) monista töistä ei enää saa sellaista palkkaa jolla eläisi kun työkokeilu, palkkatuet, ulkomainen halpatyövoima on vääristänyt työmarkkinoita. Silti moni toimeentulotukeakin saava on jollain tapaa kiinni työelämässä, ihmiset edelleen haluaa tehdä töitä mutta ei ole ihmisten vika että kokoaikaiset työsuhteet ovat vähentyneet merkittävästi ja tilalle tullut nollasopimuksia ja silpputyötä, freelancerhommia ja yrittäjyyteen painostavaa työtä. Pian tullaan näkemään myös tekoälyn vievän ihmisiltä työpaikkoja, ja moni heistäkin varmasti on pilkakkut työttömiä siipeilijöiksi mutta se pilkka voipi osua omaan nilkkaan vielä.
Hyökkäät taas kerran itse rakantamaasi olkiukkoa vastaan. En minä peruspalveluita* pois halua, mutta toivoisin, että "köyhät" ymmärtäisivät että yhteiskunnan perusrakenteiden ylläpito on ihan yhtä paljon heidän kuin varakkaampienkin tarpeiden mukaista, tai itse asiassa hieman enemmän.
En ole koskaan ollut työtön enkä sitä myöskään tule olemaan. Lupaan tilittää mahdolliset työttömyyskorvaukseni suoraan tilillesi (rekisteröidy, nioin voit kertoa tilinumerosi yksityisviestillä), jos sellaisia joskus saisin.

* peruspalveluihin ei kuulu esim. asuminen pitkäaikaistyöttömänä Helsingin keskustassa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja ..... t: 34270505:
Huono otsikointi, ei ole olemassa mitään "sosiaalirasismia". Rasismi ei ole synonyymi sanalla syrjintä tai sorto vaan on johdettavissa englannin kielen sanasta race = rotu.
Hyvä kun korjasit. Miksi ihmisten ymmärtämys on noin heikkoa?
 
vierailija
Köyhiin, huono-osaisiin ja työttömiin kohdistuva sosioekonominen rasismi on Suomessa erityisen karkeaa ja suorasukaista. Tällaista esiintyy harvassa massa samalla volyymilla, niin somessa, foorumeissa, mediassa kuin tietyssä puoluekentässäkin.

Itse ole pahkäillyt sen juurisyyksi suomalaisten orjakansahistoriaa ja orjamentaliteettia. Isännät eli Herrat Ruotsista ja Venäjästä ovat vuorotellen käskyttäneet meitä ja tästä syystä huonon itsetunnon omaava orja alkaa kiusaamaan itseään heikommassa asemassa olevaa orjaa. Suomalainen orjaluonne ei uskalla vahvemmalle ryppyillä, joten kohteeksi otetaan tietenkin se heikoin, joka ei pysty puolustautumaan.
Suomalainen peritty orjaluonne on säilynyt ja edelleen kun päästään herroiksi, kiusataan aina sitä heikompaa veren perintönä. Orjaluonne kiusageeneineen on siis rikastunut katajaiseen kansaan, ns. Jyrki-Tyrki geenit.
Jyrki älä tyrki on Juicen biisi mutta mitä tarkoitat volymella?
 
vierailija
Saa nähdä kuinka sosiaalirasistinen suomalaisten oma Chat GPT on, onhan se tehty suomenkielisen nettikeskustelun pohjalta. Omaako se orjakoodin.
Tällä kun aletaan Suomen asioita hootamaan niin suurpääoma, elinkeinoelämä, kokoomus ja persut ovat tyytyväisiä.

