Miksi solumyrkkyä/ alkoholia myydään kaupassa??!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin ja miksi sen myyntiä ja sen pahoja seurauksia täytyy lisätä?! Sitä en ymmärrä. Nyt jo Suomessa on korkeat itsemurhaluvut. Eniten solumyrkystä kärsivät naiset ja lapset. Mitä järkeä?? Kysyn vain. Saisinko tähän vastauksen. Markkinavoimatko tämänkin määrittelevät? Täytyy saada panimoille rahaa. Ei ajatella kärsimystä mitä se aiheuttaa. Missä ihmisoikeudet?
 
vierailija
"Missä ihmisoikeudet" kysyy aloittaja.
No mietipä sitä. Jos alkoholin valmistus ja myynti lopetettaisiin kokonaan, 90% kansasta ulvoisi ihmisoikeuksiensa perään! Sama tupakan kohdalla.
Alkoholi on Suomessa pyhä lehmä.
 
vierailija
Ihmisoikeuksia ovat nämä:

Perinteisiä vapausoikeuksia ovat mm. oikeus elämään, henkilökohtaisen koskemattomuuden suoja, omaisuuden suoja, sananvapaus, mielipiteenvapaus, uskonnonvapaus, kokoontumisvapaus, liikkumisvapaus ja järjestäytymisen vapaus sekä oikeus avioliittoon.
Poliittisia oikeuksia ovat oikeus vaaleihin ja oikeus asettua ehdolle vaaleissa sekä salainen ja yhtäläinen äänioikeus.
Taloudellisia, sosiaalisia ja sivistyksellisiä oikeuksia (TSS-oikeudet) ovat mm. oikeus työhön ja toimeentuloon, oikeus ilmaiseen perusopetukseen, oikeus terveyden- ja sairaudenhoitoon sekä oikeus välttämättömään sosiaaliturvaan.
Viime vuosikymmeninä yhä merkittävämpään asemaan ovat tulleet prosessuaaliset oikeudet, joilla taataan oikeus oikeudenmukaiseen oikeudenkäyntiin tai ainakin oikeus jonkinlaiseen tehokkaaseen kansalliseen oikeussuojakeinoon.

Mihin näistä tämä solumyrkkyongelmasi liittyy?
 
vierailija
Miksi estää/kieltää vapaata ihmistä vapaassa maailmassa? Liberaali aate on suurempi, kuon se että ihmisten elämää pitää ulkopuolisesti rajoittaa jonkin haitan minimoimiseksi. Jos joku haluaa piikittää herskaa terskaan, niin tehkööt sen. Se että sinäkin läskiperse pukeudut näin kesäisin vähän kevyemmin kaupungilla, saa mun seksuaalisuuden laskemaan. Mä voin vähän pahoin ja saan pikkuisen oksennusta suuhun. Mä en silti vaadi että mun seksuaalisuuden nimissä sun pitää pukeutua toppatakkiin ja niukkojen vaatteiden myynti pitää kieltää. Jos ongelma on perheen sisällä, käsiteltäköön se perheen sisällä. Mutta älköön minä vaatiko sinua toppatakkiin tai sinä minua oluettomaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Miksi estää/kieltää vapaata ihmistä vapaassa maailmassa? Liberaali aate on suurempi, kuon se että ihmisten elämää pitää ulkopuolisesti rajoittaa jonkin haitan minimoimiseksi. Jos joku haluaa piikittää herskaa terskaan, niin tehkööt sen. Se että sinäkin läskiperse pukeudut näin kesäisin vähän kevyemmin kaupungilla, saa mun seksuaalisuuden laskemaan. Mä voin vähän pahoin ja saan pikkuisen oksennusta suuhun. Mä en silti vaadi että mun seksuaalisuuden nimissä sun pitää pukeutua toppatakkiin ja niukkojen vaatteiden myynti pitää kieltää. Jos ongelma on perheen sisällä, käsiteltäköön se perheen sisällä. Mutta älköön minä vaatiko sinua toppatakkiin tai sinä minua oluettomaksi.
Jaahas, 50v läski käteenvetäjädeeku avautuu.
 
Kieltolainkin aikana Suomessa juotiin sikana. Viinaa salakuljetettiin maahan tai kotimetsissä valmistettiin bonanzaa. Tällä tapaa Suomen köyhät "rikolliset" rikastuivat. Muistaakseni poppipappa Dannyn isä tai isoisä oli kuuluisa salakuljettaja, ja jätti lapsilleen paljon massii tuhlattavksi jonninjoutavaan,
Eivät kiellot ketään estä, jos ainetta on jostakin saatavissa. On asiallista laittaa alkoholi mahdollisimman helposti saataville, ja verotulot valtion kassaan. Tänään pontikan sijaan kasvatetaan huumeita - omassa kotona, pihapiirissä, vuokrakämpissä.. Alkoholin vapauttaminen tullee myöhään, koska uusi nuori polvi juo alkoholia vähemmän, tuskin lainkaan, koska huumeita on jo helposti saatavilla. Ei virallisesti, mutta niitä on.
 
vierailija
Ompa hienoa puhetta! Noin juuri kuningasalkoholin orjat puhuvat. Surettaa teidän puolesta. Mutta miettikää edes vähän alkoholin sijaiskärsijöitä: naisia ja lapsia. Etenkin lapsia. Tässä tullaan ihmisoikeusasiaan. Heillä on oikeus raittiisiin vanhempiin. Nautinnon saa ihan muusta kuin solumyrkystä.
 
