Miksi sitä puudutusta ei laiteta kun ommellaan synnytyksen jälkeen? Miksi sekin pitää vielä kestää?

  • Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti
auts
Ei mulle ainakaan annettu vaikka kuin pyysin ja sitten jo vaadinkin. Ei ei, kyllä nämä neljä tikkiä menee ilmankin! Kätilö muka jotain suihkutteli sinne ja sanoi, että se puuduttaa, mutta ei auttanut yhtään. Kylläpä laitataan puudutuspiikkiä jos ommellaan tikkejä muualle kehoon muissa merkeissä. Mut hei, johan oot kivulla puskenut vauvankin ulos ilman puudutusta, olet ihan lopussa ja toosa revennyt. Kyllä tässä vielä muutama ommel menee. Voi h*levetti!
 
vieras
mulle ruiskutetiin jotain mutta ei se toiminut .se on kai vaikea paikka lievittää kipua,mä kyselin kokoajan että joko on valmista ,täti ompeli mua 30 min kun tuli iso repeämä,mutta hyvin teki paranin 2 viikossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle ei annettu, kun se puutudus olisi sattunut sen saman kuin tikkikin. Suihkeen sain.

Silloin kun enemmän tikkejä laitettiin, sain puudutuspiikinkin.
Mutta ei kait se piikki laiteta kuin yhdesti? Tietysti jos yksi tikki tulee niin sitten ei kannata laittaa piikkiä. Mulle ekassa synnytyksessä repesi kunnolla ja lääkäri ompeli tunnin. Laittoi silloin piikkiä.
 
vieras
En muista laitettiinko mulle puudutetta... luulen että ei kun kätilöillä oli niin kova kiire ja saada mut osastolle kun synnyttäjiä oli jonoksi asti. Mutta ei se tikkaaminen kuitenkaan sattunut yhtään.
 
HelloShitty
oon joka kerta ollu niin tokkurassa etten oo edes tajunnu. kai ne on jotain puudutetta on laittanu ku en muista et ois tehny erityisen kipeetä vaikka joka kerta on jouduttu laittaa useampi tikki. |O
 
harmaa
Mulle kätilö sanoi et jos tuntuu pahalta sen ompeleminen niin voidaan laittaa lisää sitä suihkutettavaa puudutetta,tai sitten ihan pistämällä.
Ja mulle noita tikkejä laitettiin sentään vain 2.
Ekassa synnytyksessä tuli kymmenisien tikkiä,ja sillon laitettiin molemmat puudutteet.
Oulussa sen sijään yritettiin ettei laitettas yhtään mitään,en suostunut moiseen rääkkiin enää synnytyksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle ei annettu, kun se puutudus olisi sattunut sen saman kuin tikkikin. Suihkeen sain.

Silloin kun enemmän tikkejä laitettiin, sain puudutuspiikinkin.
Mutta ei kait se piikki laiteta kuin yhdesti? Tietysti jos yksi tikki tulee niin sitten ei kannata laittaa piikkiä. Mulle ekassa synnytyksessä repesi kunnolla ja lääkäri ompeli tunnin. Laittoi silloin piikkiä.
Itseasiassa siinä joudutaan usein puuduttamaan useampi kohta. Samaan tapaan kuin joskus hammaslääkärissäkin. Jotta saadaan siis puutumaan molemmat haavanreunat niin ei toki riitä että tuikataan kaikki puudutusaine yhteen kohtaan

 
Humps
Lääkäri (ei kätilö) tikkasi 20min. Ensin suihkeen avulla, mutta kun olin kerran potkaissu, niin laittoi piikin... Miulla oli jalat kyllä telineessä, mutta aina kun pisti neulalla refleksin omaisesti jalat nykäs sen verran, että osu lääkäriin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mulle kätilö sanoi et jos tuntuu pahalta sen ompeleminen niin voidaan laittaa lisää sitä suihkutettavaa puudutetta,tai sitten ihan pistämällä.
Ja mulle noita tikkejä laitettiin sentään vain 2.
Ekassa synnytyksessä tuli kymmenisien tikkiä,ja sillon laitettiin molemmat puudutteet.
Oulussa sen sijään yritettiin ettei laitettas yhtään mitään,en suostunut moiseen rääkkiin enää synnytyksen jälkeen.
Oulussapa minäkin synnytin...
 
ei kipua
Mulla ei puudutettu,mutta en silti tuntenut kipua vaikka ommeltiin.Laitettiin kymmenen tikkiä muistaakseni..siitä on 3-vuotta aikaa niin ei tarkasti enää muista. Hyvin ne sen ompeli ei jäänyt mitään jälkiä alapäähän.Mut siis ompeli opiskelija,ja se oli onni koska oli sen verran priimajälkeä,että sitä leikkaushaavan ompelua on jälkikäteen gynet kehuneet.Joku muu olisi voinut ommella paljon huonommin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle ei annettu, kun se puutudus olisi sattunut sen saman kuin tikkikin. Suihkeen sain.

Silloin kun enemmän tikkejä laitettiin, sain puudutuspiikinkin.
Mutta ei kait se piikki laiteta kuin yhdesti? Tietysti jos yksi tikki tulee niin sitten ei kannata laittaa piikkiä. Mulle ekassa synnytyksessä repesi kunnolla ja lääkäri ompeli tunnin. Laittoi silloin piikkiä.
Itseasiassa siinä joudutaan usein puuduttamaan useampi kohta. Samaan tapaan kuin joskus hammaslääkärissäkin. Jotta saadaan siis puutumaan molemmat haavanreunat niin ei toki riitä että tuikataan kaikki puudutusaine yhteen kohtaan
Ahaa. No sitten ymmärrettävää. Ois voinut kätilökin kertoa sen !
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mulle kätilö sanoi et jos tuntuu pahalta sen ompeleminen niin voidaan laittaa lisää sitä suihkutettavaa puudutetta,tai sitten ihan pistämällä.
Ja mulle noita tikkejä laitettiin sentään vain 2.
Ekassa synnytyksessä tuli kymmenisien tikkiä,ja sillon laitettiin molemmat puudutteet.
Oulussa sen sijään yritettiin ettei laitettas yhtään mitään,en suostunut moiseen rääkkiin enää synnytyksen jälkeen.
Oulussapa minäkin synnytin...
Se selittääkin kaiken.Tapeltiin asiasta puolisen tuntia,ennen kuin täti antoi periksi ja laittoi sen puudutteen.
 
ei ole pakko suostua
En todellakaan suostuis tikkaukseen ilman puudutetta :kieh: eihän helvata sormeakaan tikata puuduttamatta :headwall: ja kätilöllä ei ole vaihtoehtoa jos vaan vaatii kunnon puudutuksen niin se on laitettava =)
 
vieras
Yleensä laitetaan Xylocain suihketta puuduttamaan limakalvot, neualalla jos laitetaan pitää pistää niin moneen kohtaan että tulis yhtä monta pistosta kun ompelussakin.
 

Yhteistyössä