Turussa kehitettiin tekoäly, josta voi tulla suomalaisten oma Chat GPT - HS.fi
Made in Finland
"Turussa on kehitetty suomea puhuva tekoäly. Sen luonne syntyi suomalaisten nettikeskustelujen pohjalta. Tutkijat joutuivat miettimään, miten varmistetaan, ettei tekoäly puhu törkeyksiä."
Kui?
 
vierailija
Tahdotko sanoa, että tukiverkot aiheuttavat mt-ongelmia?
Käsittääkseni mt-ongelmia esiintyy ihan vakiona ympäri maailman ja vakava skitsofreniaa sairastava ei tee töitä oikein missään.
Ne syö s o k e r i a jossain missä saa rauhassa napostella. Kun ei pärjää kotona, siirtyy hoitola asukkaaksi, huutaa siellä SOKERIA!!! Joku sanoo et nyt riittää kun juurihan sait KARKKIA.
 
vierailija
vierailija
Köyhiin, huono-osaisiin ja työttömiin kohdistuva sosioekonominen rasismi on Suomessa erityisen karkeaa ja suorasukaista. Tällaista esiintyy harvassa massa samalla volyymilla, niin somessa, foorumeissa, mediassa kuin tietyssä puoluekentässäkin.

Itse ole pahkäillyt sen juurisyyksi suomalaisten orjakansahistoriaa ja orjamentaliteettia. Isännät eli Herrat Ruotsista ja Venäjästä ovat vuorotellen käskyttäneet meitä ja tästä syystä huonon itsetunnon omaava orja alkaa kiusaamaan itseään heikommassa asemassa olevaa orjaa. Suomalainen orjaluonne ei uskalla vahvemmalle ryppyillä, joten kohteeksi otetaan tietenkin se heikoin, joka ei pysty puolustautumaan.
Suomalainen peritty orjaluonne on säilynyt ja edelleen kun päästään herroiksi, kiusataan aina sitä heikompaa veren perintönä. Orjaluonne kiusageeneineen on siis rikastunut katajaiseen kansaan, ns. Jyrki-Tyrki geenit.

Asia on niin, että sosiaalietuuteen perustuvia kannustinloukkuja ei ole olemassa. Työttömyyttä siitä huolimatta paljolti aiheuttaa vasemmisto.

Vassarit työpaikkakiusaavat monet vasemmistolaisuudesta maltillisemmin ajattelevat työttömiksi kovan stressipaineen kautta ja pyrkivät estämään työllistymistä, monen miehen ja naisen maine on mustattu ja edessä voi olla vuosien työttömyys. Tällä tavalla Venäjältä ohjattu kommunismin uusvyörytys syö yhteiskunnan tukijalkaa ja työttöminä ihmiset taivutetaan ajattelemaan Vasemmistoa heidän auttajinaan ja pelotellaan äänestämään vasemmistoa, hehän esiintyvät sosiaaliturvan puolustajina.

Työhaun kannalta maine on kunnossa vasta, kun tunnustat ääneen taas vasemmistoa ja mielellään vaikka Kommunismin. Näin punikit pelaavat.

Edellämainittu tilanne aiheuttaa vauraammassa yhteiskuntaluokassa yksisilmäistä ajattelua, jossa ajatellaan työttömien massaa vallankumousjoukkona ja heitä luonnollisesti halveksitaan po. sosioekonomisessa luokassa. Tämä on yksi syy ns. sosiaalipummien morkkaamiselle...
 
vierailija
Kuvailit ihmisen jolla on mielenterveysongelmia, ja sellainen ihminen kuuluu hoidon piiriin, ei ole oma valinta sairastua mieleltään ja sellainen ihminen ei kuulu kortistoon. Nykyisessä systeemissä on valuvika jolloin sairaat ja työkyvyttömät muuttuvat taikaiskusta terveiksi kun kelan lääkäri on eri mieltä työkyvyttömyydestä kuin hoitava lääkäri tai sairauspäivärahapäivät on käytetty loppuun - > pudotaan työttömäksi tai toimeentulotuelle vaikka se sairaus ei ole hävinnyt minnekään mutta ei enää saa sairauspäivärahaa.
Tai sitten hän kuvaili henkilöä, joka vaan ei viitsi tai halua käydä koulua tai tehdä töitä koska ilmankin pärjää ja voi vielä valittaa yhteiskunnan varoista maksettavista pienistä korvauksista millä asuu lämpimässä asunnossa ja ostaa sit sitä halvempaa ruokaa. Tekemättä yhtään mitään tämän yhteiskunnan saati edes itsensä ylläpitämiseksi.
 

Yhteistyössä