Ompa hienoa puhetta! Noin juuri kuningasalkoholin orjat puhuvat. Surettaa teidän puolesta. Mutta miettikää edes vähän alkoholin sijaiskärsijöitä: naisia ja lapsia. Etenkin lapsia. Tässä tullaan ihmisoikeusasiaan. Heillä on oikeus raittiisiin vanhempiin. Nautinnon saa ihan muusta kuin solumyrkystä.
??? Vaikka sinä et kykenekkään käyttämään alkoholia sivistyneesti, ei se tarkoita sitä, etteikö kukaan siihen kykenisi. Sinun pitää käsitellä omat ongelmasi ja lakata olettamasta, että koko muun suomen pitää elää sinun ongelmiesi varjossa. Se on ihan fine. Kaikille ei alkoholi sovi, eivätkä kaikki sitä osaa käyttää.

Minusta lapsilla on oikeus tasapainoisiin ja järkeviin vanhempiin, jotka rakastavat heitä yli kaiken, eikä nämä ominaisuudet vaadi raittiutta. Sensijaan sinun pitäisi miettiä, miten pystyt antamaan lapsillesi tasapainoisen ja järkevän elämän, jos suhtautumisesi tällaisiinkin asioihin heijastaa omia epävarmuuksia ja ongelmia suhteessa alkoholiin.
 
vierailija
Ompa hienoa puhetta! Noin juuri kuningasalkoholin orjat puhuvat. Surettaa teidän puolesta. Mutta miettikää edes vähän alkoholin sijaiskärsijöitä: naisia ja lapsia. Etenkin lapsia. Tässä tullaan ihmisoikeusasiaan. Heillä on oikeus raittiisiin vanhempiin. Nautinnon saa ihan muusta kuin solumyrkystä.
Muistathan että taistelet nyt melkeimpä koko maailmaa vastaan. Suomessa alkoholin myynti on erittäin rajattua. Ei tartte mennä kuin Saksaan niin kirkaatkin on maitokaupan hyllyillä

Mun isä oli alkoholisti ja se että viinaa ei olisi myyty kaupoissa ei olisi estänyt häntä juomasta. Alkoholin poistaminen on laastari ratkaisu joka ei paranna ongelmaa. Eduskuntakin jankkaa rajoituksista ja käyttää siihen rahaa ja aikaa. Kukaan ei ole kiinnostunut siitä miksi osa ihmisistä juo liikaa. Alkoholismin takana olevat syyt on niitä asioita joihin pitäisi keskittyä. Ei kieltolakiin. Siitä on jo esimerkkejä jotka ei toiminut.

P.s asutko kaupungissa? Tiesitkö millaisia solumyrkkyjä keskittymien saasteet onkaan??
 
vierailija
Voi, tätä solumyrkyllä saastutettua kansaa. Sodan jälkeen ja sodassa turrutettiin tuntoja viinalla. Vielä jatkuu. Kyllä ahdistukseen löytyy muita keinoja kuin alkoholi esim. käsityöt ja yhdessä jutustelu. Se se on terapeuttista. Krapulaa ei tule ja sivutuotteena tulee vain ihania villasukkia, mattoja, kodin käyttöesineitä jne. jne. ja tietysti iloinen mieli. Ahdistus vähenee joka käsityöntekokerralla. Toisin kuin viinan juontikerralla, josta ahdistus pahenee kerta kerralta. Tsemppiä!
 
vierailija
Voi, tätä solumyrkyllä saastutettua kansaa. Sodan jälkeen ja sodassa turrutettiin tuntoja viinalla. Vielä jatkuu. Kyllä ahdistukseen löytyy muita keinoja kuin alkoholi esim. käsityöt ja yhdessä jutustelu. Se se on terapeuttista. Krapulaa ei tule ja sivutuotteena tulee vain ihania villasukkia, mattoja, kodin käyttöesineitä jne. jne. ja tietysti iloinen mieli. Ahdistus vähenee joka käsityöntekokerralla. Toisin kuin viinan juontikerralla, josta ahdistus pahenee kerta kerralta. Tsemppiä!
Mitä jos ei tykkää tehdä käsitöitä eikä ole ketään jonka kanssa jutustella?
 
Eli on olemassa vain känniörvellys tai absolutismi? Mitä jos mä otan ennen nukkumaanmenoa lasillisen ennen työpäivää jotta saan nukuttua, tai ravintolaillallisella lasillisen punaviiniä? Se lasillinen lämmittää ja kropassa mukavan rento olo, silti pystyn vahtimaan lapsia.
 
vierailija
Liikuntaa, aktiviteetteja, töllöt ja ruudut nurkkaan joksikin aikaa. Kaikenlainen toisia ihmisiä lämmittävä aktiivisuus on hyväksi. Pyri positiivisuuden kierteeseen. Se jarruttaa tehokkaasti negatiivisuuden pyörrettä. Lähde uimaan uimahalliin. Saunassa jutustelu on helppoa. Uinti rentouttaa ja samalla antaa virtaa tehokkaasti. Käytä tämä virta ihmisten rakastamiseen. Ensin voi aloittaa eläimistä ja luonnosta. Laitetaan hyvän kierre pyörimään lujempaa!
 

Yhteistyössä